Hallo,
Ik heb hier een golf Iv tdi, deze heeft koelwater verlies, ik kan verder geen lekkage vinden, alleen bij het koelwaterreservoir, deze vervangen en ookzo de dop.
Maar hij heeft er nog steeds last van, op dezelfde plaats?
Wie kent dit probleem?
Kan het misschien en lekke kop zijn, of , heb ik ook al eens gehoort, dat er bij deze typen wel eens een waterpomp op zat waarvan de schoepen los zaten en er teveel druk ontstond waardoor er koelwater door de overdruk uit werd geperst.
Graag uw reactie,
M.v.g.Pieter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
pieter het komt allebei voor maar of je waterpomp werkt kan je controleren door tekijken of er uit het dunneslangentje op je expansie vat koelvloeistof komt als de motor loopt als dat zo is dan is je pomp goed.
voor een lekke koppakking is het verstandig om eerst deze tetesten dan weet je het zeker anders is het gokken.
groetjes jan.
Wanneer je waterpomp stuk zou zijn zou je ook op je temp. meter moeten kunnen zien. Deze zou dan op moeten lopen wanneer je vermogen vraagt tijdens een rit op de autobaan.
Wij hebben al verscheidende malen meegemaakt dat de koppakking er zeer minimaal uitligt wat met test apparatuur niet te meten is, en alleen naar voren komt wanneer met de auto gereden wordt en dus vermogen geleverd moet worden door de motor. De koelvloeistof wordt dan door de compresie uit het reservoir gedrukt.
als ik de motor stationair laat draaien dan komt er wel koelwater uit het dunne slangetje boven aan het koelwater reservoir,
waterpomp is dus al uit te sluiten, heb gebeld met een revisie bedrijf in de buurt en die zei dat een lekke kop toch nog wel regelmatig voorkomt bij de golf 4 tdi?. Ik denk zelf ook aan een lekke koppakking want ik kan verder geen lekkage vinden.
druk op je koelsysteem zetten en kijken als je de druk verliest
geen lekkage?? dan is het de koppakking of barst in de cilinder kop
18 jaar
Heb je al gekeken naar het plastich huisje aan de rechterkant van de cilinderkop? Rechts als je voor de motor staat. Heb dit huis reeds meerdere malen vervangen. Water loopt stilletjes weg op versnellingsbak en lek is moeilijk te zien.
k'heb vandaag de kop eraf gehaald, gaat morgen naar het revisiebedrijf voor vlakken en afpersen.
Navraag heeft mij \geleerd dat de kop er 30.000km geleden ook al af is geweest. ex lease auto?, misschien gemonteert zonder te vlakken??
of een scheurtje in de kop??,
Morgen weet ik meer!
Je hebt de kop er al af Pieter, dus dit komt te laat, maar wij testen dit wel eens met een testvloeistof en hoewel niet altijd 100% zekerheid, kun je vaak een verkleuring zien en dan weet je in elk geval dat er uitlaatgassen zitten in de koelvloeistof.
Nou ik heb hem dus zoals ik al eerder heb gemeld, een tijdje laten lopen zonder dop, en het water kwam niet omhoog, de klant had er ook geen last van op korte stukjes, maar als zijn vriendin de auto mee had naar Rotterdam, bij ons vandaan zo'n 150km dan was het tankje leeg als ze terug was.Dus ik denk dat er bij langer gebruik langzaam druk kwam in het systeem waardoor het er bij het tankje uit werdt gedrukt, daar werd hij ook steeds nat.
siem dat had ik in het begin al geadviseerd maar het is heel goed mogelijk dat de koppakking lek is alleen weet je het zo niet zeker en als je eerst de test doet weet je zeker dat je het niet voor niks doet en dat bedoel jij natuurlijk ook.
groetjes jan.
Zie het nu ook Jan. We wachten de bevindingen van Pieter even af.
Heb dit voor gehad met z'on wagen en enkel na lang rijden was er water weg,probleem zat bij waterpomp die na lang draaien niet meer circuleerde(schoepwiel komt las als hij heel warm is en bij afkoelen niets aan te zien,ook reeds eerder gehad met een bmw E36)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar