close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Inhouden/backfire

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 akl

DEZE AUTO STOTTERT EN GEEFT ALS JE EEN PAAR KEER GAS GEEFT EEN BACKFIRE
foutcode lamdasonde boven maximum regelgebruik div onderdelen al gewisseld zoals bougies
bougiekabels/bobineblok/luchtmassameter/krukassensor distrubutie staat op tijd / compressie is goed kan het gasklephuis ook het backfiren veroorzaken of iemand nog sugesties bvd marcel
(benzine druk is ook goed/geen vaccuum lekkages)

Geplaatst door

universeel11700 (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hij zal ploffen door de uitlaat neem ik aan ?

dit is een onverbrand mengsel dat in de uitlaat komt en zo jou ploffen veroorzaakt!

een Backfire is knal door inlaat..

waarom vervang je de sonde niet ? denk dat daar je probleem in zit!

aan je gasklephuis zal het niet liggen dat hij die fout aangeeft!of het moet wel heel erg vervuild zijn!!

Stefan

stefan84 0

18 jaar

nee hij slaat terug in de inlaat lambdasonde is ook al gewisseld

de storing lambdasonde ii er nu wel uit maar het probleem is niet verholpen iemand nog sugesties bvd marcel

zit de kat niet verstopt??
geef er eens een klap met de hand op als het rammelt weet je genoeg.
soms kan je in de uitlaat (kat) kijken. als je hem losmaakt.
veel succes zegert.

zegert 0
badge

18 jaar

hallo. backfiring ontstaat door een te arm mensel. als het een g3 is dan moet de lamda sensor goed regelen. als hij wel regelt dan moet men zeker weten dat de ontsteking in optimale conditie is. want een arm mengsel ontsteekt moelijker vandaar. vaak onstaat backfiring nbij acceleratie na decaleratie. en een arm mensel dus.het merk lpg instal is mij niet bekend in uw auto maar als het lpi is ,dan is een lekke of slechte verstuiver al een probleem. bij andere merken kan bv een regel huis de schuldige zijn. soms helpt het om de electrode stand naar 0,6 mm te brengen. laat even het merk lpg instal weten.

126 0
badge

18 jaar

Nieuwe luchtmassa meter al geprobeerd?

ricky 10
badge

18 jaar

[quote=ricky]Nieuwe luchtmassa meter al geprobeerd?[/quote]
zou deze invloed kunnen hebben rick??

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Niks geen lmm! Henk had gelijk, ff de electrode afstand terugstellen van de bougies en het is opgelost! Zet maar gerust op een half millimetertje. Dan loopt ie weer als een zonnetje.

Waarom denk je lmm, ricky? Verklaar je eens nader.

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

[quote=sytze]Niks geen lmm! Henk had gelijk, ff de electrode afstand terugstellen van de bougies en het is opgelost! Zet maar gerust op een half millimetertje. Dan loopt ie weer als een zonnetje.

Waarom denk je lmm, ricky? Verklaar je eens nader.

Sytze[/quote]
Je weten het zo goed he!
nooit een kapotte lmm gehad op een 2 liter of 1.6 akl of een TT?
Ploft dan als een gek.
Beetje spelen met je gas,en je krijgt ook backfire's.
Waarom denk je dat de electrode afstand vanuit de fabriek bebaald is.....daar moet je niet aan kloten!!!!
Zet er dan gewoon nieuwe bougie's in BEUNHAAS!!

ricky 10
badge

18 jaar

Geachte Particulier Als U Geen Verstand Van Auto's Heeft Verdwijn In Gods Naam Van Deze Site.laat Mijn Met Een Auto Rijden Met Een Defecte Lmm En Als Hij Knalt Dan Krijgt U Een Weekein Parijs Kadoo. Als De Onstekings Kapacitijt Heeft Van Ongeveer 15 Kv Of 20 Kv En Je Hebt Voor De Ioniesatie Spanning 22kv Nodig Zul Je Wat Moeten En Dat Los Je Met Nieuwe Bougies Echt Niet Op. Boven Dien Is De Auto Op Lpg Aan Gepast Dus Moet Je De Rest Ook Aan Passen. Dus Bepaalt De Fabriek Geen Elektroden Afstand Voor Lpg.

126 0
badge

18 jaar

[quote=ricky][quote=sytze]Niks geen lmm! Henk had gelijk, ff de electrode afstand terugstellen van de bougies en het is opgelost! Zet maar gerust op een half millimetertje. Dan loopt ie weer als een zonnetje.

Waarom denk je lmm, ricky? Verklaar je eens nader.

Sytze[/quote]
Je weten het zo goed he!
nooit een kapotte lmm gehad op een 2 liter of 1.6 akl of een TT?
Ploft dan als een gek.
Beetje spelen met je gas,en je krijgt ook backfire's.
Waarom denk je dat de electrode afstand vanuit de fabriek bebaald is.....daar moet je niet aan kloten!!!!
Zet er dan gewoon nieuwe bougie's in BEUNHAAS!![/quote]
indien we moeten teren!! op dit soort antwoorden danwel uitspraken, ben ik het volledig met HENK eens, wegwezen is dan misschien nog wel het beste RICKY.

ricky, kan je maar één advies geven, heb meer respect voor je mede forumleden, de mensen op dit forum proberen zoveel mogelijk suggestie's aan te dragen om te kunnen komen tot een oplossing van het probleem.

jezelf iets anders opstellen, en jou probleem is opgelost.


paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

.

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Beste Ricky, het lijkt me het beste dat je toch iets meer naar de kenners luistert. Henk zat wel degelijk goed met zijn oplossing.
Een koplamp heeft 2 standen: grootlicht en dimlicht. Soms mag je met groot rijden, en in sommige gevallen moet je even dimmen.
Volgens mij heb jij nu ook grootlicht aan, terwijl je eigenlijk even zou moeten dimmen!

Het is niet de gewoonte om forum leden die juiste dingen zeggen de gek aan te steken. En het is al helemaal niet de bedoeling dat een particulier
zo van leer trekt tegen een prof. Dat doe je gewoon niet. Je mag best zeggen wat je ervan vind, maar doe dat door middel van technische uitleg,
en niet door te brullen. Schreeuwen mag, zodra je er verstand van hebt.

Tot ziens Ricky!

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

heren bedankt voor jullie begrip . het is zoals jullie al zeggen voor profs en particulieren hebben een eigen forum. maar als iedereen zich als mens gedraagt kunnen wij elkaar goed helpen dat is denk ik een norm die hoog in het vaandel moet staan. zo kunnen wij veel van elkaar leren en helpen ,dat is de bedoeling toch .als ik het verkeerd zie dan lees ik dat wel bvd.

126 0
badge

18 jaar

Yep! Zo is het, iedereen mag een deuntje meeblazen als ie dat wil. Er zijn legio particulieren die veel verstand van auto's hebben. Alleen overtuig je een prof niet door hard te schreeuwen, maar gewoon door een technische uitleg. Dat doen we hier toch met zijn allen. En tuurlijk, de een weet meer van iets dan de ander. Alleen staan enkele mensen nog in het start-traject, terwijl ze al kunnen schreeuwen als een grote jongen. Vandaar mijn nuances.

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Ricky ...

stefan84 0

18 jaar

het heeft even geduurd auto in samenwerking met volkswagen dealer gerepareerd je zult het niet geloven maar het zat inderdaad in de luchtmassameter een duidelijke verklaring heb ik er niet voor auto liep trouwens niet op lpg het vreemde was dat ik de luchtmassa meter zelf al een gewisseld maar dat hielp toen niet moet er wel bij vertellen dat ik de flexibele stukken van de uitlaat ook vervangen heb deze vertoonde uitlaat lekkage voor de lambdasonde toen liep deze nog niet goed toen luchtmassameter vervangen en probleem was opgelost iedereen
bedankt voor het meedenken kan nu ook weer rustig slapen mvgr marcel

Ha Ha

Top dat ie weer goed is.
gr,

RICKY.

ricky 10
badge

18 jaar

[quote=universeel11700]DEZE AUTO STOTTERT EN GEEFT ALS JE EEN PAAR KEER GAS GEEFT EEN BACKFIRE
foutcode lamdasonde boven maximum regelgebruik div onderdelen al gewisseld zoals bougies
bougiekabels/bobineblok/luchtmassameter/krukassensor distrubutie staat op tijd / compressie is goed kan het gasklephuis ook het backfiren veroorzaken of iemand nog sugesties bvd marcel
(benzine druk is ook goed/geen vaccuum lekkages)[/quote]
Haha, wat was er het eerst? De kip......of toch het ei? Wanneer een uitlaat lekt VOOR de lambdasonde, meet deze een fout signaal. Hij regelt dan buiten zijn gebied. De lambda waarde is door lekkage voor de sonde te laag. Hij registreert als het ware een te hoog co. De sonde zal dan aan de ecu doorgeven dat het mengsel te rijk is. De ecu vertaald dit signaal in het aanpassen van het mengsel d.m.v. het verkorten van de inspuitduur. Het mengsel wordt dus nog armer dan het al was. Daardoor staat de sonde ook buiten zijn regelgebied te werken. De sonde geeft opdracht aan de ecu armer, armer armer! Alleen is deze meting gebasseerd op valse feiten, doordat de uilaatgassen foutief worden gemeten. Er wordt te weinig mengsel gemeten en daardoor geeft de sonde een dito signaal af.

Goed, wat krijg je als je een veel te arm mengsel hebt? Juist een mengsel wat zeer slecht verbrand en een motor die gedoemd wordt een backfire te geven.

Het was handig geweest als je meteen had vermeld dat de uitlaat lek was voor de lambdasonde, dat had de zoektocht eenvoudiger gemaakt.

Dat je lmm nu wel stuk was, terwijl je zelf al zonder succes een andere had geprobeerd is gewoon te wijten aan al die backfires die je hebt gehad.

Als alleen je lmm stuk was geweest had de motor direct op een noodprogramma gaan lopen. Dit programma is eerder te rijk dan te arm afgesteld, dus ik geloof nog steeds niet in de oorzaak van alleen een lmm.

Maar goed, het probleem is opgelost en we zullen het er maar op houden dat Ricky daar aan ten grondslag heeft gelegen.

toch weer met vriendelijke groet,

Sytze Jansma

sytze 0
badge

18 jaar

ik heb een golf gisteren avond om 22.30 voor zien nan een defecte lmm. een 1600 uit eind 97. en als u hem aan het bacf krijgt geef ik een weekeind parijs weg . en een lmm die fout is is in het meetwaarde blok simpel te vinden. ik ben bereid om dat te bewijzen. gek dat dan de electroden afstand wel hielp en hij weer liep als een zonnetje. ik vind laten we op deze site wel eerlijk zijn want aan smoezen hebben wij niets en daar prik ik met 40 jaar ervaring wel door heen.prettige pinksteren

126 0
badge

18 jaar

Sytze is het niet juist omgekeerd? Lek voor lambdasonde, lambda ziet teveel o2 en gaat daardoor het mengsel verijken daar hij denkt dat het mengsel te arm is. But correct me if I am wrong.

geert3496 0
badge

18 jaar

als de sonde naar arm regelt dan is het mengsel te rijk en omgekeerd

126 0
badge

18 jaar

Slimme Geert! Poeh.....je maakt het me niet makkelijk. Ja in feite heb je gelijk, echter, als je de situatie neemt lek na de sonde en meting verricht aan het eind van de uitlaat met een externe 4gas testkast klopt het helemaal wat je zegt. Waar je alleen aan voorbij gaat is de tegendruk die de kat geeft die direct na de sonde zit. Die druk is er niet in de 1e geschetste situatie. Doordat het mengsel voordat hij de kat voorbij is sneller uit de uitlaat wil dan na de kat, krijg je toch een meting waarbij te weinig geconcentreerd mengsel aanwezig is om goed te kunnen meten.

In mijn optiek schommelt de sonde dan ook heen en weer tussen meten en niet kunnen meten. Denk dat de storing toch daar vandaan kwam. En dat de lmm nu weer vervangen is/moest oke, maar ik geloof niet in het verhaal lmm aan basis van backfire.

Uiteindelijk is het verhaal ook nog enigzins uit zijn verband getrokken wat de oplossing ook niet gemakkelijker maakt.

Het beste blijft natuurlijk om de auto in de werkplaats, waar alle hulpmiddelen ter beschikking staan en van alles geprobeerd kan worden, te testen. Vooral dit soort storingen laten zich moeilijk van afstand oplossen.

