Volkswagen Passat: katelysator leeg maken

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

hallo
ik wil de katelysator leeg maken om een harder turbo fluit geluid te krijg ,geeft dit problemen
met de auto of apk?

mvg pascal

rft001

Geplaatst door rft001 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

28 Reacties

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Je kunt beter je kat bewaren en een pijp ertussen maken, zo kun je hem altijd weer terug plaatsen.

Of de turbo er harder van gaat fluiten betwijfel ik.

Voor de Apk is dat geen probleem, zelfs een open uitlaat zonder dempers eronder bv.

Kan zijn dat hij wel wat mooier / beter loopt door minder tegendruk.

Gr Stefan

rfbroek (0), 13 jaar geleden

hahahaha!

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Waar haha ?

rfbroek (0), 13 jaar geleden

Niks hoor, ik zag mezelf alleen zonder uitlaat bij de APK komen en dan goedgekeurd worden.. NOT

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Het is een diesel dus geen probleem als de motor standaard is en je de dempers verwijderd..

rft001 (0), 13 jaar geleden

ok ik heb mij laten vertellen dat hij beter trekt en dat hij harder fluit
als hij toch met een lege kat erdoor heen komt hoef ik ook geen buis te maken
want dan laat ik hem toch zo

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Heb dat ook gedaan met de oude diesels, dikke down-pipe erop en een open uitlaat zonder dempers, maar amper meer herry en keuren was geen probleem.

Door alleen een open uitlaat moet je geen wonderen verwachten en als hij iets meer fluit is dat mooi meegenomen.

P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=stefan84]hij iets meer fluit is dat mooi meegenomen.[/quote]
Fluit er toch nog iemand naar je.....

Audidriver73 (0) PRO, 13 jaar geleden

Als je dan toch bezig bent, sluit gelijk de egr af met een plaatje, heb je ook geen uitlaat troep meer in de inlaatspruitstuk zitten.

rft001 (0), 13 jaar geleden

ja EGR is al dicht

maar er kan mij niemand dus nog bevestigen dat je een harder turbo fluit geluid door zal krijgen?

P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden

pascal

Het is maar heel iets.....

Gr. paul

rft001 (0), 13 jaar geleden

oke dank je

dan denk ik dat ik het gewoon orgineel laat

is toch weer even werk en als ik mijn doel niet bereik ermee heeft het weinig zin

mij heeft iemand dus wijs gemaakt dat bij een tdi van 1997 oude tdi motor je het daardoor heel erg
goed gaat horen

groetjes pascal

Audidriver73 (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=rft001]ja EGR is al dicht

maar er kan mij niemand dus nog bevestigen dat je een harder turbo fluit geluid door zal krijgen?[/quote]
Ligt eraan welke turbo je hebt.
Hou er wel rekening mee dat je een resonantie in je uitlaat kan krijgen, ik heb dat bij een 1.9TDI ASV gehad.

rft001 (0), 13 jaar geleden

ok,wat is een resonantie?

gr.pascal

Audidriver73 (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=rft001]ok,wat is een resonantie?

gr.pascal[/quote]
Een brom of fluit toon in je uitlaat.

Hans4040 (320) PRO, 13 jaar geleden

[quote=rft001]ok,wat is een resonantie?

gr.pascal[/quote]
Resonantie is een ongecontroleerde trilling in de uitlaat...in het ongelukkigste geval breekt of scheurt deze....

rft001 (0), 13 jaar geleden

ok dank jullie wel allemaal

ik ga het dan toch maar niet doen, ik laat de kat er tussen zitten

auto is nu goed in orde en ben dus bang voor resonantie en dan kost het mij weer een uitlaat

en misschien word ik gek van dat brom geluid

groetjes pascal

Hans4040 (320) PRO, 13 jaar geleden

Mooi zo, bedankt voor de feedback.

mvg,
Hans.

rft001 (0), 13 jaar geleden

ja ik ga het toch doen

ik hoop dat het juiste effect heeft

groetjes

rft001 (0), 13 jaar geleden

hallo

kat is vandaag leeg gemaakt maar ik vind het erg weinig effect hebben

groetjes pascal

P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=rft001]kat is vandaag leeg gemaakt maar ik vind het erg weinig effect hebben[/quote]
Het effect komt nog, straks met de APK.... ;

Gr. paul

johndoornbosch (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=P. Kelder]Het effect komt nog, straks met de APK.... ;

Gr. paul[/quote]
In dit geval een gunstig effect.


gr john

rft001 (0), 13 jaar geleden

[quote=P. Kelder]Zeker wel...... misschien heb je het verkeert begrepen.
Nu moet er een nieuwe onder a 560,-

Gr. paul[/quote]
oh ok
ik ga toch waar ze geen roetmeting doen omdat mijn motor veel heeft gelopen en bang
ben dat er iets stuk getrapt word

P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden

Pascal

Wat ik zei was gekheid hoor ;) Kat is in dit geval niet verplicht.
Wat betreft die roetmeting zit je niet helemaal goed. Krijgt men een steekproef gaat een roetmeting toch nog gebeuren.

Gr. paul

rft001 (0), 13 jaar geleden

[quote=P. Kelder]Pascal

Wat ik zei was gekheid hoor ;) Kat is in dit geval niet verplicht.
Wat betreft die roetmeting zit je niet helemaal goed. Krijgt men een steekproef gaat een roetmeting toch nog gebeuren.

Gr. paul[/quote]
ja dat klopt wel ja,maar kans op steekproef is kleiner dan ik meteen ergens ga waar ze gaan trappen
trouwens ik merk wel wat verschil met trekkracht en turbogeluid dus ik heb het niet helemaal
voor niks gedaan,ik had alleen gehoopt op harder turbo geluid maar daar heb ik wat anders op gevonden

primera p11 (0), 13 jaar geleden

Wat is er zo interessant aan een hard turbo geluid?.

Hans4040 (320) PRO, 13 jaar geleden

[quote=primera p11]Wat is er zo interessant aan een hard turbo geluid?.[/quote]
dat snap ik dus ook niet...het blijft een Passat diesel uit 1997

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.