In november 2011 maakte de koppeling van de airco heel veel bijgeluiden, airco werkte nog prima, na overleg met de airco specialist, adviseerde de komplete aircopomp te vervangen en niet alleen de koppeling, vond, client vond toen de kosten te hoog worden, ik heb wel de multyriem van de aircopomp verwijderd zodat deze niet verder vast kon lopen, maar na de laatste warme dagen wou de client toch weer de airco gerepareerd hebben, dus het systeem leeggehaald kwam 550 gram uit, aircopomp vervangen, airco gevuld met 650 gram koudemiddel en olie en uv fluor, maar airco wordt niet kouder dan +/- 22 - 24 graden! aircopomp slaat normaal in en drukverschil van 2 bar tussen lagedruk en hogedruk, en er zat ook geen slijpsel in de oude olie. airco bij volkswagen laten uitlezen, maar geen storingen gevonden, Weet iemand hier iets van?
Geplaatst door Rover SD1 Vitesse (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
moderator (0) PRO, 11 jaar geleden
Een drukverschil van 2 bar deugt al niet........Moeten er zeker 8 tot 10 zijn. Denk dat de pomp niet goed.
jhl (0) PRO, 11 jaar geleden
Waren en bij die modellen soms geen problemen met het filtertje dat in de leiding zit? Als ik mij herinner is dat ter hoogte van de pollenfilter.
moderator (0) PRO, 11 jaar geleden
Klopt. Zit in/bij de leidingkoppeling in de paravanbak. Zitten wel eens verstopt. Maar denk niet dat dat hier het geval is.
marwess (0) PRO, 11 jaar geleden
Goede dag
heb je tijdens het vervangen van de aircopomp ook de filter/droger vervangen?? en het expansieventiel of orifice.
gr
martin
johndoornbosch (0) PRO, 11 jaar geleden
hoeveel olie heb je bijgevuld?
Rover SD1 Vitesse (0) PRO, 11 jaar geleden
Hallo allemaal, bedankt voor het meedenken, maar het is wat ik donderdag al dacht, en vrijdag bij volkswagen laten uitlezen en gevraagt of ze de temperatuur sesoren wilden controleren, bij volkswagen zijden ze dat er geen fout code's in zaten en dat alles goed werkt, vandaag weer zelf aan het meten geweest, en blijkt temperatuur sensor binnen ruimte toch defect te zijn, deze vervangen en systeem werkt weer prima en werkt dus toch echt met 2 bat verschil in hoge en lage druk systeem, en niet zoals gezegd dat dat 8 - 10 bar moet zijn, airco koel nu zeer goed namelijk tot 2.6 graden