hoi,
onze koppeling stod altijd erg "laag"afgesteld,dus na intrappen daarna iets oplaten komen en dan pakte hij meteen de "versnelling.nadat onze auto een apk beurt heeft gehad vorige week vrijdig merkte ik op ddat de koppeling opeens heel erg hoog stond,dus na intrappen pakt hij bijna de versnelling op het einde.is dat normaal,en zo nee,wat kan de oorzaak zijn.
groetjes robbert uit den haag
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Koppeling is hydraulisch dus is niet afstelbaar.
Zal toeval zijn en kan alleen maar in de koppeling zelf zitten.
Heeft de garage misschien de koppeling ontlucht?
15 jaar
Waarom zouden ze de koppeling ontluchten als deze goed werkt ??
15 jaar
[quote=stefan84]Waarom zouden ze de koppeling ontluchten als deze goed werkt ??[/quote]
verdienen??
Onderhoud? Vloeistof moet toch eens ververst worden toch?
En als je als vreemde in een auto stapt valt je toch direct op dat de koppeling heel diep zit, dan is ontluchten het minste wat je kunt doen om het een en ander uit te sluiten.
15 jaar
zonder overleg met client???
Kopje zegt "apk keuring". Tekst zegt apk-beurt, wat dat dan ook voor beurt mag zijn.
Ik denk dat dit alleen een keuring was en verder niets.
Extra werk zal op de rekening staan, zeker ontluchten en het gebruik van nieuwe rem-vloeistof.
Staat dat er niet op, dan is er niets gedaan en is het toeval.
hoi oldfort,jerry,jan en stefan,
alvast bedankt voor de vroege reactie.effe ter verduidelijking voor julli":
de auto heeft ee apk keuring gehad toen en is goed gekeurd.voor deze keuring niets a/d hand met de koppeling,stand was gewoon erg goed,beetje bij het begin/midden,zeg maar,wanneer de koppeling de versnelling pakt.na deze keuring stond tie opeens extreem hoog,en nu nog steeds.pakt hem dus gewoon op het laatste nippertje.erg klote rijden.heb het gevraagd bij de dealer en hij zei,dat hij er niets aan kon doen en dat de koppeling dus hydraulisch is(benny klopot dus helemaal).ik gaf aan dat dat toch erg vreemd is zo plotseling.hij in de auto zitten en aan de gang met de koppeling met draaiende motot en proberen met de handrem erbij,gas geven ectr.,ectr.,ectr..hij dacht dat de koppelingsplaten versleten waren,maar hij zei ook dat hij volgende week de 4 de cilinder nog gaat ontluchten i.v.m. een eventuele luchtbel of zo daar in aanwezig.is dat het niet dan zouden er nieuwe koppelingsplaten (totaal setje) in moeten,volgens hem.ik heb echt geen idee.is dit nu waar wat hij zegt of niet.niet dat hij tegen mij liegt of zo,dat kan ik mij echt niet voorstellen,maar het is mij ook totaal niet duidelijk waarom de stand van de koppeling plotseling zo "laat"staat,en ook echt "extreem laat"zeg maar.kan gebeuren,zo plotseling gaf hij aan.heeft een van jullie enig idee wat nu war is en wat niet of zo.ik heb echt geen idee.schiet mij maar lek.
nou ,alvast weer bedankt voor de gegeven reactie's van jullie allemaal en ik hoop dat jullie nog even willen reageren op dit stukje.
doei doei en nogmaals bedankt
robbert en groetjes.
doei doei.
15 jaar
benny vee,
wat bedoel je met "het kan dan in de koppeling zelf zitten".zou die dan stuk zijn of zo.ik heb eecht geen idee.
wil je mij misschien uitleggen wat je daarmee bedoelt.ik heb echt geen idee.alvast bedankt voor de eventuele uitleg.
groetjes robbert uit den haag
doei doei.
15 jaar
Wat stond er op de rekening? Alleen APK? Dan is er verder niets aan de auto gedaan.
Diafragma kan ook gebarsten zijn. Kan spontaan gebeuren.Krijg je hetzelfde effect qua stand v/h pedaal.
[quote=stuiter]benny vee,
wat bedoel je met "het kan dan in de koppeling zelf zitten".zou die dan stuk zijn of zo.ik heb eecht geen idee.
wil je mij misschien uitleggen wat je daarmee bedoelt.ik heb echt geen idee.alvast bedankt voor de eventuele uitleg.
groetjes robbert uit den haag
doei doei.[/quote]
Zoals al wordt gezegt kan er wat gebroken ijn bij de koppeling.
Koppelingsplaat of drukgroep moet de oorzaak zijn.
Is maar één manier om daar achter te komen en dat is de bak er achter weg halen en kijken of er iets te vinden is.
En dan zal er wel niets anders opzitten dan de koppeling te reviseren.
Als het probleem in de koppeling/drukgroep zou zitten ben ik bang dat je er niet lang meer mee kan rijden,als je er doorheen getrapt bent,kun je dus niet meer ontkoppelen.
Maar wat bedoelen ze met het ontluchten van de 4e cilinder ?
Gr Stefan
15 jaar
wat ook kan is dat de vork is verbogen/gescheurd
hoor je geen geluiden die er 1rst niet waren
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar