auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: Koppeling

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi

Goedendag,

ik heb een vraagje aan de mensen onder ons die wat ervaring hebben op het gebied van de koppeling.

het is namelijk zo dat als ik de koppeling indruk en hij bijna helemaal is ingedrukt een ratelende geluid hoor, dit doet de auto alleen als de motor warm is.

als de auto in z,n vrij staat en je druk de koppeling in doet ie het ook.

Weet iemand waar dit door kan komen?

Geplaatst door

Giovani (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Geluiden waarnemen via PC beetje lastig je moet toch even langs een garage om het geluid te laten horen. Ik zal denken aan een druklager.

Tiguan 0
badge

15 jaar

Kan druklager zijn, kun je vanuit de buitenkant bij vw vervangen.

pjal123 0

15 jaar

[quote=pjal123]Kan druklager zijn, kun je vanuit de buitenkant bij vw vervangen.[/quote]
Kun je ook uitleggen hoe!

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

het kan volgens mij geen kwaad om zo een tijdje door te rijden toch?

en wat kost het me ongeveer om het te repareren?

Bij voorbaat dank.

Giovani 0

15 jaar

trouwens hij schakelt gewoon goed en lekker alleen dat geluidje die meestal maakt als de motor warm is is een beetje vervelend.

je hoort het verder niet door muziek heen of zo alleen als de radio uitstaat en het stil in de auto is

Giovani 0

15 jaar

Aan de buitenzijde bak groene deksel verwijderen, kun je zo het druklager zien zitten. Prijs durf ik je niet te zeggen, maar zal geen rib uit je lijf zijn.

pjal123 0

15 jaar

als dit ype inderdaad nog voorzien is van dat groene deksel,even de groene deksel verwijderen,kabel uit de koppelingshefboom halen dan de hefboom helemaal laten zakken en kun je zo je druklager eruit pakken,maar aangezien deze een hydraulisch bediende koppeling heeft werkt het hier anders en gaat dat druklager zo verwijderen niet op.wat jij Paul

druklager vervangen vanaf de buitenzijde wil alleen bij de 1.4 en 1.6 benzine golf 4 en caddy model 97 de diesels en dat waren ook hydraulische koppelingen trouwens maar had de cilinder aan de voorzijde van de bak zitten aan een hevel bij een 1.9 tdi zit de koppelingscilinder aan de bovenzijde van de bak en heb je een gewoon druklager die je alleen kunt vervangen als je de bak erachter weg haalt

poppekast 0
badge

15 jaar

wat zal dat gedoe mij ongeveer kosten.

En maakt het iets uit als ik er zo een tijdje mee door blijf rijden in principe is alle oke schakelt goed rijd goed alleen dat geluidje dan.

En als ik er zo mee door blijf rijden heb ik geen risico dat ik iets anders kapot maak.

Het zijn wat veel vragen, maar hopend op jullie begrip.

Alvast bedankt.

Giovani 0

15 jaar

Er is iets kapot dus de vraag om er mee door te rijden is jouw verantwoording, en ja er kan meer kapot gaan ook dat is een risico wat je dan zelf neemt.

Hans

Hans4037 0
badge

15 jaar

Maar ze kunnen er ook heel oud mee worden..Als het geluid uberhaupt van het druklager afkomstig is.

Als de bak er dan vanaf moet,moet je ook gelijk de drukgroep en koppelingsplaat mee vervangen omdat de boel dan toch los ligt,en om eventueel erna niet nog eens geconfronteerd ermee te worden.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

dat dacht ik ook bij mezelf stefan want het geluid komt zo ie zo alleen uit de pedaal verder zijn er geen problemen of zo alleen dat geluidje dan.

en dat maakt ie trouwens ook als de motor uitstaat en je drukt de koppeling in ( als de motor warm is ).

maar in ieder geval bedankt voor je reactie en mocht ik over een tijd de drukgroep gaan vervangen dan volg ik jou advies op en vervang ik de rest eromheen ook.

bedankt!!

Giovani 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.