hallo ik heb een VW Golf 3 van 1992,het olie druk lampje knippert constant bij draaiende motor,de oliedruk is 4 bar en de zender vernieuwen helpt niet,wie kent dit probleem?
groet Leo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Knippert het lampje ook als de stekker van de sensor af is?
Groetjes Willem
he probeer eens nieuwe olie + filter
dat moet helpen ik heb al paar keer het zelfde meegemaakt
vr gr dj
18 jaar
Wat is de motorcode? en heeft dit type niet 2 sensoren 1 voor stationair en 1 voor bedrijfstoerental?(niet dat je bij de verkeerde sensor loopt te zoeken). en idd willem als het lampje nog knippert als de stekker van de sensor af is dan heb je ergens massa sluiting.
suc6
Als de stekker van de sensor is en het contact staat aan knippert het lampje ook start je dan de motor gaat het lampje uit,nieuw olie filter en nieuwe olie er in gedaan dit heeft niet geholpen,waar kan ik de motorcode vinden? Groet Leo
Motorcode staat op de distributieriemkap(daarvan moet je de code hebben met drie letters bv ABU) bij een vr6 zit de stikker op de zijkant van het kleppendeksel rechts/ribriemzijde.
Als de stekker eraf is en hij knippert niet meer dan is de bedrading in orde, het 1nigste wat het dan nog kan zijn is de sensor of de oliedruk(maar die was ok).
Maar zoals ik al zei zitten er mischien 2 sensoren op...dus zoek je wel bij de goeie?
De golf is momenteel niet in de garage als hij weer komt zal ik verder kijken verlopig bedankt voor het mee denken Groet Leo
hallo ik heb dit ook met meerderre keren gehad , een orgineel oliefilter monteren van de vw garage en het is weg
18 jaar
Hoi ferret helaas bij mij helpt een orgineel vw filter niet,toch bedankt voor het reageren,groet Leo.
Hadden deze dingen geen schakelaartje op de motorkap sluiting die vaak stuk ging?
Met als gevolg een knipperend olie lampje?
Dacht van wel........
Sytze
Hoi Sytze schakelaartje op de motorkap sluiting ?????? vertel er eens wat meer over. gr Leo
Volgens mij heb je bij deze motor te maken met 2 schakelaars a = lage druk blauw draad en hierop staat 0.44 bar
b=hoge druk vaak een gele draad kan een minmale waarde hebben van 0,9bar-2.0bar
Bij defekt van de laatste gaat er ook een zoemer af(boven 1500 toeren)
Maar toch ligt de oorzaak waarschijnlijk in het niet krijgen van het W signaal op de dynamo
Hieraan herkent de auto dat de motor draait
wanneer hij alleen op contact staat knippert het lampje ook en wanneer dat met draaiende motor ook gebeurt dan weet hij niet of de motor draait
Het verbindingsblokje van de dynamo ligt boven op de startmotor
daar zit vaak een onderbreking(twee draden)
Hans duidelijk verhaal met een prima aanwijzig hier kan ik wat mee bedankt groet Leo
Ik wist het eerst ook niet, maar werd er hier op gewezen. Er kan een schakelaar zitten bij sluiting van de kap. Als de kap niet goed is gesloten onderbreekt ie en laat ie je olie lampje knipperen, thats all! En die willen wel es stuk gaan.
Sytze
golf 3 heeft geen schakelaar aan motorkap slot
meestal is er 1 sensor op de kop stuk
kun je meestal al wel zien of deze lekt of heeft gelekt
rubbertje los nemen zit deze vol olie
gooi er maar een nieuwe schakelaar aan
en probleem is over
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar