Hallo ik weet niet of iemand er ervaring mee heeft maar als de motor gewoon stationair loopt'loopt hij goed merk ik er niet zo veel aan. maar als je rijd of stil staat en je geeft een beetje gas dan klinkt er uit de uitlaat een pruttelend geluid en als je gas los laat een kleine knal.
wat kan het precies zijn ik denk zelf aan onderdruk om dat misschien de cilinders en veren zijn versleten maar ik ben niet er meer zo in thuis.. De olie en waterpeil is goed, heeft eerst wel te veel olie in gezeten (een kennis van me die dacht dat er te weinig olie in zat)
wat zou het precies wezen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Pruttelen en knallen in de uitlaat is het verbranden (exploderen) van benzine.
Ofwel 1 of meerdere bougies werken niet, dan wel de motor krijgt veel te veel brandstof, dan wel er zijn mechanische problemen in de motor (lage compressie).
Begin eens met controleren van de bougies of nog beter gelijk vernieuwen.
Dan wat water vernevelen over de bougiekabels en bobine in het donker. Zie je vonken, dan die onderdelen ook vervangen.
[quote=oldford]Pruttelen en knallen in de uitlaat is het verbranden (exploderen) van benzine.
Ofwel 1 of meerdere bougies werken niet, dan wel de motor krijgt veel te veel brandstof, dan wel er zijn mechanische problemen in de motor (lage compressie).
Begin eens met controleren van de bougies of nog beter gelijk vernieuwen.
Dan wat water vernevelen over de bougiekabels en bobine in het donker. Zie je vonken, dan die onderdelen ook vervangen.[/quote]
ok dank je wel ik zal er naar kijken ik heb al een nieuwe bobine en kabels erop zitten en zal ik de bougies vervangen maandag .
betreft de lage compressie in de motor wat zou dat precies wezen of de oorzaak daarvan
14 jaar
staat je ontsteking wel op tijd???
14 jaar
Mooie kennis, waarom niet eerst even peilen ?
14 jaar
Vertel eens wat van de voorgeschiedenis. Zomaar opeens probleem er in gekomen? Of is er wat vervangen/afgesteld en was daarna het probleem er?
Of zit het er al lang in en werd het langzaam erger?
Compressie kun je laten meten bij een garage. Oorzaak van te lage compressie is interne lekkage langs de zuigers of kleppen en dat betekent revisie.
Maar wat Robby zegt is ook belangrijk.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar