Volkswagen Golf 3 TD AAZ motor: Inhouden/stotteren bij ca. 2000 toeren

Bouwjaar: 1995

Rond de 2000 toeren stottert mijn Golf hevig. Verstuivers zijn al vervangen. Krukastandwiel+bout+krukas is gecontroleerd. Alles oke. Als de motor warm is en ik trek hem in een keer door tot ruim boven de 2000 toeren dan heb ik er geen last van. Maar laat ik hem rustig tot boven dit toerental komen dat begint het stotteren weer. In alle versnellingen. Rond de 3000 toeren en daarboven loopt ie wel goed. Zou het de brandstofpomp kunnen zijn? Maar als ik doortrek tot ruim boven de 2000 toeren, dan zou je juist verwachten dat de pomp het laat afweten omdat er dan m.i. veel brandstoftoevoer wordt gevraagd en ook boven de 3000 toeren. Wie kent dit probleem?

Ronald10414

Geplaatst door Ronald10414 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

ismail (0), 20 jaar geleden

Ik heb het zelfde probleem bij mijn passat 97, bij mij stotterd de auto niet maar hij trekt een beetje terug en als ik door trap gaat ie gewoon weer verder. Het probleem weet ik niet, maar zou ook graag willen weten wat het probleem is.

roger10216 (0), 20 jaar geleden

je moet een keer proberen de brandstofpomp te spoelen met dieselspoeling vanLIQUI MOLY dat helpt zeker,maar spoelen direct op de pomp met ongeveer 1l groetjes

Ronald10414 (0), 20 jaar geleden

Wel een beetje laat met de reactie, maar het volgende was er aan de hand. Brandstofpomp was finaal van tijd af, dit kwam toch door het krukastandwiel. (Eerdere reacties hierop ook nog bedankt) E.e.a. zat toch niet goed. (Hoewel dit gecontroleerd is). Krukas is gevlakt en er is een nieuw tandwiel gemonteerd met bout. Nieuwe verstuivers zijn eruit gehaald en de oude weer terug gezet. Motor liep weer als een zonnetje. Toch kan ik nog steeds niet begrijpen hoe dit bij een Volkswagen kan gebeuren. Vorig jaar (ca. 8000 km geleden) is het tandwiel ook vervangen met alles wat erbij hoort. Toen heeft het me ook een nieuwe kop gekost. Ik heb begrepen dat dit een bekend AAZ probleem is. Is dit nu een constructiefout van VW of zijn er maar een klein aantal die hier last van hebben. Groeten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.