close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen GOLF III TDI: Kan niet schakelen als de motor loopt

Bouwjaar: 1997

Ik heb een probleem met schakelen van de koppeling, sinds kort kan ik met geen mogelijkheid naar zijn 1,2..enz schakelen als de motor loopt. Maar zodra ik de motor uit zet kan ik wel schakelen.
Weeet iemand wat er aan de hand kan zijn. Alvast bedankt voor de medewerking.. Groeten Dennis

Geplaatst door

Dennis2136 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Koppeling komt niet vrij.Dus naar de garage.

groeten Alexander

alexander242 0
badge

20 jaar

waarschijnlijk zijn je koppelingsplaten op. Dan krijg dit probleem. Het kan ook zijn dat het hart van de koppelingsplaat eruit ligt. In beide gevallen moet de koppeling vervangen worden.

Heeft golf 3 niet toevallig een koppeling met een kabel?? dan kan het ook gewoon weg zijn dat de automatische spanner kapot is. Dit eerst controleren. Een versleten koppelingsplaat geeft overigens niet dit probleem. Deze kan gewoon geen kracht meer over brengen en komt nog wel degelijk vrij. Gebroken diafragmaveren van de drukgroep zou wel kunnen.

Succes

audia4 0
badge

20 jaar

Een VW Golf III TDI is uitgevoerd met een hydraulische koppeling.
Er zit er een bij het koppelingpedaal en een bij de versnellingsbak.Het is zeer waarschijnlijk dat er een lek is.

Ronald10404 0

20 jaar

Is er toevallig al reparatie uitgevoerd aan de koppeling of vervangen.Ik heb het namelijk ook eenkeer gehad bij een renault clio 1.8 16v race koppeling gemonteerd.Maar de koppelingsplaat was te dik.En het zelfde probleem deed zich toen ook voor.
groetjes raymond

raymond_hoste 0

20 jaar

Nee er is eerder geen reparatie uitgevoerd?Maar wat ik begrepen had van ANWB dat er iest mis was waarschijnlijk met de diafragmaveren van de drukgroep of met de koppelingsplaat..Maar nou is mijn vraag kan je beter dan alles laten vervangen(koppeling) en wat voor kost zouden dat met zich meebregen(een indicatie)..Of als je de koppelingsplaat zou vervangen. En bedankt voor de jullie reactie tot nu toe.Groetjes Dennis

Dennis2136 0

20 jaar

Als je het zelf wilt doen kost het kompleet pakket zo rond de 247 euro bij de dealer en 120 euro (imitatie bij de automaterialenzaak) Gewoon alles vervangen want alle onderdelen maken (ongeveer) dezelfde slijtage en KM's. laten doen bij een VAG garage ongeveer 175 tot 225 euro (erkend)
of bij een standaardgarage 125 euro. Reken maar uit.
succes

TDIPower11276 0
badge

20 jaar

Het lag aan de diafragmaveren deze was versleten en gebogen van de drukgroep en de koppelingsplaat is ook tevens vervangen dit alles heeft mij 250 euro gekost. Maar ik merk alleen nu dat het sturen veel zwaarder is geworden terwijl de auto voorheen dat niet had? En ik beschik wel over stuurbekrachtiging..Weet iemand hoe dat kan..Ik merk het vooral tijdens parkeren en als ik een bocht wilt nemen..Alvast bedankt voor de medewerking..Groetjes Dennis

Dennis2136 0

20 jaar

Het zwaarder sturen lijkt mijn los te staan van de koppeling.
Ik zou 1)kijken of er nog wel olie in de stuurbekrachting zit
2) kijken of de pomp nog wel aangedreven wordt
3) terug gaan naar de garage waar je voor je koppeling geweest bent , en bij dit bedrijf je probleem voorleggen met de vermelding dat het voor de uitgevoerde reparatie niet zo was.

PBleeker 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.