Hallo
Ik heb een Golf type 2 staan met een 1800 motor (geen gti).
De auto trekt soms (1keer per 2 a 3 week) de accu leeg.Doormeten is dus erg lastig omdat hij het niet altijd doet.Waar kan ik dit zoeken.recent vervangen zijn de dynamo(met de vorige deed hij dit ook al) en de accu.
Verder neemt de auto een brandstofverbruik van 1 op 7! Geen gerookt,altijd goed starten en lekker vlot.wat kan dit wezen.
Mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Koppel eens de radio af, hier kan het probleem inzitten wat betreft je leeg getrokken accu.
Gr Stefan
Het komt regelmatig voor dat een relais geschakelde gebruiker ingeschakeld blijft .b.v achterruit-verwarming. Groeten.
Radio is splinternieuw en is met de orginele stekkers aangesloten,als het om een relais gaat,hoe controleer ik dat?
Ook hoor ik om me heen dat de auto mischien op de automatische shoke blijft staan,kan dit er mee te maken hebben
Dat de radio nieuw is wilt niks zeggen, je bent niet de eerste met dat probleem, gebruik de zoekfunctie maar eens.
13 jaar
oke dan ga ik dat proberen maar het brandstofverbruikt,kan dat ook een temperatuurzender zijn,die zijn vaker kapot
Een temp sensor zou inderdaad kunnen, maar hoe word de auto voor de rest gebruikt ? Ik bedoel, worden er veel korte stukken mee gereden of veel snelweg ?
Mijn oude mk2 loopt ook 1 op 8 binnendoor, ben binnen 5km op het werk en dan lust hij het wel ( Carb ) terwijl hij op de snelweg 1 / 11 ( 12 ) haalt.
13 jaar
Heb de sensor vervangen.ze verkopen er 5 per week van bij de automaterialenzaak dus de kans is groot...Nu is de sensor een blauwe maar er zit ook een rode naast,de temp.schakelaar.als ik daar het stekkertje afhaal laad de auto ineens veel meer.Hij rijdt verder nogsteeds perfect.wat doet die rode temperatuurschakelaar?Het probleem van de stroom zit niet in de radio,dat is inmiddels zeker.kan het aan dat schakelaar/sensortje liggen?
Welke sensor bedoel je precies ?
Maar je zegt nu ook, hij laad dan meer bij, wat is de normale laadspanning op het moment me alles aangesloten ?
Het kan dus ook zo zijn dat de dynamo amper doet bij laden en zo op een gegeven moment met een lege accu staat, zeker als er veel korte stukken worden gereden.
Het lijkt me niet dat die sensor er wat mee te maken heeft, dat staat er los van. Die sensor die je nu vervangen hebt is voor de ECU, die wat ernaast zit kan voor de meter op je dashbord zijn ?
13 jaar
nee die is niet van de meter.dynamo is vervangen.zat een nieuwe op waarvan ik dacht dat die stuk was maar spanning was nagenoeg hetzelfde.hij laad met stekkers er op 12,95 volt,zonder die stekker er op 13,45 volt.zit er miss een sluiting in de bedrading oid.auto maakt niet erg veel kilometers,dat klopt maar er word mee gereden,zet hem uit,2uu later is accu leeg.maar het kan ook zijn dat het 2 weken goed gaat.
Heb je toevallig een motorcode ?
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar