Hallo,
Het motorblok van mijn VW Golf Cabrio 1.6 automaat is na 350.000 km trouwe dienst aan vervanging toe.
Nu heb ik echter een prangende vraag.
Ik heb een gereviseerd motorblok gevonden maar waarvan de motorcode niet overeen komt. Het bouwjaar trouwens wel.
Het motorblok dat in mijn Golf Cabrio zit heeft de motorcode RE 053 072, en het gereviseerde motorblok
EZ 055 075. Wat ik heb kunnen vinden is het volgende:
RE 072 1.6 04 / 86 - 07 / 90 Golf Cabrio
EZ 075 1.6 08 / 83 - 08 / 91 Golf , Jetta
Ik heb verschillende bedrijven gesproken (dealer en revisiebedrijf VEGA) met de vraag of het gevonden
motorblok zonder problemen in mijn auto past. Ik krijg verschillende reacties, van ja dat past tot ik zou het
niet weten. Nu zou ik willen weten of er iemand hier ervaring mee heeft? Heb niet zo veel zin om een motorblok
aan te schaffen en er bij het inbouwen achter komen dat deze niet past. Zou een beetje zonde zijn van het geld.
Kan dit problemen geven in combi met stuurbekrachtiging, versnellingsbak, luchtfilter etc.?
Alvast bedankt voor eventuele tips en info.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je moet die motor gewoon compleet kopen, erin hangen en rijden, het liefst ook de motorkabelboom erbij pakken want daar kan wel wat verschil in zitten, je kan hem gewoon in je bestaande zekeringkast bij prikken, luchtfiltertje e.d. zal geen probleem zijn, ook de stb niet, dat staat er los van,
De V-bak moet je zowizo hebben, net zoals het complete schakel mechanisme, pook en stangenstelsel want dat past niet en is totaal anders..
Uitlaat kan ook wat anders zijn, maar dat hoeft niet,
Is allemaal niet zo spannend, bouw vaker 6 Cilinders in de Golf 2 en dat is net iets anders allemaal..
Wat is er mis met je bestaande motor ?
Hallo Stefan,
De motor verbruikt erg veel olie en er wordt olie in de luchtfilter gezogen.
Ik zou het motorblok ook kunnen laten reviseren, maar dat kost al snel
tussen de 800,00 en 2.000,00. De exacte kosten kunnen ze pas opgeven
wanneer ze het motorblok in hun bezit hebben en nagekeken hebben.
Dit leek mij voordeliger. Het nieuwe blok is een door VEGA gereviseerd
blok, dus zonder kabelboom, motorsteunen, versnellingsbak etc. Daarom
wil ik graag weten of het gereviseerd blok zou passen. Het gereviseerd blok
is ook een 1.6 uit de zelfde periode als mijn oude blok, maar dan uit een
normale Golf of Jetta. Volgens VEGA (gisteren gesproken) is het zelfde blok,
maar mijn oude blok is 53 kw en 72 PK en het gereviseerde blok 55 kw en 75 PK.
14 jaar
Ik denk dat je motorcode RF bedoelt in plaats van RE? RF en EZ zijn exact hetzelfde. Allebei met 2e2 carburateur. De twee verschillen: De RF heeft een katalysator en een andere sproeierbezetting (vandaar 3pk minder).
Gr.
Paul
[quote=Paulus8636]Ik denk dat je motorcode RF bedoelt in plaats van RE? RF en EZ zijn exact hetzelfde. Allebei met 2e2 carburateur. De twee verschillen: De RF heeft een katalysator en een andere sproeierbezetting (vandaar 3pk minder).
Gr.
Paul[/quote]
Hallo Paul,
Het gaat hier toch echt om een motorblok met motorcode RE05372.
Meerdere mensen hebben al een soortgelijke vraag gesteld, maar
dit is echt de code die er van fabriek uit in de auto zit. Daarom ook
mijn vraag of het problemen geeft wanneer ik een motorblok met
de motorcode EZ055075 in wil bouwen. Een motorblok vinden met
de zelfde motorcode (RE) blijkt gewoon onmogelijk te zijn. Het probleem
is dat zelfs VW nederland (PON) en verschillende dealers mij niet kunnen
vertellen of de motor met motorcode EZ zou passen.
Groet,
Stephan
14 jaar
Stephan,
Natuurlijk past deze motor, gewoon omhangen en lekker rijden, zoals gezegd kan een kleinigheidje verschillen, maar passen doet het 100%
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar