Hallo,
geen echt probleem maar ik ben op zoek naar wat informatie,
ik ben van plan dit weekend te gaan kijken naar een VW corrado, waar moet ik zoals op letten
Merk: Volkswagen
Model: Corrado
Type: G 60 118KW
Inrichting: Coupé (3 drs)
Bouwjaar: nov 1990
Kleur: Rood
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: Handgeschakeld, 5 versnellingen
Km. stand 208.455 km
Cilinderinhoud: 1.781 cc
Gewicht (leeg): 1.135 kg
Max. trekgewicht: 1.200 kg
17 INCH LICHTMETALEN VELGEN, Achterspoiler, Boordcomputer, Buitenspiegels in carosseriekleur, Bumpers in de carosseriekleur, Centrale deurvergrendeling afstandbediend, Elektrisch verstelbare spiegels, Mistlampen voor, Niet rokers auto, Stuurbekrachtiging
als dit hem wordt gaat die 17" er onder uit voor ouwderwets staal. 16/15" hou niet van dat LM gebeuren.
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=citroënmonteurtje]Hallo,
geen echt probleem maar ik ben op zoek naar wat informatie,
ik ben van plan dit weekend te gaan kijken naar een VW corrado, waar moet ik zoals op letten[/quote]
Let vooral op de voorstoelen, zakken door. Vaak zie je aan die jongeren dat ze er scheef in zitten.
Gr. paul
de g lader is nou niet echt een betrouwbaar stukje materiaal...en kost een leuke duit als ie kapoo is....en dat zijn ze vaker dan dat ze heel zijn....
ik zou persoonlijk voor de 16 v gaan, is normaliter zo goed als niet stuk te krijgen.
ok bedankt jongens zal zeker vragen naar de G lader waneer die voor het laast is geweest, en wat is het onderhouds interval beurt / distrubutie ?
edit:
hoe zijn deze auto' s uit te lezen ? knipper code of testkast mocht ik een proefrit gaan maken en het is knippercode dan die gelijk maar even doen (het is een handelaar dus je weet het nooit) had ook iets gelezen over ABS sensoren ?
Hier een lijst van onze Corradoclub nederland.
Mistlampen voorzijde
Deze kunnen de hitte niet aan wanneer de mistlampen vaak aan staan. Controleer of het glas niet is gescheurd door de hitte.
Electrisch schuif/kanteldak
Een zwak punt bij wat oudere Corrado?s (89-91). Controleer of het dak niet aanloopt en soepel en de geleiders loopt.
Transmissie (Alle Corrado's 89-91)
Controleer de versnellingsbak. Het schakelen moet als de bekende boter verlopen. Bij kraken of moeilijk schakelen (vooral van 1 naar 2) is er vast iets mis. Vanaf 91 is er een betere versnellingsbak in de Corrado gemonteerd.
Banden
Let op de slijtage van de banden. Wanneer een band alleen aan de binnen- of buitenkant is afgesleten is er iets met de aandrijfas. Dit geldt overigens natuurlijk voor alle auto's!
Verwarmde buitenspiegels
Door de warmte wil het nogal eens voorkomen dat de buitenspiegels zwart uitslaan. Is dit niet het geval, controleer dan of de verwarming het doet (kun je voelen).
G-lader
Laat de G-lader op druk controleren. Wanneer de druk niet hoger is dan 0.6 bar, dan kun je er vanuit gaan dat de lader aan een revisie toe is (kosten: tussen 300 en 600). Een gereviseerde G-lader is vaak te herkennen aan vernieuwde inbussen en een ingeslagen, of gekerfd nummer.
Wanneer een handelaar of garage zegt (en dat zeggen de meeste) dat de lader net is gereviseerd, vraag dan om een factuur van het bedrijf dat dat heeft gedaan! Bij een ANWB aankoopkeuring wordt de druk voor u gemeten!
Uitlaat
Controleer of de uitlaat niet lekt. Dit is een behoorlijke kostenpost bij een Corrado!
ABS
Maak een proefrit en controleer of de ABS werkt! Wanneer de auto wordt gestart, moet het ABS lampje binnen 20 sec. doven. Blijft deze branden, dan is er iets defect!
Motorsteunen
Controleer de motorsteunen. Laat bij hoge toeren (rijdend) het gas plotseling los. En geef (zonder te koppelen) een dot gas. Bij het "beuken" van het blok zijn de steunen aan vervanging toe.
Schade
Veel Corrado?s welke verkocht worden door handelaren (met alle respect overigens) zijn ex-schadeauto?s. Wanneer een Corrado er van buiten perfect uit ziet, wil dit nog niet zeggen dat de auto goed gerepareerd is! Wanneer er veel plamuur is gebruikt is de schade aan de binnenzijde nog goed te zien. Plamuur heeft niet het eeuwige leven: roest is het uiteindelijke resultaat!
Klepstoters
Tussen 120.000 en 130.000 moeten meestal de klepstoters worden vervangen. Let op tikkend geluid!
Koeling
Bij veel kilometers de drijfstanglagers en het motortje dat de koelvin laat aanslaan controleren.
16 jaar
ok bedankt zal het zeker meenemen .
nou ben net weer ben er al met al max 20 minuten geweest toen met GILLENDE banden weg gegaan,
van buiten zag hij er netjes uit *te netjes*, banden waren glad*hoord er bij zeik ik niet over*, even de binnekant bekenen, stoelen waren zoals Paul al zei, gaar. mistlamp units waren een jaar geleden vervagen.
nu het beste stuk op de site staat: 208.455 km onder de kap bij de dis : 309.359 was mij al duidelijk nog even zitten vissen maar ze hadden het niet door ... jammer dat ik de naam van het bedrijf NIET mag plaasten dit is ECHT schandalig
ach, waar hebben we het over....tis maar een tonnetje terug gedraaid....hehehehe
[quote=citroënmonteurtje]nou ben net weer ben er al met al max 20 minuten geweest toen met GILLENDE banden weg gegaan,
van buiten zag hij er netjes uit *te netjes*, banden waren glad*hoord er bij zeik ik niet over*, even de binnekant bekenen, stoelen waren zoals Paul al zei, gaar. mistlamp units waren een jaar geleden vervagen.
nu het beste stuk op de site staat: 208.455 km onder de kap bij de dis : 309.359 was mij al duidelijk nog even zitten vissen maar ze hadden het niet door ... jammer dat ik de naam van het bedrijf NIET mag plaasten dit is ECHT schandalig[/quote]
zal ik het maar verraden. bedrijf heet slim & slecht bv
Helaas, van de corrado's heb ik nog nooit 1 gebruikt exemplaar kunnen aanschouwen die perfect was.... Dingen in redelijke staat zijn als een speld in een hooiberg te vinden; het gros is meestal rampzalig verwoest door petje verkeerd om types.
Meeste kans is er eentje in duitsland scoren van 1e eigenaar, met originele papieren. In duitsland is het aan het voertuigdocument te zien wie de voorgaande eigenaren waren... (incusief de bouwjaren van de eigenaar; niet geheel onbelangrijk in dit geval)
[quote=johndoornbosch][quote=citroënmonteurtje]nou ben net weer ben er al met al max 20 minuten geweest toen met GILLENDE banden weg gegaan,
van buiten zag hij er netjes uit *te netjes*, banden waren glad*hoord er bij zeik ik niet over*, even de binnekant bekenen, stoelen waren zoals Paul al zei, gaar. mistlamp units waren een jaar geleden vervagen.
nu het beste stuk op de site staat: 208.455 km onder de kap bij de dis : 309.359 was mij al duidelijk nog even zitten vissen maar ze hadden het niet door ... jammer dat ik de naam van het bedrijf NIET mag plaasten dit is ECHT schandalig[/quote]
zal ik het maar verraden. bedrijf heet slim & slecht bv[/quote]
Meestal firma list en bedrog....
morgen dan maar bij een andere kijken
Let op: dit is een meeneemprijs, dus geen garantie!
nog wel verstandig of ?...
[quote=citroënmonteurtje]morgen dan maar bij een andere kijken
Let op: dit is een meeneemprijs, dus geen garantie!
nog wel verstandig of ?...[/quote]
In nederland (Harry gaf het al aan) vind je bijna geen frisse, althans niet te koop voor weinig..
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=citroënmonteurtje]morgen dan maar bij een andere kijken
Let op: dit is een meeneemprijs, dus geen garantie!
nog wel verstandig of ?...[/quote]
In nederland (Harry gaf het al aan) vind je bijna geen frisse, althans niet te koop voor weinig..
Gr. paul[/quote]
De knappe wagens van deze semi-klassieker zitten allang bij de echte liefhebber. Komen niet of nouwelijks op de markt. Wat bij handelaren staat is meestal het slopen nog niet waard. Je kunt er in nederland nog 50 bekijken, ik geef je nog geen 2% kans dat je iets fatsoenlijks tegen komt.
helaas wel audi4, al die verlaagde handel :( niks waard
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar