auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen GOLF 2.0 GTI: KOUD SLECHT STARTEN

Bouwjaar: 1992

IK HEB HET VOLGENDE PROBLEEM ALS DE MOTOR KOUD IS WIL DIE HEEL MOEILIJK STARTEN STARTMOTOR DRAAIT ZEER LANG ROND VOORDAT DE AUTO AANSLAAT WARME MOTOR GEEN PROBLEEM WAT IS HIER HET PROBLEEM

Geplaatst door

barry828 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De koude start injector werkt niet naar behoren, tevens moeten de bougies en verdeelerkap met kabels in in orde zijn.

Mvg,JM

warmdraairegelaar is kapot gelieve te vervangen.groetjes

alain158 0

20 jaar

die koude start injector moet die met uitlezen een storing geven want er zijn geen storingen heb hem gistern laten uitlezen en mij gaf mij het advies om de pomp te vervangen maar heb al genoeg ellende met de dealer dus ga niet zomaar een pomp vervangen. waar vind ik die koude start injector ga ik die als eerste vervangen .

barry828 0

20 jaar

Dit probleem is niet zo maar opgelost, je moet ergens beginnen zoals Barry al aangaf kan het ook nog de warmdraairegelaar zijn wat jouw probleem veroorzaakt.Ik heb jouw probleem met mijn vorige Golf III ook gehad en bij mijn was er geen signaalsturing naar de koude start injector.

Ik zou deze eerst zelf testen of die injector wel werkt in de koude periode,dat kost in ieder geval minder moeite en geld dan een nieuwe warmdraairegelaar te monteren wand die zijn prijzig,kijk tevens elders op deze site daar is al eerder uitgelegt hoe je deze koudestartinjector kan testen (wel bij VW kijken.)

Succes,
Mvg, Jan

en waar vind ik die koudstartinjectordan zal ik daar maar mee beginnen????

barry828 0

20 jaar

Is jouw auto een 2.0-1 115 pk motor zo ja,dan zit hier geen koude start injector op maar een luchtmassameter,die zit na het luchtfilter en tussen de geripte aanzuigbuis. Die klep wil nog wel eens vast gaan zitten die bepaalt de luchtdoorstroom in combinatie met brandstof sturing via een potmeter bovenop het filter naar de ECU.

Tevens kan het ook nog de temperatuur regelaar zijn in het luchtfilter die de warme lucht vanaf het uitlaatspruitstuk regelt met een klep ,deze zit verbonden met twee dunne slangen aan de zijkant v/h luchtfilter deze kun je ook testen of hij werkt,ik hoor het nog wel.

Succes, JM

het is een gti 85kw U9 motor denk dat jij er meer verstand van hebt dan mij ik hoor het wel


groeten bp

barry828 0

20 jaar

Indien je zelf geen tech inzicht heb in de autotecniek dan is het voor mijn ook al moeilijk om het nog goed uit te leggen, zodat het bruikbaar is voor jouw probleem en er je ook wat aan heb.Toch lijkt het mijn beter even naar de dealer te gaan of een kennis op te zoeken die wel beschikt over de genoemde tech inzicht.

Succes,
Mvg, Jan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.