auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: koelvloeistofverlies

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Heb hier een passat die koelvloeistof verliest en druk opbouwt in slangen.
Motor draait prima en geen spoor van roken.(zowel wit als blauw).
Al gedaan:
Systeem afgeperst geen lekkage gevonden.
Drukdop reservoir vervangen.
Thermostaat vervangen.
Viscokoppeling ventilator vervangen.
Getest op koppakkinglekkage met "snuffelaar".Geen lek geconstateerd.
Vloermatten gecontroleerd,deze zijn droog.
Ik ben er even mee uitgekinderd, wie weet raad?

Geplaatst door

dupl-u-19054-5dd14a44697fb+kosopoel (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

koos

blijft bij het afpersen de druk constant ?

dus ook na een uur bv ?

anders verdenk ik toch de koppakking ervan.

Stefan

stefan84 0

18 jaar

De druk blijft constant, we hebben hem dacht ik alleen geen uur op druk gehad.
Ik vergeet nog te zeggen dat de onderste koelslang op de radiateur kouder blijft dan de bovenste en dat uit de retour naar het reservoir geen constante vloeistofstroom loopt maar het is meer een gepruttel.
Ik heb ook al aan de koppakking gedacht maar omdat ik behalve de overdruk in de slangen verder geen symptomen heb van een lekke koppakking wil ik die optie eigenlijk voor het laatst houden.
Ik kan op dit moment geen definitief uitsluitsel geven over lekkage van de koppakking.
Oh ja, de klant zei ook dat het vloeistofverlies sneller gaat als de verwarming ingeschakeld is.
Ik las ergens op problemcar dat passats wel eens last hebben van kleine lekkages aan de kachelradiateur.
Waar kan ik dan het beste zoeken?

waarschijnlijk een lekke kachelradiator... een mank in dat bouwjaar..

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Ik heb juist hetzelfde gehad maar dan met tdi motor,en uiteindelijk bleek het dan toch de koppakking te zijn.
Grtn Michel

mservot 0

18 jaar

we gaan eerst maar eens de waterpomp bekijken

Probleem opgelost:

Aan de schoepenkant van de waterpomp zat inwendig een scheurtje waardoor deze over het asje draaide (bij belasting waarschijnlijk), hierdoor werd de boel te warm en daardoor de druk te hoog en dan werd de koelvloeistof via het drukreservoir geloosd.
De auto was in de tussentijd door de klant opgehaald met de afspraak de waterpomp te vernieuwen, helaas hield de koppakking het zolang niet uit en stond de auto tussentijds langs de kant met een lekke koppakking.
Intussen hebben we alles vernieuwd en werkt het weer als nieuw.
Bedankt voor de suggesties!!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.