close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Waar bevindt zich de benzinepomp

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Goedemorgen,

gistermiddag de Polo van mijn vriendin weer naar huis gesleept nadat deze acuut uitviel en niet meer wou aanslaan. Eerste verdachte was het relais dat de benzinepomp schakelt maar na vervanging hiervan nog geen resultaat. Hoofdverdachte is nu de benzinepomp maar... waar zit deze verstopt en kan ik daar makkelijk bij ?

Alvast hartelijk dank voor uw reacties !

Geplaatst door

wim.van.nieff (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Brandstofpomp bevind zich in de brandstoftank.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

9 jaar

Paul, dank voor je snelle reactie. Moet ik hiervoor de brandstoftank loshalen of kan ik er op een andere manier bij ?

‒ Verbindingssteun -1- van de carrosserie losschroeven.
‒ Alle steunen voor het uitlaatsysteem achter van de carrosserie losschroeven. Het uitlaatsysteem moet daarna iets verlaagd met draad aan de carrosserie worden opgehangen.
‒ Rechter achterwiel verwijderen.
‒ Vulhals van carrosserie losschroeven.
‒ Tankdop van vulopening nemen en de vulhals uit de kom nemen.
‒ Zwaartekracht-/overloopklep uitbouwen => blz. 20-2 , nr. 4 en met ontluchtingsleiding aan de brandstoftank bevestigen.
‒ Vulhals uitbouwen.
‒ De brandstoftank kan nu van de carrosserie worden losgeschroefd en samen met de warmtewerende plaat worden verwijderd.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

9 jaar

Dat lijkt me nog een hele klus ... Is er een mogelijkheid om de benzinepomp vooraf te testen of hij daadwerkelijk de boosdoener is ?

Wim

Is het brandstoffilter niet verstopt ?

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

9 jaar

Paul,

zit het brandstoffilter achter de rechterkoplamp ?

Onder de achterbank zit een rond deksel; als ik die openschroef komt daar volgens mij de benzinepomp tevoorschijn ? Als ik de auto op contact zet zoemt daar iets (ongeveer 1 seconde). Als dat de pomp is zou dat betekenen dat deze werkt...toch ?

Ik heb ff wat foto's gemaakt.

Één foto is van dat 'apparaat' achter de rechterkoplampunit; twee slangen, één doorzichtige vanaf de tank, (er staat overigens geen brandstof in de slang) en een zwarte die gaat naar de carburateur.
Een andere foto is van de benzinepomp (onder de achterbank),
De laatste foto is van het filter boven de achteras (tegen de tank).

Foto 1 actief koolstoffilter
Foto 2 brandstofpomp met vlotterelement
Foto 3 brandstoffilter.
Als je de auto op contact zet , moet daar inderdaad een teken van leven gegeven worden.
Dat hij zoemt wil niet zeggen dat er ook voldoende druk wordt opgebouwd.
Dit zou je kunnen controleren bij de ingang van je brandstof aansluiting onder de motorkap , slang los halen in een fles steken , auto op contact en dan moet de brandstof met behoorlijke kracht in de fles spuiten.
Heb je wel vonk trouwens ?

Ik ben d'r uit !!

Ik heb vanmiddag het benzinefilter eraf gehaald en al direct zag ik wat voor een enorme drab er uit kwam.
Een nieuwe gehaald, gemonteerd en na enkele malen proberen te starten kwam de motor weer 'tot leven'...

Aan de datum op het oude filter te zien is het nog steeds de originele uit 1999 en is al die jaren nog nooit vervangen (ondanks ieder jaar trouw een grote beurt te hebben gehad).
Ik dacht dat dit toch standaard vervangen zou worden bij zo'n beurt.

Anyway, hij doet 't weer. Nu alleen nog het volgende :

Bij het accelereren begint de auto wat te stotteren, alsof hij geen brandstof genoeg krijgt. Dit moet ik waarschijnlijk zoeken in de carburateur ?!

Of zoveel rommel in de tank dat het nieuwe filter al weer verstopt begint te raken.
Desnoods toch even in de tank kijken , als het nieuwe filter al weer vol zit.
Carburateur zit er niet meer op , is tegenwoordig injectie , het zou kunnen dat deze vervuild is .
Of je hebt toch nog ergens bv. een slechte bougie of kabel.

Ik zal morgen es bij de dealer langsgaan om de wagen te laten uitlezen; ik neem aan dat een slechte (bougie)kabel of verdeelkap dan wel aan het licht komt. Moet overigens wel erbij vermelden dat de benzinetank de laatste keer voor het tanken wel heel erg leeg was, dus jou eerste optie is ook wel aannemelijk..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.