auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf I : koelvloeistofprobleem

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 inj. cabrio

Hallo,

even een paar vraagjes.
Ik moet regelmatig koelvloeistof bijvullen, 1 keer in de paar weken een beetje. NU lekt er koelvloeistof bij de sensor ( onder waar hij in het vaatje zit gedraaid) op het expansievaatje. De pakking ziet er goed uit.

Verder is de slang van de radiateur naar de motor ( dikke slang) behoorlijk hard bij warme motor maar weet niet of dat zo hoort.

Mijn vraag is nu of het koelsysteem naar behoren werkt. Er komt wel koelvloeistof via het dunne slangetje weer terug in het reservoir. OOk de koelfan slaat aan.

Mijn temperatuurmeter werkt al heel lang niet meer in mijn dashbord.

Kan ik trouwens de sensor op het expansievaatje testen of die nog goed is.

Graag advies wat ik moet doen.

Groet Paul

Geplaatst door

paul41 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

eerst de lekkage natuurlijk verhelpen maar golfje 1 zal toch wel golfje 3 zijn bouwjaar 1993 ,en inderdaad slang wordt hard,en de sensor in het expansievat is niet je temp. zender.

Als de sensor in je reservoir zit,kan dat een lampje doen branden op het dashbord,als het peil in het expansievat te laag is of leeg is.

Dat lek zowiso eerst verhelpen.

Wat druk op de slangen is wel normaal,maar moeten ook niet keihard zijn.

Als alle slangen net zoals de radiator mooi even warm worden,hij warme lucht blijft blazen en de fan naar behoren werkt is er niet veel aan de hand,wel zou ik zo snel mogenlijk die temp meter op je dashbord repareren.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

oke, dus die sensor op het exp.-vaatje kan ik zo niet testen en moet dus volgens jullie vervangen worden. Enig idee wat betreft de kosten van deze sensor?

groet PAul

paul41 0

15 jaar

even voor alle duidelijkheid ( Robby) het gaat om een type 1

groet Paul

paul41 0

15 jaar

Paul,

Nee,die sensor in je expansievat is niet voor de meter op je dashbord maar enkel om aan te geven als er geen koelvloeistof meer inzit,afhankelijk van het type gaat er dan een lampje knipperen op het dashbord.

Zie lampje :

[url=http://img5.imageshack.us/i/61594437.jpg...][img]http://img5.imageshack.us/img5/6721/6159...[/img][/url]

Heb je een foto van de sensor die jij bedoelt ?

Prijzen kun je opzoeken op : www.partsbase.nl en vul je kenteken in of handmatig je type.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

van bouwjaar 93 ???[quote=paul41]even voor alle duidelijkheid ( Robby) het gaat om een type 1

groet Paul[/quote]

Ja kan best Robby..

Een van de laatste modellen..

stefan84 0

15 jaar

is een cabrio
die modellen liepen langer door als de gewone

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

Stephan, bedankt voor je mooie toelichting. Ik vraag me alleen wel af ondanks dat de ring onder sensor er nog goed uitziet en soepel is, waarom hij toch koelvloeistof eruit perst. Ergens zit er dan teveel druk op het systeem. ( p.s. als ik met een paperclip de connector van de sensor doorverbind, kan ik hem dan zo testen of het lampje werkt?).

Hebben jullie nog suggestie,s wat ik nog meer kan testen of het koelsysteem optimaal werkt?

alvast bedankt voor jullie reactie!

groet Paul

paul41 0

15 jaar

zo zie je maar weer ,weer wat geleerd via deze site

Paul

Heb je misschien een foto van de sensor ? meestal zitten de aan de bovenkant van het reservoir,het lampje op de foto die ik stuurde ( Golf 2 ) was om je een indicatie te geven.

Meestal perst hij de koelvloeistof tussen de dop/reservoir uit.Vaak helpt het ook om een nieuwe dop te kopen,als deze te vroeg opent,verlies je op deze manier dus de kvs,maar je zegt dat het tussen de sensor uit komt,maar kan me even niet voor de geest halen welke sensor je precies bedoelt die onder in het reservoir zit ?

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Ik dacht dat het om deze sensor gaat :

Reservoir :

[url=http://img197.imageshack.us/i/79219307.p...][img]http://img197.imageshack.us/img197/1918/...[/img][/url]

Sensor in reservoir :

[url=http://img34.imageshack.us/i/18364666.pn...][img]http://img34.imageshack.us/img34/9006/18...[/img][/url]

Kost een euro of 7.

stefan84 0

15 jaar

juist stephan, deze sensor zit erin. En onder de zeskant komt de koelvloeistof uit spuit er niet uit maar lekt wel door. Kan ik dmv doorverbinden de sensor zo testen.......

groet paul

paul41 0

15 jaar

Paul

Ik zou eerst even met een multiemeter op de sensor meten als je hem eruit hebt,erna nog eens meten als je de staafjes in water houd en kijk wat hij dan eengeeft..Als de weerstand 0 is kun je hem eens doorverbinden.

Of gewoon even een nieuw sensortje bestellen,hij moet tenslotte niet lekken en het moet toch gerepareerd worden.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.