auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf II : Kachel word niet warm na vervangen thermosstaat en nu ?

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1300

hallo,
Ik heb van mijn golfje het thermosstaat, en het thermosstaathuisje vervangen omdat mijn motortemperatuur niet warm werd, (toen werd de kachel nog wel warm). na dit allemaal te hebben vervangen, nieuwe koelvloeistof erop gedaan, motor warm laten worden, perfect 90 graden en daar blijft die ook. maar nu word de kachel niet meer warm? ik ben het spoor bijster en zou niet weten waar het aan ligt. voordat ik het thermosstaat vervangde werd hij wel warm en nu niet meer. wat kan mijn probleem zijn ??

met vriendelijke groet,
gertjan

Geplaatst door

lieren1989 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo, worden de slangen naar de kachelradiauteur wel warm ? Groet Jan227

Jan227 30
badge

13 jaar

hallo, ja de slangen worden wel warm groeten gertjan

lieren1989 0

13 jaar

Hallo,
mogelijk een luchtbel in de kachel.Ik stel voor om eens goed te ontluchten.
groeten Benny.

dodgedriver0 0

13 jaar

Bij twijfel even een van de kachelslangen los nemen om de lucht te lozen . .groeten.

Punt 65
badge

13 jaar

Gert-Jan,

Je hebt waarschijnlijk nog een bypass tussen de kachelslangen zitten, worden de slangen die gelijk uit het schutbord komen wel heet ? Dus beide warm ?

Vaak is na de jaren ook het schuim weg geblazen van de kachelkleppen en dan heb je ook maar koude / lauwe lucht, maar dat lijkt me nu niet het geval, gezien hij voor de thermostaat wissel wel nog werkte.

Indien je er nog niet mee gereden hebt, laat de motor nog eens warm lopen en laat hem eens een tijdje verhoogt stationair lopen, nu zul je voelen dat hij weer warm gaat blazen..Het kan zijn dat het kvs niveau nog gezakt is, vul deze op peil bij koude motor.

Gr Stefan

stefan84 0

13 jaar

hallo, bedankt voor de tips,
Hoe kan ik de kachel ontluchten ? dit lijkt mij het meest logische omdat de slangen los zijn geweest om het thermosstaathuis te vervangen.

stefan: ik heb gisteravond de motor warm laten draaien op 90 graden, toen zijn we een rondje gereden van ongeveer een kilometer of 10. een kameraad van me zei dat hij dit probleem ook had toen zijn thermosstaat vervangen is en dat hij onderweg naar huis eerst koude lucht had en opeens werd hij weer warm. maar bij mij werkte dit niet.
Maar hoe kan ik het kachel systeem ontluchten ?

en ik heb nog een probleem, de standen van de kachel werken niet allemaal, stand 1 en stand 2 werken niet, hij werkt aleen op stand 3 zowel bij warme als koude lucht. dit was al toen ik hem kocht.

alvast bedankt groeten gertjan

lieren1989 0

13 jaar

Regelkleppen zitten vast!!

tedkroon 0

13 jaar

Als je de schakelaar bedoelt is de weerstand kapot en moet je die vervangen die zit op de kachel.


Je spreekt over standen 1 2 3 van de schakelaar motor of over de schuivers van de kleppen ?

ploempe 0
badge

13 jaar

oke bedankt!!,, waar zitten trouwens die regelkleppen? en hoe kom ik daar bij ? is dat makkelijk op te lossen ? alvast bedankt grieten gertjan

lieren1989 0

13 jaar

Je kan liggend je werk onder het dashboard doen . Makkelijk nee ,maar de voldoening die je er daarna van hebt.... Succes.

Punt 65
badge

13 jaar

Gebruik even de zoekfunctie, heb er al een foto van geplaatst, werk valt reuze mee! Even de afdekking links en rechts onder het dashbord weghalen, net zoals het middenconsole waar de asbak inzit, kapje weg halen ( rooster ) en dan zie je de kleppen zitten.

Vaak is het schuim eraf gewaait na verloop van jaren en dan heb je nu gaten in de klep zitten waardoor er koude / lauwe lucht uitkomt, het schuim dichte deze gaten af, dus als je de klep dan op warm zit gaat alle lucht door de kachelradiateur, nu komt er dus een hoop koele lucht mee, maar of hier je probleem zit betwijfel ik, gezien je zegt dat hij voor de reparatie nog wel warm blaast..

Dat hij enkel nog op de hoogste stand draait komt door een defecte kachelweerstand, deze zit op het motortje ( de weerstand is dat alu plaatje waar de stekker opzit ) onder het dashbord aan de rechterkant.

Ontluchten kan niet, het is een gesloten systeem.

Als de motortemp goed blijft, alle slangen en radiateur even warm worden, net zoals de 2 slangen die uit het schutbord komen, dan is of de kachelradiateur verstopt, of de kachelklep is kapot / schuim eraf.

Och nu we toch bezig zijn plaats ik de foto's nogmaals, je ziet hier dus duidelijk dat het schuim weg is, de klep ( gaten ) kun je mooi dicht maken met ducktape, dus de voorste als achterste klep, de voorste is voor de lucht verstelling en de achterste voor warm / koud.

[url=http://img339.imageshack.us/i/dsc000084....][img]http://img339.imageshack.us/img339/9706/...[/img][/url]

[url=http://img20.imageshack.us/i/dsc000085.j...][img]http://img20.imageshack.us/img20/5782/ds...[/img][/url]

Gr Stefan

stefan84 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.