Volkswagen Golf III: Vw problemen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 8v

Beste mensen,

Ik ben sinds 5 weken trotse eigenaar van een mooie Vw golf 3.
Toen ik de auto kocht wist ik wel dat er een paar dingen aangedaan moesten worden zoals alarm (de draden waren doorgesneden) en er moest een pomp in van de vergrendeling.

De vergrendeling had ik gemaakt, maar alarm nog niet.
Ook moest ik om de paar dagen koelvloeistof bijvullen.
Druk van de olie stond vaak heel hoog, maar of dat metertje klopt dat weet ik niet, want heb hem zelf niet ingebouwd.
Ook lekt er wat olie bij de kop en daaronder ook.

Er zit een nieuwe v riem op, nieuwe waterpomp en nieuwe startmotor in.

Ik zal nu het probleem zo duidelijk mogelijk proberen te omschrijven.

Gisteren wil ik mijn golfje starten en hij start, maar heel moeilijk.
6 keer geprobeerd en toen sloeg die aan.
Na 1 km rijden voelde ik dat die wat haperde als ik meer gas gaf, alsof die niet genoeg benzine kreeg.
Dus reed ik met mijn voet lichtjes gedrukt op de gaspedaal en dat ging 1.5 km goed.
Op de 1e stoplichten gaf ik gas en in de bocht begon die te haperen en te schokken.
Toen leek het in een keer alsof die benzine kreeg en ging weer verder.
300 meter verder 2e stoplichten slaat de motor af bij het wachten op groen.
Groen ging aan zette mijn gevaren lichten aan en probeerde te starten nu sloeg die aan bij de 2e keer.
Onderweg was het spannend of ik wel mijn bestemming ging halen, omdat ie wel vaker leek te verdrinken of zo, maar net weer lucht of benzine kreeg en weer ging.
Ook viel me op nadat ik de audio installatie had ingebouwd niet meer een geluid hoorde als ik de sleutel eruit deed. Normaal hoorde je 3 piepjes.


Vandaag wil ik de auto starten en het lukt niet.
Dus gooi ik er een beetje koelvloeistof bij en olie.
Ik probeer nog een keer te starten en zo 3 a 4 keer totdat ie in een keer contact verliest en mijn klok op 00:00 zet.
Toen heb ik versterker losgekoppeld en nog zette die de klok op 00:00 en sloeg snel af en je hoorde een geluidje (3 piepjes, hetzelfde geluid als bij een knipper licht ).
Nu wilde die helemaal niet aanslaan.

Andere auto bij gehaald en op kabels aan gesloten.
Mijn golfje kreeg nu wel genoeg stroom, maar wilde niet aanslaan.
De klok werd nu niet gereset.
Waarom die niet aan wil is voor mij een grote vraag.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen ben al eerder op deze site goed op weg geholpen bij mijn vorige auto.

groetjes,

CarAdo

CarAdo

Geplaatst door CarAdo (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Carado

Een heel verhaal met wat problemen.

Dat de klok op 0 springt zal komen door een zwakke of lege accu.Zorg eerst dat deze weer in orde is of laad hem eens op.

Het niet aan willen slaan kan meerdere oorzaken hebben,heb je de mogelijkheid om het uit te lezen ?zo ja,doe dat eerst en kijk wat eruit komt.

Als hij niet starten wil,kun je wel eens kijken of de bougie's nog vonken,zo kun je het e.e.a. uitsluiten.

Die olie die aan de kop zit,komt van de koppakking,op het eerste gezicht nog niet zo'n ramp,heb er al veel zien oud worden zo.

Koelvloeistof lekkage als eerste verhelpen!waar lekt hij precies ?

De druk van de olie is te hoog ?? hoe kwam je daarbij ? als ze een externe oliedrukmeter ingebouwt hebben ( zoals ik uit je verhaal begrijp ) hoeveel geeft deze dan aan ?

De olie niet over MAX vullen trouwens!

Met het alarm word het een wir-war..je het op zijn minst een schema ervan nodig,en dan word het zoeken en meten.

Gr Stefan

Hooghe jozef (0), 14 jaar geleden

kijk ne keer naar de doorzichtige leiding die naar de carburator loopt (monotronic inspuiting) staat daar altijd benzine in of zit er ook lucht in die leiding . start eens met die leiding afgekoppeld , dit moet met 2 man gebeuren een start de andere houd de leiding in 1 grote fles , komt daar voldoende krachtig benzine uit ? indien niet krachtig genoeg is benzinepomp kapot, deze zit acteraan in de benzine tank (vw ; 200euro)

CarAdo (0), 14 jaar geleden

hoi Stefan

het is een externe meter en hij geeft 3 bar aan als de motor uitstaat en tussen 5 en 7 als ik rijd
ik weet zelf niet wat ik ervan moet denken

koelvloeistof kan ik nergens zien lekken, maar er moet ergens een lek zijn

ik zal morgen effe kijken of de bougies vonken
wat zou het kunnen betekenen als ze niet vonken?

gr CarAdo

CarAdo (0), 14 jaar geleden

Hoi Hooghe jozef

zal effe checken of dat zo is
hoop zelf van niet 200 euries is veel

gr CarAdo

CarAdo (0), 14 jaar geleden

En zou het wat te maken hebben met de startonderbreker?

Eerst hoorde ik piepjes na het eruit halen van de sleutel.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

"het is een externe meter en hij geeft 3 bar aan als de motor uitstaat en tussen 5 en 7 als ik rijd"
Die benzinedruk is wel héééél erg hoog, zelfs al zou dit een multi-point injectie zijn.
Wat voor injectie zit erop? Multipoint of single-point? Multipoint heeft een injector per cylinder.
Single-point lijkt op een carburateur met boven op 1 enkele injector.

CarAdo (0), 14 jaar geleden

Sorry de druk is 2 als die uitstaat en tussen de 3,5 tot 7 bar
als ik schakel gaat ie naar 3,5 en gas geef naar 7 bar

CarAdo (0), 14 jaar geleden

het is een singlepoint dacht ik, maar zal morgen nog wel een checken

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

De drukschommeling is véééél te hoog.
Bij een multipoint heb je een verschil van ongeveer 0,8 bar tussen vol gas en gas los (moment van schakelen).
Bij een single-point hoort de druk vlak te zijn (geen schommelingen).

Dus ofwel de benzinedruk is niet goed, dan wel de meter geeft verkeerd aan.
Meet de druk eens met een ouderwetse analoge drukmeter.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Oldford,

Volgens mij praten we over een externe oliedrukmeter..Of ben ik nou gek aan het worden ?

Als de meter bij 2 of 3 bar blijft hangen als de motor uit is,zal het metertje zelf wel kapot zijn,normaal hoort hij helemaal terug te vallen,dus daar kun je eigenlijk niet meer van uit gaan.

Je kunt het systeem ook even onder druk laten zetten om zo een eventuele lekkage te kunnen opsporen.

Gr Stefan

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Volgens mij wordt je niet gek, Stefan. Zag de vraag en antwoord over benzine, dus dacht dat dit een benzinedruk was, had niet de hele topic gelezen..
Maar ook als dit een oliedruk is (of geacht wordt te zijn) dan zijn die waardes niet te vertrouwen.

ATi-VR6 (0), 14 jaar geleden

Geen bezine druk maar Oliedruk...

lijkt wel een massa probleem (versnellingsbak, motor)

CarAdo (0), 14 jaar geleden

als het contact uitstaat staat het metertje op 0, contact aan op 2 bar, starten 3,5 bar en bij rijden gaat ie naar 7 in het rood
als ik schakel zie ik het terugvallen op 3,5 bar en als ik weer gas geef gaat ie naar 7 bar
ik denk zelf dat het metertje niet klopt

ATi-VR6 (0), 14 jaar geleden

Idd, metertje zelf kan ook stuk zijn, of in combinatie met een massa probleem! want dan krijg je ook gekke waardes en of storingen...

CarAdo (0), 14 jaar geleden

vandaag heb ik gechekt of de benzinepomp kapot was, dat was niet zo
kwam benzine uit

ik heb de bougies beetje schoongemaakt en geschuurd en erin gedaan en toen startte de auto

hij haperde wel, maar na een tijdje stopde die met haperen
nu rijdt ie goed en start goed

toch heb ik mijn twijfels over dat haperen wat dat kan zijn
en of ik dat straks weer kan krijgen

weet iemand misschien waarom die haperde net alsof die geen lucht of benzine kreeg

CarAdo (0), 14 jaar geleden

allemaal bedankt voor jullie hulp

ik hoop dat het nu goed is

mvg CarAdo

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Wat heb je met het starten gedaan ? gewoon de accu opgeladen ?

Mocht hij weer gaan haperen,laat hem dan eerst eens uitlezen.

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.