auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: kantellende zuigers ook bij AKK

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 AKK

Korte vraag, kennis van me staat op punt een Polo uit 2000 te kopen met een 1.4 AKK motor.
Auto heeft 110.000km gelopen.

Mijn vraag, hebben deze motoren ook last van overmatig olieverbruik en kantellende zuigers zoals bij de 1.4-16v AHW ?

Geplaatst door

Audidriver73 (130)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

er zijn er die dat ook hebben dus luister koud daar goed na hoor je kopud niks dan heb je geen kantelende zuigers.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

15 jaar

Oke bedankt, ik ga vanavond kijken en luisteren.
Hoor je dat alleen bij een koude motor? Heb een Lupo AHW in onderhoud met 95.000km op de teller en daar hoor je het ook goed als ie warm is.

ja dat kan maar dan heb je het al langer.
je kan er wweinig anders aan doen dan een ander onderblok maar ik zou gewoon blijven rijden er zijn er zat met dit euvel en ze blijven rijden.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

15 jaar

Vanavond dus wezen kijken en luisteren en auto gekocht.
Hoorde wel iets maar viel mee, heb erger gehoord, volgens eigenaar die nog geen 10.000km per jaar reed heeft ie nog nooit olie hoeven bij te vullen, 1 beurt per jaar.
Reed prima, schakelde en koppelde ook probleemloos.

[quote=Audidriver73]Vanavond dus wezen kijken en luisteren en auto gekocht.
Hoorde wel iets maar viel mee, heb erger gehoord[/quote]
Nu valt het nog mee, geluid wordt erger en is dan niet meer te verkopen.

1.4 met een grote boog omheen lopen, wil er niet eens naar kijken........

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

akk is een 8 klepper en deze zijn in de regel wel betrouwbaar in tegenstelling tot de 16v. gr john

Ja is inderdaad een 8v, heb nog 2 1.4 8v in onderhoud die rond de 150.000km gelopen hebben en ook dat geluid een beetje maken maar totaal geen olieverbruik hebben, maar dat zal nog wel komen.
Moet ik wel erbij zeggen dat deze veel korte stukjes en lage toeren rijden, misschien maakt dat ook veel uit.

[quote=Audidriver73]Moet ik wel erbij zeggen dat deze veel korte stukjes en lage toeren rijden, misschien maakt dat ook veel uit.[/quote]
Zuigers zijn voorzien van een Niscasil laag wat na slijtage voor deze problemen gaat zorgen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Oke duidelijk, ik wist namelijk niet waardoor deze motoren dat probleem hadden.

[quote=Audidriver73]Oke duidelijk, ik wist namelijk niet waardoor deze motoren dat probleem hadden.[/quote]
Vroeg of laat zit je gebonden aan een nieuw onderblok, juist dit maakt de auto kwa aanschaf niet interessant.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Daar heb je inderdaad wel gelijk in, ik heb een lupo AHW in onderhoud die nog geen 100.000km gelopen heeft en ongeveer 1L olie op 2500km gebruikt, dit is al ruim 2jaar zo en wordt niet erger.
Ben wel over gegaan van 5w40 naar 10w40, het lijkt hier iets minder mee te zijn.

ja maar zo lang het niet erger wordt gewoon zo houden hoor en er moet trouwens ook 10w40 in hoor.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

15 jaar

Bij de 8klepper inderdaad 10w40, bij de 1.4-16v wordt naar mijn weten 5w40 voorgeschreven maar 10w40 zal ook wel geen probleem zijn denk ik.

nou bij de 16 klepper doen we bij gewoon onderhoud 10w40 erin bij long life service gaat er 5w30 in.
hebben we er een die veel gebruikt dan gaan we terug naar vast onderval met 10w40 olie.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

15 jaar

Is geen Nicasil - dat wordt vrijwel alleen toegepast op losse cilinders van motorfietsen, b.v. Guzzi. Op deze zuigers zit een laag kunstof met ijzerdeeltjes - zie de website van Mahle

[quote=paulkelder][quote=Audidriver73]Moet ik wel erbij zeggen dat deze veel korte stukjes en lage toeren rijden, misschien maakt dat ook veel uit.[/quote]
Zuigers zijn voorzien van een Niscasil laag wat na slijtage voor deze problemen gaat zorgen.

Gr. paul[/quote]

doel38 0

15 jaar

[quote=doel38]Is geen Nicasil - dat wordt vrijwel alleen toegepast op losse cilinders van motorfietsen, b.v. Guzzi. Op deze zuigers zit een laag kunstof met ijzerdeeltjes - zie de website van Mahle[/quote]
Toch wel! Dus niet alleen bij motorfietsen.....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Misschien ook wel in motor-cilinderblokken, maar niet op zuigers. Overigens is Nicasil zo keihard dat het amper slijt. Een collega van je in Haarlem beweerde overigens dat het een keramische laag is.

[quote=paulkelder][quote=doel38]Is geen Nicasil - dat wordt vrijwel alleen toegepast op losse cilinders van motorfietsen, b.v. Guzzi. Op deze zuigers zit een laag kunstof met ijzerdeeltjes - zie de website van Mahle[/quote]
Toch wel! Dus niet alleen bij motorfietsen.....

Gr. paul[/quote]

doel38 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.