Volkswagen Golf: niet aanslaan van de motor

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: AGZ

Motor weigert onwillekeurig dienst en slaat dan niet aan. Geen vonk en geen injectie. De bougies blijven immers droog. Benzinepomp loopt tijdens starten. Geen foutcodes voorhanden in mmgnt. Bobine krijgt 12V. Nokkenas sensor 5V. Krukas sensor krijgt op twee draden 1,6V. De ontsteking versterker krijgt mi geen aansturing. Heb de ECU met intrumentpaneel en ontsteekversterker opgestuurd ter testen naar AC-tronics. Geen storing kunnen ontdekken bij AC-tronics. De bedrading tussen ECU en ontsteekversterker gecontroleerd, bedrading tussen ECU en krukas sensor gecontroleerd maar geen afwijkingen kunnen vinden. De weerstand van de krukas in conform de VW specifiacties
Weet iemand of de spanning op de krukas sensor ook 5V moet zijn? Het in immers een hall sensor.
Heeft iemand dezelfde ervaring gehad en wat wat toen het probleem?
Vast Dank voor de reactie.

Automotive!

Geplaatst door Automotive! (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

ricky (0) PRO, 9 jaar geleden

Dat moet ook gewoon 5v zijn op de stekker van bdp sensor, meet je 1,6 volt met de stekker los? Zo ja, meet dan ook op de pinnen voor de bdp sensor direct op de motor ecu met die stekker eraf en als je dan ook 1,6v meet vanuit de motor ecu dan motor ecu stuk zou ik zeggen. Meet je dan wel 5v dan probleem in bedrading. (correct me if i'm wrong)

harry4203 (450) PRO, 9 jaar geleden

je schrijft " onwillekeurig", dat betekent dat ie het met regelmaat ook gewoon doet. wat meet je op de krukassensor als ie t wel doet dan?

Automotive! (0) PRO, 9 jaar geleden

Onderdelen komen vandaag terug van AC-tronic. Na inbouwen zal ik opnieuw meten op de bdp sensor.
Hij weigert op dit ogenblik echt dienst. Toen de auto de eerste keer kwam liep hij perfect bij mij in de werkplaats. Dan is het moeilijk zoeken. De bedrading tussen ecu en bdp is in orde. Ik heb nog niet gemeten zonder aangesloten bdp sensor.
Als de bdp defect zou zijn moet er toch ook een foutcode voorkomen.

Automotive! (0) PRO, 9 jaar geleden

Nogmaals gemeten op de draden zonder dat sensor is aangesloten. Witte draad 1.6V, Gele draad 1.6V en zwarte draad 0V.
Ook op de contacten bij de ECU meet ik 1.6V dus bedrading is in orde.

ricky (0) PRO, 9 jaar geleden

Naar mijn idee moet er gewoon 5 volt direct uit de motor ecu komen, de referentiespanning/sensorspanning als ik het goed heb.
Zoek het even op of vraag het even na wat de spanning hoort te zijn of kijk een schema (daar staat vaak bij hoeveel volt het moet zijn) maar als dit 5 volt hoort te zijn dan is gewoon de motor ecu stuk als je maar 1,6 volt meet.

harry4203 (450) PRO, 9 jaar geleden

Of een ander component wat sluiting heeft, en de 5volt voeding naar beneden trekt .

Automotive! (0) PRO, 9 jaar geleden

Ik heb nokkenas-sensor vervangen, krukas-sensor vervangen en bobine versterker vervangen. Toen was hij weer up and running!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.