Volkswagen Golf: kantelende zuiger?

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v

de motor van mijn golf heeft 115000 gelopen. Hij heeft een tik die je stationair erg hoort.Hij loopt dan net als een diesel. De VW gerage heeft een additief toegevoegd en daarna de olie vervangen. Ze \dachten dat een vastzittende klepstoter de oorzaak was. Dit heeft niets geholpen( 180 euro) Nu denken ze aan een kantelende zuiger en zeggen dat dit verder geen kwaad kan. Is dat zo?
De auto verbruikt 1 liter olie op 4000 km
wie helpt me?

daynee

Geplaatst door daynee (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

22 Reacties

Fredo (0), 17 jaar geleden

zoek even op de site. Is al wat over geschreven dacht ik. Kan idd geen kwaad. Er zijn er die er rustig met verder rijden

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

kantelende zuigers bij dit motortype komen inderdaad (veel) voor.. de motor opzich kan er oud mee worden maar echt fijn is het niet.. ik vermoed dat daar het hoge olie verbruik vandaan komt. 1 liter op 1000km is het max toelaatbare.. daar zit je nu al fors overheen..

paul,

daynee (0), 17 jaar geleden

bedankt voor jullie snelle reactie. dus als ik 1 liter olie verbruik per 4000 kilometer is dat nog binnen de marge?
Ik heb inderdaad gelezen dat dit type motor vaker problemen heeft met kantelende zuigers. Ik neem aan dat ik gewoon verder kan rijden? Ik rijd maar 10000 per jaar namelijk.

daynee (0), 17 jaar geleden

zijn er in het land revisiebedrijven gespecialiseerd in VW?

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

1 liter olie verbruik per 4000 kilometer is dat nog binnen de marge?

quote

met dit verbruik zit je er fors overheen.. wat betreft revisie, reviseren kan bij elk revisiebedrijf.

paul,

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=paulkelder]1 liter olie verbruik per 4000 kilometer is dat nog binnen de marge?

quote

met dit verbruik zit je er fors overheen.. wat betreft revisie, reviseren kan bij elk revisiebedrijf.
kantelende zuigers bij dit motortype komen inderdaad (veel) voor.. de motor opzich kan er oud mee worden maar echt fijn is het niet.. ik vermoed dat daar het hoge olie verbruik vandaan komt. 1 liter op 1000km is het max toelaatbare.. daar zit je nu al fors overheen..

paul

paul,[/quote]
Paul wil je mijn leesbrilletje soms lenen

Hans

Hans4040 (330) PRO, 17 jaar geleden

Ik heb er ook nog 1 liggen hier,
gebruik hem alleen als Paul wat schrijft.(hi hi )

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

ja jongens..... ook mijn ogen gaan achteruit.... :)) ik zie het.. foutje.

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Dus niet meer lachen om mijn leesbrilletje.

Gr Hans

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Hans4037]Dus niet meer lachen om mijn leesbrilletje.

Gr Hans[/quote]
nou nog een kunstklapper.. HANS.

paul,

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=paulkelder][quote=Hans4037]Dus niet meer lachen om mijn leesbrilletje.

Gr Hans[/quote]
nou nog een kunstklapper.. HANS.

paul,[/quote]
Nee nee alles is nog echt en dat blijft nog wel even zo..

daynee (0), 17 jaar geleden

Heren ik begrijp het effe niet meer Wat is de marge bij de olie verbruik? 1 liter op 10000km of is 1 liter op 4000 al teveel. Ik heb de auto van een PON medewerker gekocht en die zegt dat 1 liter op 4000 km binnen de marge ligt

Hans4040 (330) PRO, 17 jaar geleden

Maximaal 1 liter op 1000 KM.

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

1 liter op duizend kilometer is nog toelaatbaar

Hans

daynee (0), 17 jaar geleden

nog een retorische vraag:

De VW Dealer in Heerlen zegt een kantelende zuiger. de Pon medewerker wil tegemoet komen met het volgende: Laat de auto bij de importeur Pon in Leusden nakijken. Bij gelijke diagnose zal hij de helft van de kosten betalen. weet iemand wat het maken van een kantekende zuiger ongeveer kost?

Hans4040 (330) PRO, 17 jaar geleden

Volgens mij moet dan de carterpan er onderuit , de kop eraf , de zuiger eruit , dan de cylinder honen en een overmaat zuiger monteren.
daarbij komen de nodige pakkingen , inwendig reinigen van de motor na het honen , etc.
Maar ik denk dat Paul of Sytze daar meer over kunnen vertellen.

mvg,
Hans.

Benny1078 (0) PRO, 17 jaar geleden

Nee ik denk dat het wat ingrijpende wordt want de coating van de cilinderwand is niet hard genoeg.
Nieuw onderblok als je deze rep. goed wil uitvoeren

Hans4040 (330) PRO, 17 jaar geleden

Was ik ook bang voor , maar ik denk "ik hou het simpel"

daynee (0), 17 jaar geleden

en gewoon een jaartje doorrijden. Is dat een optie?Kan dat veel kwaad?

Fredo (0), 17 jaar geleden

jawel, gewoon met doorrijden. Zijn er vele die dat zo doen.

Succes
Frederik

Hans4040 (330) PRO, 17 jaar geleden

hij stopt vanzelf een keer.

stefan84 (0), 17 jaar geleden

en dan kun je hem altijd nog laten maken ;-)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.