Volkswagen Golf IV: keuze aanschaf

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4/1.6

goededag
ik ben werkzaam bij een fiat dealer
maar be wel geintereseerd in een golf 4
waar moet ik op letten bij aanschaf
mijn persoonlijke keuze gaat uit naar een 1.6
maar hoe is de 1.4?

zijn er ook problemen met deze autos op gas?

alvast bedankt voor de moeite

emiel629

Geplaatst door emiel629 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

De 1.4 heeft wel eens last van kantelende zuigers (bij koude start een tikkend/ratelend geluid wat weg gaat naarmate hij warmer wordt),en heeft ook problemen met de spanrollen,verder niet heel veel geks,wel eens wat storingen,maar hij is niet voorruit te branden.(persoonlijk geen aanrader).
De 1.6 16v is in princiepe dezelfde motor,wel beter.
De 1.6 8v gaat nauwelijks wat aan stuk,maar iets minder vermogen.(vind persoonlijk de beste).
Mijn voorkeur gaat uit naar de 1.8 turbo of een TDI.
Verder letten bij de Golf 4 op diverse storingen in kachel/deursloten/raammechanieken/en eventuele andere storingen,lees hem zo en zo uit.

Santa (0), 16 jaar geleden

De 1.4 idd lekker laten staan. Ze zijn niet voor niks goedkoper..........

Donnos (0), 16 jaar geleden

1.4 16V is behoorlijk snel hoor , ik raad hem wel aan en vooral erg zuinig op snelweg met een volle tank zeker 800km . Met die kantelende zuigers heb ik volgens mij te maken heb hem net 1 dag en heeft 82000km gelopen . Hoe is dit op te lossen ?

Santa (0), 16 jaar geleden

Een 1.6 kopen........?

1 zwaluw geeft namelijk nog geen zomer.

En om die kantelende zuigers te kunnen verhelpen zal het blok uitelkaar moeten.

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Donnos]1.4 16V is behoorlijk snel hoor[/quote]
Ik weet niet wat je snel vind maar een 1.4 16v trekt geen worst van het bord af, het schiet allemaal niet op. In een polo komt de 1.4 meer tot z'n recht, voor alsnog de 1.4 is niet mijn keuze en zal het ook nooit worden.

Gr. paul

Donnos (0), 16 jaar geleden

Ik hou met gemak een tdi bij een opel astra g 1.6 is al helemaal geen probleem , en verslaat hem zo . Overigens is de motor in top staat alleen de distributie riem + spanrollen etc zijn versleten , en moeten vervangen worden . Ben toch maar effetjes naar een dealer gegaan

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Donnos]Met die kantelende zuigers heb ik volgens mij te maken heb hem net 1 dag en heeft 82000km gelopen[/quote]
Is ie ''echt'' in [b]TOP[/b] staat ? want alles wat glimt is geen goud!

Gr. paul

Donnos (0), 16 jaar geleden

Dat de motor in top staat is zij de Volkwagen Dealer zelf , en nee onder de motorkap glimt hij niet . Ik moet nog een motorplaat aanschaffen , dan hou ik de motor ook nog een beetje schoon .Distributie riem + spanners laten vervangen gaat me 350 euro kosten , das wel iets hoger dan bij mij vorige astra g .

Santa (0), 16 jaar geleden

[quote=paulkelder][quote=Donnos]1.4 16V is behoorlijk snel hoor[/quote]
Ik weet niet wat je snel vind maar een 1.4 16v trekt geen worst van het bord af, het schiet allemaal niet op. In een polo komt de 1.4 meer tot z'n recht, voor alsnog de 1.4 is niet mijn keuze en zal het ook nooit worden.

Gr. paul[/quote]
Sorry Donnos, maar ik moet Paul helaas gelijk geven......

Je kunt nog zo'n "snelle" 1.4 hebben, het blijft een 1.4................

Met dito lage prijzen.........

Maar ja, wellicht eet Ouwe Santa veel dikkere worsten dan de gemiddelde 1.4 -rijder...?

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik rijd momenteel met een 1.6TD, in een golfje II (kwam aanwaaien) Trekt zeker geen worst van het brood af maar komt overal; en bij de pomp is het toch wel een beetje leuk als je voor 900 km 45 liter staat te tanken....

die 14 16V is redelijk zuinig, en loopt met gemak snelheiden die niet goed voor je rijbewijs zijn. Kun je naar mijn mening best een hoop lol van beleven. Maar een stoplichtsprinter wordt het nooit, je kunt gewoon achter mijn dieseltje aansluiten :-)

Donnos (0), 16 jaar geleden

Met een 1.4 16v lach ik jullie wel uit , ik heb 1 dag heledag snelweg gereden en ik schrok er zelf van 818 km met 1 tank . En voor mij blijft hij snel , en dat dat vindt mijn vader ook die 1.8 20v turbo heeft .

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Donnos]Met een 1.4 16v lach ik jullie wel uit , ik heb 1 dag heledag snelweg gereden en ik schrok er zelf van 818 km met 1 tank . En voor mij blijft hij snel , en dat dat vindt mijn vader ook die 1.8 20v turbo heeft .[/quote]
Waarschijnlijk dan luchtmassameter dood van je vader....haha geintje..

Rosse (0), 16 jaar geleden

Je kan met ongeveer alles vlot vooruit komen. Als het te traag gaat, schakel je een versnelling terug he...

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Donnos]Met een 1.4 16v lach ik jullie wel uit[/quote]
Je kunt mij wel inhalen maar niet in T[color=red]DI[/color] kwaliteit ;

Gr. paul

Santa (0), 16 jaar geleden

[quote=Donnos]Met een 1.4 16v lach ik jullie wel uit , ik heb 1 dag heledag snelweg gereden en ik schrok er zelf van 818 km met 1 tank . En voor mij blijft hij snel , en dat dat vindt mijn vader ook die 1.8 20v turbo heeft .[/quote]
Ik ontwaar hier zowaar een "Petje-instelling"......

Iemand uitlachen vanwege een auto..? Dan ben je vast nog niet ouder dan 30 jaar!

Evenzogoed veel plezier en veel lol met je supersnelle 1.4 16V.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.