ik heb een probleem met starten van de motor.als het kouder is doet die er wel 15 a 20 seconden over om aan te slaan.
ik heb er al nieuwe gloeibougies op gezet maar het heeft niks geholpen.
ook zijn er eerder al de remschakelaar deurslot en een blokthemperatuursensor vervangen.
ik heb zonet ook gemeten of er ook stroom word geleverd aan de gloeibougies maar dat was niet zo.
heeft iemand enig idee waar het probleem zich voordoet
bij voorbaat dank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Pomptiming met de testkast bekijken, wijkt waarschijnlijk te veel af.
Boven nul graden watertemperatuur hoeft een TDI niet te gloeien maar slaat direct aan.
oorzaak:
*distributie riem door beunhaas vervangen
*Poelie op krukas uitgeslagen; gebruik te zoekfunctie op deze site eens.
het zou natuurlijk kunnen maar de distributie is bij een garage ongeveer 25000km geleden vervangen
en als de motor eenmaal heeft gelopen start die direct weer.
ik heb ook nog de retourleidingen gecheckt maar kan daar ook niks vreemds aan zien
16 jaar
Ach, je moest eens weten hoeveel van deze uitgeslagen poeli/krukas combinatie's van een 1.9 TDI uit deze bouwjaren er opgeknapt worden; en ze hebben heel toevallig allemaal jouw klacht...... Er is zelfs speciaal gereedschap ontwikkeld om de kopse kant van de krukas te vlakken bij ingebouwde motor.....
Meten is weten, aan de testkast dat ding, pomptiming checken, wijkt ie af, dan is de 1e gang naar het riemwiel op de krukas.
Hoe gaan die dingen stuk?? niet goed aantrekken, geen nieuwe bout gebruiken bij montage of domme pech.
gisteravond de auto aan de computer gehad
en de pomptiming stond helemaal verkeerd
ze hebben hem weer goed gezet en vanmorgen starte die weer als nieuw
probleem opgelost
dank jullie wel
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar