Beetje moeilijk uit te leggen hoor...
Als de je de koppeling op laat komen gaat dat goed, maar in de vrije slag lijkt er wat vertraging te zitten. Je krijgt als het ware een tikje na onder je voet. Iemand een idee wat de oorzaak is en of er meer rare dingen die met de koppeling te maken hebben op komst zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit de drukpen van de koppelingcilinder bij het het pedaal nog op zijn plek. Er uit trekken gaat wel maar er in is bijna onmogelijk. Succes.
Alles zit goed vast en ik heb niet de indruk dat er iets op de verkeerde plek zit. Je kunt het eigenlijk niet echt goed zien, maar op gevoel lijkt alles ok. Bij de garage vertelden ze dat dit vaker voorkomt en dat het een scheurtje is in de koppelingscilinder. Het onderdeel zou ca 110 Euro kosten, de reparatie is veel werk... 2 a 3 uur ... Zoeken op internet leverde niet veel op, ook omdat de probleembeschrijving lastig is.
Als je met de hand de koppeling bedient kan je het bijna zover krijgen dat het pedaal net voor de vrije slag blijft hangen. Kwestie van tijd lijkt mij voordat dat ook werkelijk kan.
Iets vergelijkbaars heb ik ooit met een Alfa Romeo 156 gehad, maar dit lag aan een draaipunt dat droog was. Een drup olie was de oplossing toen..
12 jaar
De montage van die cilinder is het werk niet maar om die drukpen goed te krijgen is het wel. Om het goed te kunnen zien moet daar de bekleding los en met een spiegel en wat licht zie je wat ik bedoel. Maar bij twijfel gewoon vervangen. Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar