Geeft bij uitlezen katalysator onvoldoende werking.
NOx sensor is al vervangen en geeft deze storing nu ook niet meer aan.
Heb iets gehoord over nieuwe software laten inlezen?????
Wie heeft er voor mij een oplossing
Groeten Arend
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lees de signalen van de lambdasensors eens uit met draaiende motor.
Pendelt de sensor Na de kat? Dan is de kat overleden.
Sensor pendelt goed op toeren ( 0,1-----0,7 volt)
Bij stationair toerental staat vast op 0,01 volt
bij de functietests van de kat en lambdasensoren geeft hij steeds ok
Auto heeft nog maar 55000 km gereden, vind ik wat vlot voor een katalysator om dan stuk te zijn
Graag zie ik je reactie tegemoet
Groeten Arend
[quote=booter]Sensor pendelt goed op toeren ( 0,1-----0,7 volt)
Bij stationair toerental staat vast op 0,01 volt[/quote]
Als dit de achterste sensor is dan is echt de katalysator overleden.
Zijn er soms misfires geweest? Of problemen met een bobine?
Had eigenlijk verwacht dat de achterste sensor ook zou pendelen bij stationair.
Wat voor signaal geeft de voorste lambda sensor af bij stationair?
Hebben de auto ingekocht voor een klant dus weet de exacte geschiedenis niet.
Ga het voorste signaal nog even meten want dat ben ik even kwijt.
Je hoort zo spoedig mogelijk van mij
Groeten Arend
Voorste lambdasensor blijft stationair rond de 2.3 volt staan, schommelt eigenlijk ook niet
Kennelijk is de voorste een breedband-sensor. Die zie je inderdaad bijna niet bewegen. Schommeling van 0,05 tot 0,1V is al goed.
Afhankelijk van de exacte omzetting lijkt me deze iets te veel rijk aan te geven - ik had verwacht rond de 2,5Volt.
Blijft dus de achterste (wel een ouderwetse sprong-sonde) die erg "arm" aangeeft bij stationair - dus gigantisch veel O2 over in de gassen na de kat.
Werkt de verwarming van de achterste sonde wel? Zit er niet ergens een klein lekje in de katalysator waar lucht in komt (b.v. rond de aansluiting van de 2e sonde).
Heb je een 4-gas tester? Meet dan eens de hoeveelheid O2 die er stationair uitkomt. En wat is het lambda-getal stationair en op toeren?
Ga dit nog controleren.
Klant had auto nodig dus ik kom hier op terug
Heb de auto hier nu staan, stond in noodloop, na resetten schommelt voorste lambdasensor rond de 1,48V, de achterste schommelt stationair tussen de 0,1 en 0,7V
Valt mij wel op dat als je de auto start het lang duurt voordat lambdasensoren gaan werken (controle via meetwaardeblok kts570)
moet toch binnen 30 seconden gaan werken?????
Als je het signaal van de voorste sensor ziet zou je zeggen dat hij te arm draait maar in zijn additieve mengselaanpassing staat die op 0% dus zou je zeggen dat er geen valse lucht lekkage is
Arend
Arend
Goedemorgen,
Wij hebben dit probleem ook een gehad met een polo, we hebben toen de achterste sonde vervangen.
Hierna was was het probleem verholpen.
Er staat ook een topic over op deze site.
succes.
Pietersma, volgens mij is de voorste sensor een breedband sonde. Een ouderwetse jump-type lambda-sonde komt niet boven de 1,25 volt.
Schommelende achterste sensor geeft aan dat de kat niet werkt en dat de sonde perfect werkt.
Zie ook: http://amtgarageforum.nl/forums/storage/...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar