We hebben hier een passat bj 2002 en 191000km
deze auto heeft een probleem met de warme lucht uit de kachel
auto is voorzien van climatronic
er komt geen warmelucht (nagenoeg koud) uit de ventilatie openingen
display op hi en aanjagersnelheid halverwege
temp uit middelste luchtrooster bij stationair toerental 15 graden (temp werkplaats)
bij 4000t/min is de temp 38 graden
na 5 minuten op 4000t/min is de temp rond de 50 graden
laat je de auto stionair draaien dan gaat de temp langzamerhand weer terug
foutcodes uitgelezen regelklep voor voeten was buiten de waardes
de climatronic is door de dealer al in de basisstand gezet
slang in schutbord naast accu slangklem terug slang terug zodat het gaatje vrij komt
kwam wel lucht uit (nu nietmeer)
ook zie ik in het voorraadtankje geen waterstromen van af de waterpomp
alleen als ik in een slang knijp of meer toeren laat draaien
wie weet hier raad
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waterpomp defect... schoep los van het asje.
paul,
we hebben net de waterpomp gedemonteerd
maar geen los schoepenwiel
ook het tandwiel zit niet los op het asje
thermostaat zit wel vast
Ik heb precies het zelfde probleem(lees bij particulieren)
17 jaar
zit het schoepenwiel niet los als de pomp warm wordt.
Worden de kachelslangen wel heet??
Zo ja dan is waarschijnlijk de stelmotor voor de temperatuurregeling stuk,en in basis zetten helpt dan ook niet meer.
Ricky,
probleem vaker gehad, bleek toen in het kachelblok te zitten zat grotendeels verstopt, kunt het proberen met aftappen van koelvloeistof dan water erin en een reiniger(soda) klant een week laten rijden en opnieuw afvullen met g12. kijken of het probleem minder wordt anders eventueel kachelblok vervangen
succes
probleem is opgelost
waterpomp en thermostaat vervangen
oude vw monteur had dit al vaker meegemaakt
het kunstof schoepenwiel kan als het koelwater koud is wel vast zitten,
maar als het koelwater 50 graden of warmer is laat het schoepenwiel los.
alleen door hoger toerental draaid ie nog mee.
voor de zekerheid hebben we ook nog even gespoeld zat wel een kleinbeetje aanslag in maar niet zorg wekkend
de kachel wordt nu loei en loei heet
bedrijftem. stationair rond de 70 graden(uitstroom temp. op stand hi)
allen bedankt
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar