Volkswagen kever 6V: kortsluiting bobinekabel

Bouwjaar: 1971

Ik zit met het volgende:
Bij mijn 6V Kevertje uit 1971 heb ik al 2 contactsloten verspeelt.
Zwarte draad tussen 15 en zekeringenblok verbrand!

Ander , ouder type slot gemonteerd. Dacht het euvel hiermee te hebben opgelost.
Maar bang om het weer te krijgen op de 15 draad naar bobine een zekering gezet van 16A.

Een maand probleemloos gereden, maar sinds gisteren klapt steeds deze zekering eruit, er zit dus soms meer dan 16A op de draad.
De draad zelf voorzover te zien gecontroleerd, ziet er goed uit.

Origineel is bij Kever deze draad niet gezekerd.

Kan de bobine als die defect is hoge stroom veroorzaken?
Van de bobine af, aansl. 15 zitten ook het terugslagventiel en de choke.
Kan 1 van deze de boosdoender zijn?
Wat trekt een 6V bobine max aan stroom?

vwhobbyist

Geplaatst door vwhobbyist (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Beetle? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Zoals je zelf al zegt, alle delen zijn verdacht. Begin met de chocke controleren (gebroken wikkelveer die sluiting in het huis maakt) Solenoide van de stationairsproeier kan ook, en bobine is ook mogelijk. Als het de chocke niet is zou ik de bobine en solenoide vervangen.

vwhobbyist (0), 18 jaar geleden

Ik heb ten einde raad de 15 draad tussen bobine en zekeringenblok vervangen. Draad netjes langs kabelboom getrokken.
Moest daarvoor wel door het peurschuim heenprikken achter de zijbekleding naast de achterbank.
Sindsdien geen last meer gehad, dus toch kortdluiting in de draad!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.