337 bezoekers online

Volkswagen Golf VI: kopelingsprobleem?

Bouwjaar: 2008, Brandstof: diesel, Motorcode: 2.0crtdi 110pk

Dag allemaal,

Rijd een vw golf 6 2.0crtdi 110pk met dpf (chipping naar 140pk) van 2008 heb deze aangekocht als 2de hands met 20000km op de teller, nu heb ik +-35000km op de teller en heb volgend probleem, bij het eerste vertrek als ik de auto vd oprit afrij ( koude toestand) is het net of de koppeling niet pakt en dan gaat de motor brommen + schokken in de tractie, na +- 100 mt is er geen probleem meer ook niet meer als de auto is warm gereden enkel na een rit en ik rij de oprit op in eerste versnelling bromt de motor graag.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Hoe test je een koppeling? (ben echt een leek)

Daar deze motor voorzien is ve dpf filter had ik graag geweten of het normaal is dat deze dpf gereinigd word om de 700 a 800km?

Dank bij voorbaat, hans.

zazawie

Geplaatst door zazawie , lid sinds 11 jaar geleden

3 Reacties

0

ricky, 8 jaar geleden

Normaal hoort een koppeling soepel aan te grijpen en zonder schokken maar zo te horen gaat jouw auto schokken/stoten/trillen op het moment dat je optrekt? En zodra je het koppelingspedaal hebt losgelaten dan is het schokken weg?
Dus voor de duidelijkheid: je voelt dit probleem alleen op het moment dat je het koppelingspedaal bediend? Zodra los is het weg? Zoja dan probleem in de koppeling of vliegwiel en vervangen is dan de oplossing.

0

zazawie, 8 jaar geleden

Hi Rick,
Precies zoals je omschrijft, als de koppeling raar doet nml schokken-trillen tijdens koppelen (want doet het niet altijd) ontkoppel ik even om dan opnieuw te proberen te koppelen en tot nu toe helpt dit maar ja hoelang nog ...
Heeft U een idee wat dit gaat kosten bij een vw dealer?

Dank voor je toelichting.
Hans.

0

ricky, 8 jaar geleden

Nee de kosten zou ik niet precies weten maar mocht het een complete set worden (dus koppelingsset en vliegwiel) dan zit je wel hoger dan €1000 denk ik, als je de dealer belt dan kunnen ze je dit vertellen want dit zijn vaste pakketprijzen en het beste is ook om het een monteur te laten voelen dan heb je meer zekerheid want trillingen e.d vanachter de pc beoordelen zou toch kunnen afwijken van wat er werkelijk aan de hand is, maar zoals jij het zegt dan probleem met de koppeling/vliegwiel.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.