close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Transporter: inhouden T5

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TDI

Mijn zoon heeft net een week geleden een tranporter T5 gekocht.Km stand 220.000. Het eerste probleem-een achterwiellager is al opgelost.Vandaag is hij op vakantie gegaan in Nederland.Hij belde mij op met de mededeling,dat toen hij wilde inhalen de motor inhield.Hij heeft hem aan de kant gezet en opnieuw gestart.Daarna geen last meer gehad.Kan dit aan het brandstoffilter liggen.Hierbij wil ik nog opmerken ,dat in tegenstelling hetgeen beweert is ,het onderhoud bedroefend is geweest. Want vlak voordat hij op vakantie ging ,heb ik nog olie en filter vervangen.Hij liep gelijk een stuk rustiger.Dit betekent naar mijn menig,dat de rest van de filters ook niet veel bijzonder meer zijn.Die ga ik overigens gelijk na zijn vakantie vervangen. Mijn vraag is moet ik op nog meer zaken letten .Ik hoor het graag.
Ferry

Geplaatst door

ferdinand (60)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lees hem eens uit op storingen. Dit kan verschillende oorzaken hebben namelijk. Bijvoorbeeld een vacuumslangetje lek, of de VNT van de turbo zit vast (heeft deze turbo VNT?), de N75 klep is defect.. Kan van alles zijn. Toch zou ik beginnen met het storingsgeheugen uitlezen.

NielsGTI 0
badge

11 jaar

Zodra hij terug is van vakantie zal ik hem uitlezen .Ik hou het voorlopig op vuile filters.
Ferry

ferdinand 60

11 jaar

Kan ik hem met een OBDII meter uitlezen of moet ik naar de VW.Ik heb een Autel MaxiScan 509.
Ferry

ferdinand 60

11 jaar

Je kunt proberen of het werkt met die maxiscan. Ik persoonlijk denk van niet.
Commerciele voertuigen met diesel motor hoeven pas in 2006/2007 te voldoen aan EOBD.

Zelfs als het werkt zul je niets zien van de turbodruk regeling. Daar heb je VCDS of dealer apparatuur voor nodig.

oldford 0
badge

11 jaar

Is dit allemaal niet boven water gekomen tijdens de proefrit?.
Een kapot lager,nu weer inhouden.
Met name dat inhouden kan leiden tot kostbare reparatie's van bijv turbo,egrkoelers/kleppen.
Allemaal niet de goedkoopste onderdelen.
Zelfs een simpel sensortje is maar zo 200 euro.
Ik had sowieso een aankoopkeuring uit laten voeren op zo'n transporter.
Ze hebben vaak een zwaar leven achter de rug en als de kosten komen gaan ze weg en zit de volgende met een bak aan onderhoudskosten.

primera p11 0

11 jaar

Primera,je hebt gelijk een aankoopkeuring is altijd aan te bevelen.Deze bus is echter particulier gekocht en wel 250km van huis.Dan doe je zomaar geen keuring.Overigens op de terugweg heeft hij niets gehad.In de rest van de week heeft hij nogeens 500km gereden .Ook niets.Twee dagen voor de vakantie is hij nog bij VW dealer geweest om hem te maken Tijden een proefrit vond hij hem goed lopen.Dus in 800km heeft hij het 1 keer gehad.Moet hij nu toch ongerust worden.Na de vakantie laten we hem wel bij de dealer uitlezen.Want ik heb begrepen ,dat mijn MaxiScan niet toereikend is.De bus is overigens geen bedrijfsbus geweest.Altijd particulier eigendom.
Ferry

ferdinand 60

11 jaar

Een aankoopkeuring kun je altijd afspreken,ook al is het 250km weg.
Zeker met particuliere aankoop zou ik geen risico nemen.
Bij een garage kun je claimen,een particulier is een lastig verhaal.
Het kan een lulligheidje zijn,maar het kan ook de turbo zijn.
Of een brandstofpomp.
De meeste die hun auto particulier gaan verkopen hebben hier zo hun redenen voor.
Dat hoeft niet negatief te zijn,maar een goede auto doe je niet weg.

primera p11 0

11 jaar

primera.het is waarschijnlijk opgelost.Het luchtfilter was zwart,zo zwart heb ik ze nog nooit gezien.Uit het brandstoffilter kwam roetzwarte diesel,ook nog nooit gezien.Dat mensen op een paar filtertjes besparen ,onbegrijpelijk.Ik heb nog een vraag, kan je bij deze diesels een blikje reiniging in de tank doen , of is dat overbodig.Hij loopt overigens weer prima.Nog een klein hulpmiddeltje.Ik heb een dikke injectienaald voor huisdieren, met een groot reservoir.Ik gebruik dit al jaren om het filter te vullen.Bij mij start hij dan ook in de eerste keer.Ik lees hier vaak, dat mensen na vervanging maar door moeten blijven starten.
m.vr.grt.
Ferry

ferdinand 60

11 jaar

Ik mag geen reclame maken,maar de produkten van abcon vind ik persoonlijk het beste resultaat geven.
Je kunt ook forte gebruiken.
De middeltjes van de automaterialen zaak werken ook,maar ik vind ze in de regel iets minder.

primera p11 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.