auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: katelysator leeg maken

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

hallo
ik wil de katelysator leeg maken om een harder turbo fluit geluid te krijg ,geeft dit problemen
met de auto of apk?

mvg pascal

Geplaatst door

rft001 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je kunt beter je kat bewaren en een pijp ertussen maken, zo kun je hem altijd weer terug plaatsen.

Of de turbo er harder van gaat fluiten betwijfel ik.

Voor de Apk is dat geen probleem, zelfs een open uitlaat zonder dempers eronder bv.

Kan zijn dat hij wel wat mooier / beter loopt door minder tegendruk.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hahahaha!

rfbroek 0

14 jaar

Waar haha ?

stefan84 0

14 jaar

Niks hoor, ik zag mezelf alleen zonder uitlaat bij de APK komen en dan goedgekeurd worden.. NOT

rfbroek 0

14 jaar

Het is een diesel dus geen probleem als de motor standaard is en je de dempers verwijderd..

stefan84 0

14 jaar

ok ik heb mij laten vertellen dat hij beter trekt en dat hij harder fluit
als hij toch met een lege kat erdoor heen komt hoef ik ook geen buis te maken
want dan laat ik hem toch zo

rft001 0

14 jaar

Heb dat ook gedaan met de oude diesels, dikke down-pipe erop en een open uitlaat zonder dempers, maar amper meer herry en keuren was geen probleem.

Door alleen een open uitlaat moet je geen wonderen verwachten en als hij iets meer fluit is dat mooi meegenomen.

stefan84 0

14 jaar

[quote=stefan84]hij iets meer fluit is dat mooi meegenomen.[/quote]
Fluit er toch nog iemand naar je.....

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Als je dan toch bezig bent, sluit gelijk de egr af met een plaatje, heb je ook geen uitlaat troep meer in de inlaatspruitstuk zitten.

ja EGR is al dicht

maar er kan mij niemand dus nog bevestigen dat je een harder turbo fluit geluid door zal krijgen?

rft001 0

14 jaar

pascal

Het is maar heel iets.....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

oke dank je

dan denk ik dat ik het gewoon orgineel laat

is toch weer even werk en als ik mijn doel niet bereik ermee heeft het weinig zin

mij heeft iemand dus wijs gemaakt dat bij een tdi van 1997 oude tdi motor je het daardoor heel erg
goed gaat horen

groetjes pascal

rft001 0

14 jaar

[quote=rft001]ja EGR is al dicht

maar er kan mij niemand dus nog bevestigen dat je een harder turbo fluit geluid door zal krijgen?[/quote]
Ligt eraan welke turbo je hebt.
Hou er wel rekening mee dat je een resonantie in je uitlaat kan krijgen, ik heb dat bij een 1.9TDI ASV gehad.

ok,wat is een resonantie?

gr.pascal

rft001 0

14 jaar

[quote=rft001]ok,wat is een resonantie?

gr.pascal[/quote]
Een brom of fluit toon in je uitlaat.

[quote=rft001]ok,wat is een resonantie?

gr.pascal[/quote]
Resonantie is een ongecontroleerde trilling in de uitlaat...in het ongelukkigste geval breekt of scheurt deze....

Hans4040 1430
badge vip badge

14 jaar

ok dank jullie wel allemaal

ik ga het dan toch maar niet doen, ik laat de kat er tussen zitten

auto is nu goed in orde en ben dus bang voor resonantie en dan kost het mij weer een uitlaat

en misschien word ik gek van dat brom geluid

groetjes pascal

rft001 0

14 jaar

Mooi zo, bedankt voor de feedback.

mvg,
Hans.

Hans4040 1430
badge vip badge

14 jaar

ja ik ga het toch doen

ik hoop dat het juiste effect heeft

groetjes

rft001 0

14 jaar

hallo

kat is vandaag leeg gemaakt maar ik vind het erg weinig effect hebben

groetjes pascal

rft001 0

14 jaar

[quote=rft001]kat is vandaag leeg gemaakt maar ik vind het erg weinig effect hebben[/quote]
Het effect komt nog, straks met de APK.... ;

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

[quote=P. Kelder]Het effect komt nog, straks met de APK.... ;

Gr. paul[/quote]
In dit geval een gunstig effect.


gr john

[quote=P. Kelder]Zeker wel...... misschien heb je het verkeert begrepen.
Nu moet er een nieuwe onder a 560,-

Gr. paul[/quote]
oh ok
ik ga toch waar ze geen roetmeting doen omdat mijn motor veel heeft gelopen en bang
ben dat er iets stuk getrapt word

rft001 0

14 jaar

Pascal

Wat ik zei was gekheid hoor ;) Kat is in dit geval niet verplicht.
Wat betreft die roetmeting zit je niet helemaal goed. Krijgt men een steekproef gaat een roetmeting toch nog gebeuren.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

[quote=P. Kelder]Pascal

Wat ik zei was gekheid hoor ;) Kat is in dit geval niet verplicht.
Wat betreft die roetmeting zit je niet helemaal goed. Krijgt men een steekproef gaat een roetmeting toch nog gebeuren.

Gr. paul[/quote]
ja dat klopt wel ja,maar kans op steekproef is kleiner dan ik meteen ergens ga waar ze gaan trappen
trouwens ik merk wel wat verschil met trekkracht en turbogeluid dus ik heb het niet helemaal
voor niks gedaan,ik had alleen gehoopt op harder turbo geluid maar daar heb ik wat anders op gevonden

rft001 0

14 jaar

Wat is er zo interessant aan een hard turbo geluid?.

primera p11 0

14 jaar

[quote=primera p11]Wat is er zo interessant aan een hard turbo geluid?.[/quote]
dat snap ik dus ook niet...het blijft een Passat diesel uit 1997

Hans4040 1430
badge vip badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.