Volkswagen Golf II : Steen koud in de auto

Bouwjaar: 1984, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1600

hi allemaal

Ik heb een golfje 2 in mijn bezit en het probleem is dat het erg koud is in de auto. Ik had gister van stefan (iemand die ook lid is) begrepen dat het aan de kleppen ligt van de verwarming achter het midden console. Gister heb ik de kleppen helemaal afgeplakt maar vandaar nog steeds erg koud in de auto. Als ik de ventilater uit zet word het verwarmingsblok in now time warm.

Heeft iemand nog een tip voor me??

jerry

Geplaatst door jerry (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Hallo Jerry,

Die klep wat je afgeplakt hebt, was die open toen je keek ? ( Dus was het schuim weg en zag je de gaten in de klep zitten ? )

1) Komt de motor op temperatuur tijdens het rijden ? ( Metertje op dashbord in het midden )

2) Zijn de ristrictors / vernauwingen tussen tussen de kachelslangen uitgehaald ? ( Indien aanwezig )

3) Worden de slangen van de kachel warm ?

Als de motor op temp komt, en alle slangen mooi even warm worden, kan het goed zijn dat de kachelradiateur dicht zit. ( Voor het vervangen ervan hoeft niet het dashbord eruit )

Word de motor niet warm, dus blijft hij koud tijdens het rijden ? Controleer dan eerst de thermostaat.

Word de motor te warm onder het rijden ? Controleer eerst thermostaat en waterpomp.

Heb je ooit eens een toevoeging in het koelsysteem gegooit om bv een lek te dichten ? Dan is de kans groot dat de kachelradiateur verstopt zit.

Als ik je verhaal goed begrijp, word de kachelradiateur warm als de aanjager uitstaat, en koelt snel af of word koud als je de aanjager aanzet ? Als voor de rest alles in orde is, vermoed ik dat deze verstopt zit.

Gr Stefan

jerry (0), 14 jaar geleden

hallo stefan

Klopt idd ik zag allemaal gaten in de 2 kleppen. De motor word gewoon warm. thermostaat is ook al vervangen.De aanvoer slang van de kachel radiator gaat met een temperatuur van rond de 50 graden in. (motor stationair draaiend) en gaat terug met een temp van 37 graden. Slangen zijn allemaal door gespoeld.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Hoe kom je bij die 50 en 37 graden ??

Word de rest van de slangen wel goed warm net zoals de radiateur ?

Heb je die vernauwingen tussen de kachelslangen zitten ? Als je ze hebt is het 1 plastic verbinding en 1 alu.

En staat de temp meter mooi in het midden ?

jerry (0), 14 jaar geleden

die 50en 37 graden heb ik gemeten met een temperatuur meter met een leiding voeler. Die slang aan de boven zijde van de radiateur is wel warmer dan die van beneden. Er zit wel een bypas van m'n aanvoer naar m'n retour zeg maar. Temperatuur staat mooi in het midden

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Dan sloop die bypass er maar tussen uit, dus beide stukken, en verbind de slang met een stukje 22 mm pijp.

Je probleem zal dan verholpen zijn.

jerry (0), 14 jaar geleden

hallo stefan

Gaan we dat proberen van het weekend, hebben we weer wat te doen :-(

je hoort het wel

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ik ben benieuwt Jerry,

Als voor de rest alles in orde is zoals je zegt, zit hier jou probleem.

Laat even iets weten of het gelukt is.

Gr Stefan

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

stefan daar heb je helemaal gelijk daar is ooit een terugroepactie van VW voor geweest omdat deze bypass kleppen niet goed waren,heb destijds enkele vervangen op kosten van VW alleen als je deze verwijderd heb je kans dat je je kachelradiateurtje opblaast

audia4 (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=robby10030][/quote]
bijna waar,

de bypass kleppen werden in de terugroepactie juist gemonteerd omdat de kachelradiator te zwak was..... een lapmiddel...... ze zijn nieuw niet meer te koop.

gewoon weghalen, als de kachelradiateur lek gaat vervang je die, kost 4 tientjes en zit er in een ochtend sleutelen in (dasboard moet er uit)

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Dashbord hoeft er helemaal niet uit harry, even friemelen met de complete kachel en je kan hem zo vervangen, je moet het net een keer gedaan hebben, maar het lukt prima.

Die vernauwingen waren er inderdaad voor, om de druk in de kachelradiateur te beperken, de nieuwere modellen en kachelradiateurs die nu te koop zijn, zijn beter en hebben die restrictors niet meer nodig.

Daarbij heb ik al bij de nodige golfjes deze dingen ertussenuit gehaald zonder dat er problemen met de radiateur ontstonden, gewoon ertussenuit slopen die dingen, slang verbinden met een 22mm pijpje en van de warmte genieten.. :)

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

ik kan me toch nog herinneren dat ik de oude klep moest meenemen met kenteken en inruilen tegen een nieuwe,en dat een paar keer,maar goed dit is verder niet belangrijk[quote=audia4][quote=robby10030][/quote]
bijna waar,

de bypass kleppen werden in de terugroepactie juist gemonteerd omdat de kachelradiator te zwak was..... een lapmiddel...... ze zijn nieuw niet meer te koop.

gewoon weghalen, als de kachelradiateur lek gaat vervang je die, kost 4 tientjes en zit er in een ochtend sleutelen in (dasboard moet er uit)[/quote]

jerry (0), 14 jaar geleden

halloa

Ik heb gister die bypass er tussen uit gesloopt en het is weer lekker warm binnen. Wil jullie allemaal bedanken voor jullie hulp.

mvg

Jerry

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Mooi om te horen Jerry!

Bedankt voor de feedback..

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.