Mijn Polo gti houdt in.
Vooral bij accelereren en bij een toerental tussen de 5000 en 6000 toeren.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,Zou hem uit laten lezen ,waarschijnlijk storing cilinder overslag (sporadisch) waardoor het motorcheck lampje nog niet oplicht.
Kan van alles zijn, bougies,staaf bobines of slecht werkende verstuivers.
Wat wel eens voorkomt is dat de as/hevel van de wastegate klep van de turbo teveel ruimte krijgt na een tijd waardoor de klep open blijft staan met als gevolg dat de turbo geen druk meer kan opbouwen dus dan ook vermogensverlies. Dan ook vaak storing aanwezig over de compressor/turbodruk maar dat hoeft niet persee.
Hitteschild verwijderen en dan voorzijde onderop kan je de as/hevel voelen of hij speling heeft. Vaak zie je dan dat de as van de klep afzonderlijk bewogen/gekanteld kan worden ten opzichte van het stangetje van de drukdoos.
[quote=jaker]Hallo,Zou hem uit laten lezen ,waarschijnlijk storing cilinder overslag (sporadisch) waardoor het motorcheck lampje nog niet oplicht.
Kan van alles zijn, bougies,staaf bobines of slecht werkende verstuivers.[/quote]
Hallo Jaker,
Bedankt voor de reactie.
Bougies zijn al vervangen.
We zullen de bobine's en de verstuivers ook gaan controleren.
Thom
7 jaar
[quote=jaker]Hallo,Zou hem uit laten lezen ,waarschijnlijk storing cilinder overslag (sporadisch) waardoor het motorcheck lampje nog niet oplicht.
Kan van alles zijn, bougies,staaf bobines of slecht werkende verstuivers.[/quote]
Hallo Jaker,
Bedankt voor de reactie.
Bougies zijn al vervangen.
We zullen de bobine's en de verstuivers ook gaan controleren.
Thom
[quote=ricky]Wat wel eens voorkomt is dat de as/hevel van de wastegate klep van de turbo teveel ruimte krijgt na een tijd waardoor de klep open blijft staan met als gevolg dat de turbo geen druk meer kan opbouwen dus dan ook vermogensverlies. Dan ook vaak storing aanwezig over de compressor/turbodruk maar dat hoeft niet persee.
Hitteschild verwijderen en dan voorzijde onderop kan je de as/hevel voelen of hij speling heeft. Vaak zie je dan dat de as van de klep afzonderlijk bewogen/gekanteld kan worden ten opzichte van het stangetje van de drukdoos.[/quote]
Hallo Ricky,
Bedankt voor je reactie.
Ik ga er zeker mee bezig om hetgeen jij hebt aan gegeven te controleren.
Thom
7 jaar
Hallo Ricky,
Gisteren alsnog de turboklep gecontroleerd en ja hoor, er zat speling op.
Na deze te hebben vervangen was het probleem verholpen.
Bedankt voor de reactie.
Groet,
Thom
7 jaar
Nou mooi dat het weer is opgelost!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar