Volkswagen Polo: Kapote V snaar kan ik nog rijden

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: sdi1.9

Hallo ik reed net terug naar huis over de autobaan toen viel me opeens op dat het acculampje branden en dat de motor warm werd ben direct bij het tankstation gestopt en ja hoor V snaar eraf!!Toen ik bij het tankstation was stond de temperatuur op 110graden weet eigenlijk wel zeker dat het me direct opviel!! Ik heb het blok laten afkoelen en ben toen verder naar huis gereden het was zon goeie 15km ik heb dat binnen door gedaan en heb gezorgd dat de motor niet warmer werd als 100graden.Mijn vraag is kan ik nou nog ermee naar de garage rijden is een goeie 20km??Denken jullie dat ik hierdoor schade aan het blok heb??de temperatuur is toch ff opgelopen alvast bedankt voor jullie reacties

winkelstraat

Geplaatst door winkelstraat (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

kaleido 1 (1580) PRO, 9 jaar geleden

Niet meer mee rijden , dat je er mee doorgereden hebt was al zeer onverstandig .
Kans dat je je koppakking sloopt is rieel .
Geen lid van de wegenwacht ?

winkelstraat (0), 9 jaar geleden

Nee helaas geen lid!!Is een koppakking repareren duur en is het veel werk??Een vriend van me heeft aangeboden om erna te kijken misschien krijgt hij een nieuwe vsnaar erop.Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden??alvast bedankt voor jullie hulp

jan5047 (0) PRO, 9 jaar geleden

dat zie je pas als de nieuwe snaar gemonteerd is of je schade hebt gereden, goed is het er niet voor, dus eerst snaar laten monteren en niet mee rijden

ricky (0) PRO, 9 jaar geleden

Goed kijken of er toevallig geen resten van de v-snaar achter de krukaspoelie zijn gekomen en dus bij de distributieriem/krukastandwiel zijn gekomen. Beste is om te slepen idd voor de zekerheid.

winkelstraat (0), 9 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties ik ga er niet mee rijden,zoals het er nou uit ziet word de auto morgen ter plekken gemaakt hopelijk geen verdere schade!!Ik zal zeker kijken als er geen rest stukken vsnaar zijn bedankt voor de tip.Ik was net nog bij de auto en nou zag ik dat het vatje waar de koelvloeistof inzit bijna helemaal leeg is, je kunt nog net een beetje koelvloeistof erin zien zitten.Is dit een teken dat me koppaking kapot is??Heb een paar weken geleden gekeken en toen was de koelvloeistof net bij het minimum streepje maar nou is hij echt bijna leeg.Is het duur om een koppaking te laten maken bij een garage of beunhaas??fijne avond nog

kaleido 1 (1580) PRO, 9 jaar geleden

Dat hoeft niet meteen , hij kan het er ook uit gegooid hebben omdat hij toch even te heet geweest is.
Wel even kijken waarom dat de snaar er af is , lagerspeling ergens , span/looprol defect enz.
Bijvullen , en hopen dat je geluk hebt.
Prijzen noemen doen we hier niet , kijk maar eens op www.mijngarage.nl heb je een indicatie.

winkelstraat (0), 9 jaar geleden

Hallo de Multiriem zit er weer op en de auto doet het weer!!Samen met een vriend van me de riem erop gelegd was wel een gedonder haha.We hebben met een 15er sleutel aan de spanner gedraaid en dan kwam die omhoog en konden we beetje bij beetje de riem goed leggen.Stuk met de auto gereden en er kwam geen witte rook uit de uitlaat dus als ik een beetje geluk heb is me koppakking nog heel( weet niet als deze theorie klopt??)Motor geluid klonk normaal.Als ik vroeger het stuur flink naar links of recht stond gedraaid en ik stond stil hoorde je de multiriem piepen dat hoor ik nou ook niet meer!!Wat me wel opviel is als ik de motorkap open heb en de auto draait hoor ik een geluidje bij de spanner en het wieltje trilt ook een beetje is dat beide normaal??Ik heb de spanner zon 5000km geleden laten vervangen ben naar garage geweest en een spanner besteld ik kreeg alleen zon zwart wieltje mee zit er achter dat wieltje geen mechanisme ofwat met een veer??Zoja had ik dat misschien moeten vervangen??En me laatste vraag is, ik heb de multiriem ongeveer 10000km geleden ook al laten vervangen en nou was die er al vanaf eraf geschoten of gescheurd vraag me nou af als er toch niet een ander probleem is?? suggesties zijn welkom

kaleido 1 (1580) PRO, 9 jaar geleden

Daarom had ik ook aangegeven , controleer de diverse loop en spanrollen en poulies , op speling of andere defecten.
Spaninrichting is een verdachte .

Punt (35) PRO, 9 jaar geleden

Bruno; heb je de dynamopoelie op feilloze werking gecontroleerd ??

Als de spanner bij stationaire loop trilt en de snaar van zich laat horen is die vrijloop in de poelie aan het overlijden.

Als de snaar slechts 10 ooo km mee gaat is er duidelijk iets niet goed.

Als je de snaar nog had gevonden zie je vaak dat deze door de wrijvingswarmte is opgekruld.

Doe de controle.

Succes.

ricky (0) PRO, 9 jaar geleden

Ja precies, als de spanrol klappert en bijgeluiden maakt dan ligt het vaak aan de dynamo poelie. Deze staat waarschijnlijk vast waardoor de verbrandingsslagen op stationair worden doorgegeven aan de riem en daardoor gaat de spanrol klapperen. Zoek maar eens naar de werking op internet van de dynamo vrijloop poelie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.