Is een filter van te voren geolied?
Het is een inlegfilter.
Kan het kwaad om gaatjes in de luchtfilter bak te maken voor extra lucht. (wel aan de juiste kant van het filter). Ik heb gehoord dat sommige dat wel deden, omdat de k&n filter in de bak niet veel lucht krijgt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
K&N vervangingsfilter is een goede keus. Het geeft ietsje meer vermogen en moet pas over 80.000km schoon gemaakt te worden. Dus in 1e instantie geef je geld uit maar je bespaart op de vervanging van luchtfilters gedurende een lange tijd.
Het filter is ingeolied wanneer je het koopt en het boren van extra gaatjes is niet nodig.
En nog iets, een te vet K&N filter (overkill aan olie opgebracht) is dodelijk voor sommige luchtmassamters (het type met de verwarmingsfilm) De olie bakt hier op vast en de luchtmassamter gaat gigantisch afwijken. Wees hier dus voorzichtig mee, een ruil luchtmassameters vertegenwoordigd de waarde van 10 standaard luchtfilters.......
K&N maakt gewoon in Amerika reclame voor zijn filters. Zie de volgende website: http://www.knfilters.com/.
Als er werkelijk zoveel problemen zijn dan kijken ze in Amerika wel uit, gezien de hoge schadeclaims die daar toegewezen worden. Kortom, er wordt nogal wat afgeluld, maak zelf je keuze.
kortom: keep it genuine....
pk winst door een kn filter is zo goed als niet aanwezig, de motor ademt iets beter, dit is in de praktijk bijna niet voelbaar.
bekijk het net als een sportuitlaat, door het hevigere geluid denk je dat de auto meer pk's heeft, voor zo'n uitlaat geldt het zelfde als voor een knn filter. weinig tot geen effect.
Heb wel gaatjes in de luchtfilterbak geboort, maar niet aan de motorzijde. 2 gaatjes van 1cm aan onderkant en 2 gaatjes aan voorkant&zijkant van bijrijders kant. Geluid is iets zwaarder geworden maar vermogensverlies verneem ik niet.
Heb de bovenkant van luchtfilterbak gecontroleerd en is superschoon. Ook geen vettigheid van olie.
19 jaar
pk winst is minimaal, geluid kan wel leuk zijn door gaaten in de bak te boren en dat levert ook niet veel pk verlies op volgens mij... dus: alleen leuk voor t geluid. ik weet niet of er zo'n buis in je luchtfilterbak zit.. als je die eruit haalt heb je ook meer geluid en zuigt ie geen warme lucht van de motor aan.
grtz
18 jaar
wcp... waarom ga je nu ineens schuil onder een nieuwe naam? oilap, overigens je bent je E-mail nog vergeten in te vullen..
Daar gaan we weer.............
Ik had de stille hoop dat het weer gewoon was. Wat dacht je? Nieuwe naam, nieuwe kansen? Old Ford heeft gewoon helemaal gelijk. En helemaal over dat lullen. Respect is een schone zaak.......Gelukkig ben je nu wel bereikbaar met je emailadres, kunnen we tenminste lekker mailen, oeps weer te vroeg gejuicht, je roept weer vanachter een hoekje.........
beng!!
Zoals al eerder gemeld K&N Filters moet je enkel en alleen gebruiken op carburateur motoren die getuned zijn en die zijn in de USA zeker volop aanwezig. Maar zet deze filters a.u.b.niet op standaard auto's waarop een (LMM) zit en of je moet deze er eerst uit programeren en dan is er iets van te zeggen, maar verwacht geen vermogen winst van een standaard motor met een K&N. Enkel en alleen een K&N Filter op een standaard auto zetten geeft geen voordeel dás bebleken uit alle voorgaande testen >>>Maar geeft wel meer vuil en vocht af in je motor en tevens meer aanzuig lawaai en of een overhitte motor met minder vermogen vanuit langdurig in de file staan indien er een open systeem is toegepast zonder filterbak..bv bij de vr6 motor .....ect vul maar in!
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar