close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf II : Speling draagarm

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 8v GTI PF

Hallo,

Afgelopen zaterdag tijdens het vervangen van mijn romblokken kwam ik er achter dat er nogal wat speling op mijn draagarm zit (RV).
Zou dit een kwestie kunnen zijn van rubbers vervangen en klaar, of zouden de bouten uitgelopen zijn (wat ik wel vaker hier heb gelezen)?

Zijn de rubbers ook zelf te vervangen of is er echt een pers voor nodig? De draagarm zelf is er in principe zo onderuit en ik ken wel wat mensen met een pers dus een probleem is het anders ook weer niet..

Zijn er nog zaken waar ik specifiek op moet letten of kunnen de rubbers er maar op één manier in?

Ik hoor het graag en alvast bedankt!

Groeten Stanis

Geplaatst door

Stanis (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Stanis welke speling bedoel je? Als je er een bandenlichter tussen duw kan je die bevestiging op en neer bewegen. Er zijn zelfs ruimtes gemaakt om deze beweging makkelijk te maken. Als de rubbers niet zodanig los zitten dat de draagarm nergens metaalcontact maakt is er niets aan de hand. Met de APK wordt daar goed op gelet. Draagarmen zijn niet duur maar omdat de fuseekogel afstelbaar is ,is uitlijnen na montage van een andere arm aan te bevelen. Nieuwe draaipunten inpersen is mogelijk maar let goed op de stand en persrichting . Anders zit de prop los. Succes.

Punt 50
badge

13 jaar

Hoi Punt,

Als ik op mijn knieën voor het wiel zit (heb geen brug haha) en ik pak de fusee vast kan het geheel, incusief draagarm ruim een centimeter naar links en rechts bewegen. Aan de andere kant heb ik helemaal geen speling. Wellicht dat een nieuwe draagarm wel beter is. Sowieso moet ik de fuseekogels nog vervangen en de auto daarna nog uit laten lijnen. De bevestiging zelf valt met een bandenijzer niet op en neer te bewegen, dus dan lijkt me de bout in principe nog goed..of niet?

Groeten Stanis

Stanis 0

13 jaar

De rechterkant is altijd het bokje. Ik ga voor de triangel .Bouten vernieuwen hoeft niet maar ik kwam ook wel kromme tegen dusss..... Succes.

Punt 50
badge

13 jaar

Komt goed, denk dat ik er van het weekend mee aan de gang ga.
Ik laat je nog wel ff iets weten!

Bedankt

Stanis 0

13 jaar

is het achterste rubber, nieuwe halen. staat een pijl op en in de draagarm zit een centerpunt.

oude rubber haal je er met de ijzerzaag uit, gewoon de buitenschil doorzagen, net tot de draagarm. Niet in de arm zelf zagen!!

nieuwe pers je er met een fatsoenlijke bankschroef zo in.

succes.

audia4 0
badge

13 jaar

Harry bedankt!
Moet zeker goed komen en ik laat van het weekend wel iets van me horen!

Groeten Stanis

Stanis 0

13 jaar

Punt en Harry bedankt!

Ik had gisterenavond even niks te doen, heb ik alle rubbers vervangen.
Ijzerzaag en bankschroef ging perfect!
Meteen twee nieuwe fuseekogels opgezet (lag toch open).
Zaterdag wordt de auto uitgelijnd en dan kan ik weer ff vooruit!

Nogmaals bedankt.

Gr. Stanis

Stanis 0

13 jaar

Veel plezier er mee . Groeten

Punt 50
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.