hallo beste mensen ben nieuw hier en jammer genoeg omdat ik problemen heb ik heb een lekke koppakking gehad die is reeds vervangen alles goed schoongemaakt nieuwe bouten goeie momentsleutel kop is gevlakt maar nu ik alles weer in elkaar heb en alles ontlucht en ga rijden komt al mijn koelvloeistof eruit lopen radateur leeg alles nou zal ik normaal zeggen lekke koppaking maar er kan haast niks mis zijn gegaan heb me aan de momenten gehouden enzo kan dit niets anders zijn dan mijn koppakking en hoe kom ik daar eventueel achter dank jullie wel (ooh ja de termostaat is eruit maatje zei dat het daar door komt maar ik verklaar hem voor gek is dat terecht??:D) dank jullie wel (kan ik niet 1 of ander boutje vergeten zijn???))
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je de boutgaten wel helemaal vloeistigvrij gemaakt bij montage van de kop? zo niet dan zal daar je probleem zitten. de bout kan er niet ver genoeg in dan omdat vleoistog niet samendrukbaar is...
en thermostaat weer teugmonteren, deze heeft de auto nodig!
kijk ook eens goed waar hij lekt... misschien dat dat al meer verheldering geeft.
mvg
nou ik heb het verkeerd opgeschreven hij zuigt zeg maar lucht aan en daarmee duwt al mijn koelwater uit het systeem via het expansievat misschien dat ik het wel moet merken waar die lucht aan zuigt maar to nu toe nog niet gevonden hij lekt dus volgens mij geen koelvloeistof uit mijn blok
18 jaar
dat is geen aanzuiging van lucht van buitenaf, dat is de compressiedruk vanuit de cilinders in de koelkanalen, hebje de koppakking wel vergeleken met de ene die eraf komt, ene alles op het juiste moment, een lekke koppakking is niet altijd te zien.
ja ze waren het zelfde en alles op moment fase 1 40n /fase 2 60 n /daarna nog 180 graden misschien is mijn kop wel verkeerd afgevlakt maar het is dus zo goed als zeker me koppakking?! niet leuk
18 jaar
ehh dat van blijegeit vleoistog wat is dat precies ik denk dat ik dat vergeten ben
18 jaar
Dat je de boutgaten niet hebt schoongeblazen met een luchtpistool. hierdoor kunnen de bouten er niet ver genoeg in/ of je haalt eerder het moment met aantrekken. de kop zou er dus te "los" op kunnen zitten.
dank je wel
18 jaar
borrelt je expansievat bij stationair? heb je erop gelet wat voor koppakking je gemonteerd hebt, er zijn verschillende soorten
toegepast
wat voor type motor heb je erin liggen? wat is de motorcode?
type motorcode weet ik niet het is een 1.8 8 klepper uit 1990
18 jaar
bij stationair borrelt hij eigenlijk niet
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar