close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: VW Golf MK4 GTI (20VT) loopt op 3 poten!

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: AGU

Hey Lui!

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Mijn huisgenoot heeft een VW Golf MK4 20VT (GTI) uit 2000.
Deze wil niet meer op 4 cillinders lopen.
Recent vervangen:

- Bougies
- Bobines
- Injectoren zijn getest en ultrasoon gereinigd

Nu wil het dat de injector van cillinder 2 niet pulst, voordat alles vervangen en gereinigd was was het de injector van cillinder 3 die niet pulstte, deze bleek kapot te zijn en is dus vervangen (voor een injector met hetzelfde nummer, uiteraard gereinigd en getest).
Bij het uitlezen geeft de auto geen enkele foutmelding
Het probleem begonnen tijdens het snel optrekken.. Bij het terugschakelen viel de motor ineens uit maar startte wel meteen weer, na een aantal weken begon de motor opeens te schokken en in te houden, na even stilstaan viel deze dan uit..
Mijn gevoel zegt dat de ECU er niks meer van snapt, maar kan ik daarvan uitgaan?
Op de website van AC Tronics komen de ECU's van de 20VT's wel regelmatig voor met de melding ontstekingsweigering op meerdere cillinders, bij het vervangen van de bougies waren deze ook allen zwart (vetgeslagen).
Bobines en bougies zijn vervangen, maar bij 1 cillinder weigert de injector te pulsen, deze direct (?) aangestuurt door de ECU lijkt mij?

Wie o wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!

Geplaatst door

MichAlmere (0)
badge

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dus eerst verstuiver cil 2 en daarna 3 die niet reageerde? En echt geen storing opgeslagen? Met wat voor uitleesapparaat is hij uitgelezen?
Misschien zit er bij deze nog een ontstekingsmodule op of in het luchtfilterhuis, die gingen nog wel eens stuk. Maar loopt hij echt op 3 cilinders (klinkt dan soepel maar als een originele 3 cilinder) of prutteld de motor maar wat? (Hij klinkt dan alsof alle cilinders problemen geven).
Hoe loopt de motor als je de stekker van de luchtmassameter eraf trekt en dan even een stukje gaat rijden?

ricky 10
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.