Volkswagen POLO: Slaat niet aan/spanning lek

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: AEE

Polo is naar de dealer geweest heeft daar een nieuw relais gekregen voor de brandstofpomp en nieuwe bekabeling i.v.m sluiting door verkeerde aansluiting van sub.
1 dag later zelfde probleem als voordat hij naar de dealer ging, namelijk hij slaat uit tijdens t rijden met de reden accu leeg.
Accu getest dynamo vervangen nu maakt hij een zoemend/piepend geluid onder de motorkap als t contact aanstaat, en stopt als ik bij de mengkamer de stekker lostrek dus is dit dan t lek of moet ik doorzoeken en meten?

JoeDirt070

Geplaatst door JoeDirt070 (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

voyager (0), 6 jaar geleden

Mengkamer? Bedoel je gasklephuis? Zo ja, dan zou het spanningsverlies kunnen zijn. Doormeten wat voor spanning naartoe komt en controleren o evt mechanische defecten.

JoeDirt070 (0), 6 jaar geleden

Ja t gasklephuis, t is ook spanningsverlies denk ik maar ik wil weten of t van die stekker komt want t gezoem komt wel daardoor als ik m loshaal stopt t wel

jaker (0) PRO, 6 jaar geleden

hallo,volgens mij zoemt de gasklep altijd bij stilstaande motor en ingeschakeld contact,niets om je zorgen over te maken,maar hij moet nu wel opnieuw in de basissatand gezet worden omdat je de steker losgenomen hebt,dit kan de oorzaak zijn van het afslaan van de motor.
Ik neem aan dat de accu inmmidels weer bijgeladen wordt door de dynamo?

JoeDirt070 (0), 6 jaar geleden

T gekke is dat ik gister een andere accu geplaatst heb en toen waren de problemen weg, maar vandaag is die accu weer leeg en dan heb ik 15 km gereden zonder gebruikers en viel hij weer uit tijdens t rijden met als reden accu leeg en dit na t vervangen van de dynamo eergister en de accu gisteren, en beide zijn gister ook nog doorgemeten en beide geen probleem

jaker (0) PRO, 6 jaar geleden

dat is vreemd,je start de auto ,rijdt 15km en dan is de accu leeg.
Moet toch aan het laadcircuit liggen, Is de laadspanning ook gemeten met belasting van gebruikers?
Moet op de accupolen stationair met alles aan ,verlichting,achterruit verwarming,etc, toch nog wel minimaal 13 volt bedragen.
Herhaal deze meting bij een hoger motor toerental 3000 a 4000 toeren.
Soms geeft een dynamo bij hogere toerentallen niet thuis.
Brandt het dynamolampje met contact aan?
Dit is noodzakelijk om het magnetisch veld op te starten,een wisselstroomdynamo heeft geen permanent magnetisme,en zonder dat wordt er geen stroom opgewekt.

Audidriver73 (0) PRO, 6 jaar geleden

Ik zou eens naar bekabeling kijken van accu naar massa, van accu naar startmotor, en van startmotor naar dynamo, waarschijnlijk dat een van deze geoxydeerd is.

JoeDirt070 (0), 6 jaar geleden

Accu massa hebben we schoongemaakt accu 4v gemeten met en zonder verbruikers bleek zwak 9 v tot 12 v , uiteindelijk dynamo gemeten en toch toch weer (met een sloop dynamo niet van rijdende auto) dynamo laad niet bij 4v max.
Dus morgen weer dynamo vervangen

Hans4040 (310) PRO, 6 jaar geleden

Brandt het acculampje wel als je contact aanstaat?
Als dit lampje kapot is werkt het laadcircuit niet...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.