Ik weet het...onderwerp is al meermalen aan de orde geweest maar wat is nu echt de oplossing?
Accu vervangen of startmotor? Of beide?
Allebei toch een beste investering en een goede afweging waard.
Jake
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou eerst de accu proberen en dan pas de startmotor.
koop wel een wat zwaardere accu.
veel succes gr . E.Tempel
Heb zopas idem gehad met polo 1900d (motor AEF) : batterij vervangen en alles werkt prima terug. Dus begin zeker eerst met de batterij.
Suc6
Jan
stekker van temp voeler halen als hij dan goed start dan is het de startmotor is een schrijving van bij de dealer
18 jaar
Als de motor er lang over doet voordat hij aanslaat is het 99% zeker de accu
de tdi's van 1997 tot 1999 hebben wel vaker last van een startmotor die te langzaam draait daar is een schrijving van geweest
18 jaar
je moet inderdaad even de connector van de temp.voeler afhalen.als hij dan wel goed start zit het waarschijnlijk in de brandstofpomp.komt wel vaker voor.heb deze info ook van een bedrijf gespecialiseerd in br.st.pompen.
Nou...nu wordt het nóg lastiger...nu is de brandstofpomp ook al een verdachte.
Zijn toch prijzige onderdelen. Dan weet ik wel graag zeker wat nu werkelijk de oorzaak is.
Brandstofpomp verhaal heb ik nog nooit meegemaakt alleen dat de timing niet goed staat maar dat is snel te controleren.
Startstroom of starsnelheid is te laag is het meest voor de hand liggende.
Het beste kun je ergens een deal sluiten of je een nieuwe accu mag proberen en als dit niet helpt doe je de accu terug en plaats je een verbeterde startmotor en als je die mogelijkheid niet hebt dan wordt het gokken.
Bij ons zou ik de klant een week laten rijden met een nieuwe accu en als het opgelost is dan laten betalen of kennen ze bij jullie in de buurt niet iets van service.
Jake
als het zo door gaat moet er straks nog een nieuwe motor in
doe nou maar wat de eerste mensen en Benny zegt en waarschijnlijk is je probleem opgelost
succes gr. E.Tempel
[quote=devrim]Als de motor er lang over doet voordat hij aanslaat is het 99% zeker de accu[/quote]
Huh? Als de accu het lang volhoud om door te starten is deze zeker niet slecht.
Je kunt je accu toch testen? En als je geen tester hebt, is een goede indicatie je lampen aanzetten en dan starten. Gaan je lampen uit of zwakker branden dan heb je een stroomprobleem. (kan ook kabels zijn)
18 jaar
[quote=hadie][quote=devrim]Als de motor er lang over doet voordat hij aanslaat is het 99% zeker de accu[/quote]
Huh? Als de accu het lang volhoud om door te starten is deze zeker niet slecht.
Je kunt je accu toch testen? En als je geen tester hebt, is een goede indicatie je lampen aanzetten en dan starten. Gaan je lampen uit of zwakker branden dan heb je een stroomprobleem. (kan ook kabels zijn)[/quote]
nou hadie vertel dat verhaal maar niet verder van het uitgaan van de lampen tijdens het starten dat dan de accu stuk is. en zeker niet bij de vag groep
bij de meeste auto's is het normaal dat de (dim of groot licht) lampen uitgaan tijdens het starten.
hou je meer stroom over voor het starten
schoenmaker hou je bij je leest!!!
Zoals Benny zegt : geen je klant service. Probeer een week een batterij en indien nodig daarna een starter in ruil steken (maak een geal met je leverancier). De starter is relatief gemakkelijk te veranderen.
Jan
[quote=tempel001][quote=hadie][quote=devrim]Als de motor er lang over doet voordat hij aanslaat is het 99% zeker de accu[/quote]
Huh? Als de accu het lang volhoud om door te starten is deze zeker niet slecht.
