close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: slecht starten

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi

hallo,

vw golf 1.9 tdi 90 pk warm slecht starten koud start hij goed temperaatuur voeler vervangen nog niet opgelost wat kan dat nog zijn filters zijn vervangen 10dkm geleden

Geplaatst door

gert3659 (540)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Starter slecht.
Zijn reeds verschillende topics van.

Kurt C 0

18 jaar

[quote=gert3659]hallo,

vw golf 1.9 tdi 90 pk warm slecht starten koud start hij goed temperaatuur voeler vervangen nog niet opgelost wat kan dat nog zijn filters zijn vervangen 10dkm geleden[/quote]
trek eerst eens de stekker van de tempsensor... indien de motor dan normaal start... verdenk ik de startmotor, problemen met startmotoren (start snelheid) komen voor, hier is een vernieuwde versie voor in de plaats gekomen.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

paul

als ik de stekker los trek start snel maar als de temperaatuur op ongeveer 80 90 graden is dan start die slecht

start snelheid is goed battery is ook goed
wat ik den da temperaatuur sensor ook stuk is
is wel niew ik weethet echt niet

gert3659 540

18 jaar

[quote=gert3659]paul

als ik de stekker los trek start snel maar als de temperaatuur op ongeveer 80 90 graden is dan start die slecht

start snelheid is goed battery is ook goed
wat ik den da temperaatuur sensor ook stuk is
is wel niew ik weethet echt niet[/quote]
startsnelheid goed...? hoe ben je daar achter gekomen...?

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

paul,

draait erg snel

gert

gert3659 540

18 jaar

[quote=gert3659]paul,

draait erg snel

gert[/quote]
normaal kan ik de startsnelheid meten... daar is op het gehoor niks van te zeggen. zoals ik jou probleem lees zit het puur in de startmotor, inspuiting is afhangkelijk van startsnelheid vandaar jou probleem.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

paul,

dat kan hoor
en hoe kan je die meten

gert3659 540

18 jaar

[quote=gert3659]paul,

dat kan hoor
en hoe kan je die meten[/quote]
dit kun je alleen meten dmv VAG software.. problemen met startmotoren komen regelmatig voor, dit probleem versta ik met een half woord..

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

paul,
wat is beste nieuw of revisie

gert3659 540

18 jaar

gewoon een nieuwe versie monteren.. dan ben je van het probleem af.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

ja goed hoe weet ik dat dat en nieuwe versie is aan waar kan ik dat zien

gert3659 540

18 jaar

Heb dit probleem ook gehad met mijn tdi 110 pk. Na diverse adviezen op dit forum heb ik uiteindelijk de accu vervangen door een nieuwe en een type gekozen met hoge startstroom. Dit is gebeurd in mei enn tot heden een succes. Ik breng even in herinering: de klemspanning tijdens het starten bedroeg bij de oude accu 8V en bij de nieuwe 10,2V.
Mijn vraag wat het verschil is tussen een oude en een nieuwe startmotor bleef tot heden onbeantwoord. Ik kijk dus ook uit.
Als het inderdaad zo zou zijn dat de oude startmotoren niet deugen??? Waarom heeft volkswagen die dan niet teruggeroepen voor vervanging.

Roland10244 0

18 jaar

Waarom heeft volkswagen die dan niet teruggeroepen voor vervanging.

quote


terugroepaktie's op een slijtagedeel? waarvan geen gevaar op van toepassing is, dat werk niet op deze manier. problemen met startmotoren komen ook pas voor in een later stadium, laat ik zeggen naar enkele jaren.

overigens het gaan plaatsen van een zwaardere accu (wat het probleem niet oplost) is eerder een lapmiddel dan een definitieve oplossing. vroeg of laat zit je alsnog vast aan een nieuwe startmotor.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

[quote=Roland10244]Heb dit probleem ook gehad met mijn tdi 110 pk. Na diverse adviezen op dit forum heb ik uiteindelijk de accu vervangen door een nieuwe en een type gekozen met hoge startstroom. Dit is gebeurd in mei enn tot heden een succes. Ik breng even in herinering: de klemspanning tijdens het starten bedroeg bij de oude accu 8V en bij de nieuwe 10,2V.
Mijn vraag wat het verschil is tussen een oude en een nieuwe startmotor bleef tot heden onbeantwoord. Ik kijk dus ook uit.
Als het inderdaad zo zou zijn dat de oude startmotoren niet deugen??? Waarom heeft volkswagen die dan niet teruggeroepen voor vervanging.[/quote]
Hallo heb ook een 110pk TDI met hetzelfde probleem.
Heb een vraag wat voor type en merk accu heb je dr in gedaan???
groeten Geert

soesrijder 0

18 jaar

De accu die er nu in steekt is van FULMEN 12V 74AH 680A EN.
Indien je over een voltmeter beschikt meet dan vooral de klemspanning tijdens het starten zoals eerder vermeld.
OF zet een goede accu met degelijke startkabels eens parallel en start dan bij warme motor. Dan weet je meteen of je in de goede richting zit.

Roland10244 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.