Wil trouwens nog wel eens e.e.a. in een proefopstelling nabootsen.

mvg,

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Probleem is opgelost en was volgens mij veel vlugger opgelost had men eerst de uitlaat hersteld.

geert3496 0
badge

18 jaar

hier nog even op terug komende naardat det uitlaat hersteld was was het probleem nog steeds aanwezig het terug slaan in de inlaat daarna luchtmassameter vervangen toen was het probleem pas echt opgelost geloof het of niet maar het is zo bij vw dealer hadden ze dit ook nog niet eerder meegemaakt mvrg marcel

[quote=sytze][quote=universeel11700]DEZE AUTO STOTTERT EN GEEFT ALS JE EEN PAAR KEER GAS GEEFT EEN BACKFIRE
foutcode lamdasonde boven maximum regelgebruik div onderdelen al gewisseld zoals bougies
bougiekabels/bobineblok/luchtmassameter/krukassensor distrubutie staat op tijd / compressie is goed kan het gasklephuis ook het backfiren veroorzaken of iemand nog sugesties bvd marcel
(benzine druk is ook goed/geen vaccuum lekkages)[/quote]
Haha, wat was er het eerst? De kip......of toch het ei? Wanneer een uitlaat lekt VOOR de lambdasonde, meet deze een fout signaal. Hij regelt dan buiten zijn gebied. De lambda waarde is door lekkage voor de sonde te laag. Hij registreert als het ware een te hoog co. De sonde zal dan aan de ecu doorgeven dat het mengsel te rijk is. De ecu vertaald dit signaal in het aanpassen van het mengsel d.m.v. het verkorten van de inspuitduur. Het mengsel wordt dus nog armer dan het al was. Daardoor staat de sonde ook buiten zijn regelgebied te werken. De sonde geeft opdracht aan de ecu armer, armer armer! Alleen is deze meting gebasseerd op valse feiten, doordat de uilaatgassen foutief worden gemeten. Er wordt te weinig mengsel gemeten en daardoor geeft de sonde een dito signaal af.

Goed, wat krijg je als je een veel te arm mengsel hebt? Juist een mengsel wat zeer slecht verbrand en een motor die gedoemd wordt een backfire te geven.

Het was handig geweest als je meteen had vermeld dat de uitlaat lek was voor de lambdasonde, dat had de zoektocht eenvoudiger gemaakt.

Dat je lmm nu wel stuk was, terwijl je zelf al zonder succes een andere had geprobeerd is gewoon te wijten aan al die backfires die je hebt gehad.

Als alleen je lmm stuk was geweest had de motor direct op een noodprogramma gaan lopen. Dit programma is eerder te rijk dan te arm afgesteld, dus ik geloof nog steeds niet in de oorzaak van alleen een lmm.

Maar goed, het probleem is opgelost en we zullen het er maar op houden dat Ricky daar aan ten grondslag heeft gelegen.

toch weer met vriendelijke groet,

Sytze Jansma[/quote]
Ja sytze,dat klopt,maar even een uitleg naar mijn bevindingen over de lmm.
In meetwaardeblok 6 zie je de waarde van de hoogtesensor,weergegeven in %.(zit geintergreerd in de lmm).
Rond de 0% betekent zeeniveau.
Als de waarde in de +% gaat lopen zou betekenen dat je steeds hoger zou zitten.(daar waar de lucht ijler is).
Geeft hij bijvoorbeeld +6% aan,denkt hij dat je hoog in de bergen zou zitten.
Stel nou dat lmm stuk is,zoals hier het geval is,en een waarde van +6% aangeeft (heb ik vaak meegemaakt).terwijl de auto gewoon op zeeniveau staat.
Wat gebeurd er nou...de lmm meet dus eigenlijk een te dunne luchtdichtheid (weinig zuurstof),deze geeft dit door aan de ecu,en de ecu gaat het mengsel aanpassen..gaat dus armer lopen.
Krijgt dus te weinig brandstof en te veel aan lucht,omdat de auto zich gewoon bevind op zeeniveau,dus meer zuurstof dan dat de lmm denkt.
Dus grote kans op een backfire door het te arme mengsel.
De lambdasonde meet het te arme mengsel,en valt dan buiten zijn bereik,vandaar de storing in de lambdasonde.
Ik heb dit vaker meegemaakt,de lmm kan hele rare problemen veroorzaken.

GR,
Ricky.

ricky 10
badge

18 jaar

deze compensatie is te gering om dat te veroorzaken. ten tweede zit die compensatie niet in de lmm. hij meet geen milbar. het word bovendien in hp aan gegeven. mijn aanbod geld nog steeds.in het meet waarde blok kun je lmm perfect testen.

126 0
badge

18 jaar

Het gaat nu echt hard tegen hard! Machtig, je mocht willen dat je zulke gasten aan het werk had, die zo in hun werk opgaan! Elk behoorlijk garagebedrijf zou je zo een baan willen geven. Maar eh......Ricky kleine boef, ben je stiekum niet een beetje prof? Antwoorden zoals je laatste neigen meer naar prof dan naar particulier, hehehehe. Alleen blijf ik het vooralsnog vreemd vinden dat een lmm zichzelf zo kan aanpassen dat ie een backfire geeft. Tenslotte was deze reeds vernieuwd zonder resultaat. Je mag er dan ook gevoegelijk van uitgaan dat daar dan de oorzaak ook niet ligt.

Wat mij opvalt is dat ricky aankwam met verhaal lmm, terwijl de auteur reeds had aangegeven dat die al vernieuwd was?! Weet je soms meer dan mij/ons/de rest?

Nah, het is opgelost, maar vreemd blijft het wel!

Henk zullen wij dan maar dat weekend pakken? hahahahah.

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Heb ooit eens een verhaal gelezen van GMTO in het blad AMT.Ze hadden een Ford die ook volgens mij in hield en hun dachten dus ook de LMM.Deze uit een goed lopende motor gehaald en volgens was het probleem nog niet opgelost.Na meten bleek toch dat het probleem in de LMM te zitten.Echt een nieuwe gemon. en het probleem was verholpen.Een LMM uit een andere auto geeft nog geen garantie dat ie goed is.Je kan hem nameten,maar dan is wel van belang dat je oooit eens aan een goeie hebt gemeten dat je een vergelijking hebt.

Ik maak zo veel mogelijk metingen van sensoren en dergelijke en bewaar deze.Om een LMM goed te meten kan je het beste met een scoop doen.Bij een warme motor vol gas geven en kijken wat de afgegeven spanning is van LMM en hoe snel ie dat doet.Bij deze motor zal ie rond de 4 volt liggen binnen 1 seconde.Maar bij 1.8VT ligt de spanning zo rond de 4.7V.

Niet elke motor levert dus dezelfde waarde.

alexander242 0
badge

18 jaar

Ja,ik ben eigenlijk wel een beetje prof,6 jaar werkzaam bij vw.(had perongeluk particulier aangevink).
Ben in het begin een beetje bot geweest,sorry hiervoor Sytze,waarschijnlijk was mijn lmm toen ook ff stuk.
Ma ja,het probleem is opgelost,daar gaat het immers om.
Gr,
Ricky.

ricky 10
badge

18 jaar

bij vw haalt een goede lmm met een juist getrimde stand { daarom levert vw deze compleet met huis voor ongeveer 80 eur bruto ex.} ongeveer950 en vanaf700 of minder heb je al een probleem. en ik heb medewerkers. allemaal een prettige pinksteren. en een weekeind weg is nooit weg

126 0
badge

18 jaar

[quote=126]bij vw haalt een goede lmm met een juist getrimde stand { daarom levert vw deze compleet met huis voor ongeveer 80 eur bruto ex.} ongeveer950 en vanaf700 of minder heb je al een probleem. en ik heb medewerkers. allemaal een prettige pinksteren. en een weekeind weg is nooit weg[/quote]
Denk dat je wel een TDI hiermee bedoelt of niet?

alexander242 0
badge

18 jaar

ook maar bij benz liggen de waardes ook in die richting. het gaat tenslotte om de stroom die nodig is voor verhitting van het meet draadje.dat is het verschil tussen stationair en of plankgas. de lucht die er langs stroomt koelt en de referentie daar tussen is belangrijk

126 0
badge

18 jaar

Zo is het Henk! Nou wanneer gaan we dan???

En Ricky, accepted, en verrander het ff!

Sytze

ps. i love it when a plan comes together, ghegheghe!

ps2 en ze leefden nog lang en gelukkig............

sytze 0
badge

18 jaar

Een kapotte LMM (hete film type) in een diesel maakt de motor futloos. De vervuiling op het element maakt dat de ingespoten hoeveelheid brandstof minder is. De LMM meet een lagere luchtmassa dan er werkelijk doorheen gaat. Ik kan me best voorstellen dat dat in een benzineauto een arm mengsel geeft. (Als ik het mis heb, niet mopperen. Ik ben maar een amateur ;-) )

dutch123 165

18 jaar

Ho es even, ricky is een prof die te boek staat als particulier, en dutch is een particulier die te boek staat als een prof?

sytze 0
badge

18 jaar

De titel heb ik in de loop vd tijd gekregen. Heb me destijds netjes als particulier aangemeld.
Als electrotechneut weet ik redelijk wat van auto electronica. M'n website laat wat dingen zien waar de meeste profs zelfs weinig kaas van hebben gegeten. Geen verwijt aan de profs: Ik vind de auto electronica eigelijk veel te ingewikkeld worden. Ook een dealer tast nog wel eens in het duister als de electronica niet doet wat het moet doen.

dutch123 165

18 jaar

dan wil ik die site graag een keer bekijken. uit gezonde belangstelling

126 0
badge

18 jaar

Klik maar op de link hiernaast. En vertel me wat je ervan vind. Ik sta open voor opbouwende kritiek.

dutch123 165

18 jaar

leuk gedaan dutch... erg creatief maar deze website kende ik al en is wel afkomstig maar NIET van jou althans niet gemaakt door jou.. je gebruikt slechts een LINK een verwijzing naar deze site.. tja... zo kan ik ook wel leunen op een ander zijn sucses.. :P

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Omdattie is doorgelinkt........?

Santa 0

18 jaar

I guess this person fell thru the basket, Paul........

Santa 0

18 jaar

Hey 126, sie proat'n toch nie ALLES krumme woa recht is doar in die Stellingwarven......?

Santa 0

18 jaar

.

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Een vraag dutch. Ben je soms een piloot? De voertaal in de lucht is dan mischien engels, maar op de grond mag het wel in het nederlands toch?
Of moet je um nog ff vertalen? Vind het wel knap dat je zo goed technisch engels kunt.

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Goh, Paul en Santa. Verschijnt zomaar jullie naam op de TECH4TDI website. Hoe zal dat nu toch komen?
Misschien tijd om je eens ernstig achter de oren te krabben en je afvragen of jullie niet een vervelende beschuldiging hebben geuit op deze website.
Paul: Haal je de link naar MIJN website nog even weg?

Sytze: Ik ben geen piloot, maar werk voor een groot electronica bedrijf in Nederland. (ja, inderdaad die)
Ik heb engels gekozen omdat ik in eerste instantie veel discussieerde op www.tdiclub.com.
Zoek maar eens op Dutch als user name de in advanced search opties.

dutch123 165

18 jaar

En toch vind ik nederlands makkelijker lezen, kun je het echt niet vertalen dutch? Dan hebben mensen zoals ik er ook wat aan. En dat meen ik!

Sytze.

ps Wat een akelige jongens toch, die paul en die santa. Staan ze zomaar bij een ander op de site..............

sytze 0
badge

18 jaar

beste dutch...

de site opzich kan best van jou zijn, maar de inhoud en daar gloof ik geen barst van, het is een copie van een al bestaande site, kwestie van knippen en plakken..

overigens... je moet even het VW logo goed hangen deze is zonet van de spijker gevallen zag ik.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Ik vind het een mooie site. Zo mooi zelfs dat ik hem niet op een gesponserde site zou willen hebben. Heb je niet een eigen site dutch? Dat staat een stuk proffesioneler dan eentje van geocities. En de inhoud is het waard hoor!

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Tjonge Paul. Jij bent moeilijk te overtuigen. Maar ik heb je zojuist een mail gestuurd vanaf m'n prive email adres.
Een fotootje van een paar faxen van Bosch (NL) en Pierburg (D) over luchtmassa meters.
Ik heb dit destijds nodig gehad om de dealer in jouw woonplaats te overtuigen dat ze m'n auto verklungeld hadden.
Ze hebben het echter nooit begrepen. Dat neem ik ze niet kwalijk. De mensen bij PON snapten er ook niets van.
Je kunt zien dat een deel van de informatie op mijn website komt uit de gegevens van deze faxen.
Als je het dan nog niet gelooft, loop dan even langs het Molenpad in Ommen. Daar staat een Fabia welke een jaar lang problemen heeft gehad met starten waar de dealer niet uitkwam. Bel aan en vraag maar even wie dat probleem heeft opgelost...

dutch123 165

18 jaar

Sytze:
http://forums.tdiclub.com/showthread.php...
http://forums.tdiclub.com/showthread.php...
http://forums.tdiclub.com/showthread.php...
etc.
Klik daar op 'Dutch' en vind m'n homepage en nog 278 andere posts.

Je hebt gelijk: Een eigen site is inderdaad mooier.

dutch123 165

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.