Je kunt je accu toch testen? En als je geen tester hebt, is een goede indicatie je lampen aanzetten en dan starten. Gaan je lampen uit of zwakker branden dan heb je een stroomprobleem. (kan ook kabels zijn)[/quote]
nou hadie vertel dat verhaal maar niet verder van het uitgaan van de lampen tijdens het starten dat dan de accu stuk is. en zeker niet bij de vag groep
bij de meeste auto's is het normaal dat de (dim of groot licht) lampen uitgaan tijdens het starten.
hou je meer stroom over voor het starten
schoenmaker hou je bij je leest!!![/quote]
Oh ja?? gaan dan ook je stadslichten, kentekenverlichting en je binnenverlichting allemaal uit?
Je kunt duidelijk zien of ze uitgeschakeld worden of dat ze uitdoven. Tenminste als je niet schoenmaker bent zoals jij...maar automonteur.
18 jaar
jongens we hebben toch allemaal meetapparatuur in de garage of niet soms?
Meet de klemspanning op de batterij tijdens het starten met warme motor.Daalt deze onder de 9V dan is het vrijwel zeker de batterij.
Doe een tweede test ter bevestiging: zet een goede accu door middel van degelijke startkabels parallel. Start de warme motor nu opnieuw. Doet hij het nu goed dan ben je zeker.
Neem bij vervanging van de accu een type met hoge startstroom.
Ik heb de exacte spanningsmeetwaarden vermeld ca. 6 maanden geleden in de rubriek partikulieren.
Succes
18 jaar
Ik ben wel eens benieuwd wat er nu uit komt!
kijk eerst of je met een andere auto een starthulp kan geven, start die dan nog slecht probeer dan de stekker van de temperatuur sensor er af tehalen en dan te starten start ddeze dan nog slecht dan is het de startmotor waarschijnlijk
17 jaar
heb je een startmotor met lager in debak of korte starter
wat een gedoe over een simpele storing
mischien is de olie te dik???????????heel dik groetjes ik denk zeg ook maar eens wat
[quote=roland10246]mischien is de olie te dik???????????heel dik groetjes ik denk zeg ook maar eens wat[/quote]
indien je toch wat wil zeggen, dan heb ik nog wel iets voor je. vragen stellen en vertellen wat de uiteindelijke oplossing was wordt op deze site zeer gewaardeerd.
http://81.26.209.49/~problemcar/viewtopi...
Hadie, kennelijk heb je niet zo veel kaas gegeten van de VAG produkten, zoals hier al eerder geopperd werd.....
Startsnelheid is wel degelijk van belang maar als je dat niet wilt geloven omdat je het niet snapt, wordt je dat echt wel vergeven.
By the way, Hadie: hoe meet jij dan of de accu nog goed/middelmatig/bijna op/ kapot is met die mooie lampentruc..? En de startsnelheid meet je door het geluid te tellen of zo..?
17 jaar
Het begint weer lekker uit de hand te lopen......er is natuurlijk een heel simpele oplossing. Accu testen en bij twijfel vernieuwen met de afspraak dat ie beter moet worden, zoniet accu terug. Wel iets betalen voor het extra werk wellicht.
@Hadie: lampen gaan altijd zwakker branden als je start. Zware verbruikers worden natuurlijk uitgeschakeld tijdens het starten.
Nou, der is iig genoeg aandacht geschonken aan zo'n eenvoudig probleem.
Sytze
Mee eens, Sytze.
17 jaar
Ik heb ervaring met dit probleem. Een jaar geleden had ik dit ook. Temperatuursensor loshalen maakte niets uit. Als je de auto met moter uit van een bergje laat rollen en de koppeling laat opkomen slaat-ie direct aan.
Uiteindelijk is de accu vervangen en was het probleem weg. Echter nu is het probleem weer terug.
Ik kan alleen maar tot de conclusie komen dat de startmotor niet krachtig genoeg ronddraait. Als je een nieuwe frisse accu hebt is het voldoende, maar zodra de accu iets minder wordt komt het probleem terug. Oplossing ligt dan volgens mij in een zwaardere accu of een efficientere startmotor.
17 jaar
wat een probleem al niet (is) veroorzaakt
slpeloze nachten
heeft ie nou een lange s met lager in de bak of niet.
zo ja lager vervangen en starter laten testen(gewoon verv.)bij goed geoutileerd bedrijf,die kunnen werkelijk de draai snelheid meteen.maar tvb schrijft het al
als je accu verv.komt het weer terug
dus kijk maar wat je doet met al deze advie(s)zen.
o,jaa mvg JERRY
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar