close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: kachelradiateur + warmtewisselaar

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo,

Mijn verwarming blies enkel koude lucht. Dankzij jullie raad kwam ik erachter dat het zeer waarschijnlijk aan de kachelmodificatie ligt. Voor de modificatie worden de slangen namelijk wel warm, inclusief de bypass. De slangen na de modificatie echter niet.

Inmiddels heb ik de kachelradiateur gedemonteerd en de kachelmodificatie er tussen uit gehaald (plastic en aluminium behuizing + omleidingsslangetje). Nu heb ik nog twee vragen.

1. Met welk materiaal kan ik de twee slangen uit de motorruimte het beste doorverbinden naar de twee slangen op de warmtewisselaar van de kachelradiateur?
2. Moet bij het vervangen van de kachelradiateur ook de warmtewisselaar worden vervangen?

(Ik wil niet slijmen, maar ik vind een compliment aan jullie adres alles behalve overbodig. Een geweldige site en jullie helpen even geweldig.)

Wederom alvast mijn dank. Vriendelijke groet,

Bjorn.

Geplaatst door

Bjorn golf 2 '89 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Bjorn.

Even oppassen dat je niet 2 dingen door elkaar haalt: 'n kachelradiateur is iets anders dan 'n warmtewisselaar. De 1e zit in het kachelhuis, de 2e boven het oliefilter, als deze er tenminste opzit.
De slangen kun je simpel koppelen door 'n metalen buisje van de betreffende diameter en 'n paar slangklemmen.
Als je met "wisselaar" de radiateur bedoeld: deze kan blijven zitten.

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

Dankjewel. Ik beschreef het niet goed. Ik bedoelde het plastic huis(je) + 2 slangen (in- en uitgaande) die op de kachelradiateur zit vastgeklemd. Zit dat onderdeel stadaard op een kachelradiateur wanneer je die nieuw aanschaft? Of moet ik de pinnetjes verbuigen en vervolgens de kachelradiateur en het plastic opstuk van elkaar scheiden?

Groet,

Bjorn.

Oooooooohhhhhhhhh nnneeeeee, neeeee. Laten zo. Het plastic gedeelte aan het radiateurtje mooi laten zitten !
Dit zit vastgeklemd, ook bij een andere (nieuwe). Anders geeft het hommeles. (lekkage).

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

Hahaha. Nee, dan zat mijn gevoel goed. Iemand begon er namelijk over en toen dacht ik: laat ik dat eens navragen. Heel mooi! Dan hoef ik enkel nog een nieuwe kachelradiateur te plaatsen en de slangen doorverbinden. Dankjewel voor je reaktie!

Mooi. Je kunt eventueel ook het binnenwerk er uit slopen en dan er weer tussen zetten om de slangen te koppelen.....
Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

Ik neem aan dat je het binnenwerk van de modificatie bedoelt? Had ik zelf ook mijn gedachten over laten gaan, maar vormt het omleidingsslangetje dan geen probleem?

Klopt. Slangetje zal geen probleem geven en anders druk je er iets in zodat ie dicht is, stukje van 'n boutje of zo.
En het koelwater neemt toch de weg van de minste weerstand: de grote aansluiting dus.

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

Ik wist overigens niet dat een originele nieuwe kachelradiateur € 120,00 kost. Een imitatiemodel kost ongeveer € 50,00. Zijn die imitaties wel goed genoeg (zonder de kachelmodificatie)?

Ik heb overigens nog een vraag. Mijn kanteldak lekt. Het is van een oorsprong een goed dak van Vermeulen Hollandia. Is het goed te doen om zelf dat rubber te vervangen? Het lekt namelijk tussen het glas en het rubber.

Vriendelijke groet,

Bjorn.

Als ze van Behr of Valeo zijn kun je deze rustig monteren.
Wat betreft je dak: Nooit gedaan, dus geen ervaring mee. Maar gezien het merk zal dat rubber best nog verkrijgbaar zijn en redelijk te monteren zijn.

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.