Ik heb een Passat waar ik de storing J271 uitlees, kan alleen storingscode uitlezen. Inmiddels weet ik dat het om het hoofdrelais gaat, nu is mijn vraag heeft iemand een schema en/of weet iemand waar deze zit, of anders gezegd heeft iemand dit meegmaakt en wat was dan de oplossing.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is de Klacht van de auto/ wat doet wel en niet..?
met welke uitlees-app heb je de foutcode uigelezen..? J271 zegt mijn niks.
Gr
Tiguan
Beste Tiguan,
Auto start wel maar slaat niet aan. Ik heb een allround uitleeskast die geeft aan dat het probleem in component J271( ik heb verkeerd gelezen) zit, ik kan alleen geen P-code er aan vasthangen. Als ik een schema heb dan kan ik wat gaan meten aan de bekabeling en kan ik dingen gaan uitsluiten.
Gr. Patrick
Auto slaat even aan en gelijk uit..? of de auto startmotor gaat wel rond maar niet aanslaan
In de zekeringkast linksonder zitten de Relais;> Relaisplaats 2 = ontlastrelais X-contact
Foutecode: J271 zegt me nog steeds niks.
Hauptrelais (J271),ECM/PCM/TCM Power Relay (J271)P0685, P0686,P0687 , dat is wat ik uitlees , . Auto slaat niet aan,maar draait wel rond.
Gr. Patrick
P0685 = voedingsrelais motorregelmodule/aandrijflijnmodule
oorzaak= bedrading controleren van bovenstaande.
P0686 = componenten idem als P0685
oorzaak= kortsluiting tegen massa, componenten controleren P0685
P0687= relais motorregeling
oorzaak= kortsluiting tegen massa bedrading, relais motorregeling-motorregelmodule.
Onder de motor kap naast de accu bevind zich de motor regelmodule, (deksel loshalen) daar bevind zich het voedingsrelais 428 of 429
trek het relais eruit en controleer of er 12 volt staat op de wit/rode draad (1) en 12 volt bij de rood/grijze draad (3) als er 12 V op staat kun je vervolgens de witte en rode draad nemen en een overbrugging maken naar de andere witte en rode/witte draad en dan kijken of de motor start
Theo,
Daar heb ik wat aan, ik ga van de week meten ... Laat wel weten wat de uitslag is.
GR.
Patrick
Nou heb het probleem gevonden, stekkeraansluiting van het relais was inderdaad het probleem Theo. Miste op het kleine rode draadje 12 volt, geschakelde plus, deze bleek halverwege in de kabelboom weggerot te zijn. Er zat een beschadiging in de kabelboom, waardoor meerdere kabels bijna door waren. Een middagje draden repareren en auto rijdt weer als een zonnetje!!
Dank voor de info!!
MVG
Patrick
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar