Deze passat variant is meerdere malen geweest voor koelvloeistof verbruik.kmstand 150000
De melding van niveau te laag ( en vloeistof peil inderdaad te laag ) na langere ritten en zware belasting.
De maatregelen die we genomen hebben zijn.
_ Koelsysteem afgeperst en een nacht onderdruk laten staan ( geen resultaat ).
_ Tandriem moest bij onderhoud vervangen worden,waterpomp preventief vernieuwd.( geen resultaat )
_ EGR koeler uitgebouwd,pff even sleutelen nacht op druk afgeperst (geen resultaat)
_ Olie peil stijgt niet dus de warmtewisselaar lijkt me ok.
_ expansievat en dop vervangen ( geen resultaat ) inclusief TUNAP toevoeging voor VW .
_ Cilinderkoppakking lek test gedaan zowel in koude als warme toestand.(geen resultaat )
_ Ramen beslaan niet en het vloertapijt is kurk droog dus de kachelradiateur lijkt me dicht.
Wie van de techneuten herkennen deze symptomen en wil meedenken voor een bevredigende oplossing.
Heb wel eens gehoord dat de cilinderkoppen stuk kunnen gaan,maar al bij 150000???.
De auto is net ingereden lijkt me.
alvast bedankt m.v.g Thomas
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ben bang dat je nog wel iets meer aan het sleutelen komt.
Cilinderkop demonteren en laten testen op haarscheurtjes.
Dit laten wij doen bij een motorrevisie bedrijf.
Het zal niet de eerste zijn die wordt vervangen of anders toch koppakking vervangen.
De eerste hadden wel eens last van gescheurde cilinderkop bij de eerste cilinder.Uit mijn hoofd volgens mij de BKD-motor(weet niet zeker)
Zou het koelsysteem nog eens op druk zetten,inlaatspruitstuk uitbouwen en dan na een tijd controleren
of er koelvloeistof op je inlaatklep ligt.
Zou hem eventueel van te voren warm kunnen rijden,als er een scheur in je cilinderkop zit zet hij misschien nog wat uit.
Werkt je koelventilator wel goed,geen storingen herkend?!!
Als je je airco aan zet kun je controleren of ze beide draaien(duurt een aantal seconde voor ze gaan draaien)
Als er koelvloeistof via de inlaat naar binnen gaat slaan ze dan nog anders aan of merk je bij zo,n tdi er weinig van.
De auto rookt niet abnormaal in de uitlaat.
Die wat wij gehad hebben was volgens mij niet veel te zien,maar is al ff geleden dus weet het niet meer zeker.
Maar verder al wat aan de auto gedaan???
De auto komt een dezer dagen weer.
regeren is vooruitzien 1802.
Het is dus nog even afwachten.
in ieder geval bedankt zover.
de eerste model koppen hebben (v125 dacht ik) achter op de cilkop staanbij de 4de cil
deze scheuren wel vaker
je denk eerst egr koeler maar is vaak nie zo!!!!
kop kapot (scheurtjes)of ingeslagen , bij afdichting op cil wand!!
demonteren en afpersen!!!
suc6
14 jaar
Vergeet alleen niet dat als je een lektest doet dat dan de motor vaak koud is,kan dus zijn dat hij dan niet lekt maar warm wel.
Egr koeler kan je zien dat hij lekt,is dan helemaal niet zwart van binnen,kop kan idd het geval zijn misschien.
kan ik meedelen dat je cilinderkop gescheurt is fabriek fout waar de dealer weinig kwijt wil maar toch een probleem ook wordt er geen 2.0 l 16 v tdi meer gebouwdt dus fabriek fout maar tocht een nieuwe cilinderkop mvg cengiz
De klant vult nu bij( het is bij hem denk ik ook crisis)
voorzover kunnen we dus dit topic sluiten.
allemaal bedankt voorzover.
Mocht de klant zijn spaarvarken ledigen dan kom ik zeker met de oplossing.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar