Na een koude start komt er zwarte rook uit de uitlaat.
De auto loopt dan op 3 cylinders. (verzopen)
Na verloop van tijd (en veel gas geven) gaat de motor goed lopen en is er niets meer te merken.
Is ontstaan na een Airco reparatie.
Er zijn al diverse sensoren vervangen, maar niet mag baten.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als ie slecht start en je ruikt benzine kan een paar dingen zijn.
Heeft de betreffende cilinder compressie of een goede vonk.Mogelijk lekt er een verstuiver.Is het echt benzine?.Kan ook bijvoorbeeld een lekke koppakking zijn.Misschien spuit ie te veel brandstof in tijdens starten door een verkeerde waarde van de koelvloeistoftemperatuur sensor.
Wat de garage kan doen is bougies bekijken.Aan een bougie kan je vaak zien hoe de verbrandig is in de cilinder en hier dus meer aandacht aan geven.
Wat is er bij de airco reparatie gedaan?.
De sensoren zijn vervangen.
De computer geeft aan dat het de labda sonde is, maar deze is al vervangen.
Bij de airco hebben ze de verdamper vervangen.
Maar eerst dachten ze dat de compressor defect was....
Hij doet het overigens alleen bij een koude motor.
21 jaar
Hij gaf een foutmelding van de lambda sonde.Dit geeft al aan dat er iets niet in orde is.Deze foutmelding is meestal een gevolg van een mengsel verhouding probleem.
De lambda sonde meet het percentage aanwezige zuurstof in de uitlaatgassen.Met deze waarde gaat hij mengsel aanpassen.
Als voorbeeld het mengsel is iets te rijk,hij geeft dit door aan de stuurkast van de motor die vervolgens het mengsel gaat aanpassen door iets minder in te spuiten.De lambda sonde meet nu dat mengsel iets te arm is en gaat vervolgens weer iets meer inspuiten.Zo blijft dit heen en weer schommelen om zo de katalysator goed ze werk te kunnen laten doen.
Ik denk dat bij jou auto het mengsel te rijk blijft.De lambda sonde meet continu dat ie te rijk is en gaat vervolgens in storing,waardoor je dus zo foutmelding krijgt.
Wat de garage kan doen is de brandstofdruk even nameten of dit in orde is en laat gelijk je bougies nakijken.Een redelijke monteur kan zien of het mengsel juist is en gelijk zien of er afwijkingen zijn per cilinder.
De garage denkt dat het in de hal sensor zit, die de (ontsteking)computer aanstuurd....
De verstuivers zijn getest, en die zijn in orde.
We zullen het weer afwachten, Ik hou je op de hoogte.
21 jaar
Dit is nog geen eens een slechte analyse.De HALL sensor bij deze motor geeft namelijk aan wat de eerste cilinder is.Kan misschien een probleem zijn.Dit wel zo te controleren als ze dus in bezit zijn van een scoop.Binnen paar minuten zie of ie het doet en in een andere meetblokwaarde kunnen ze zien of de onsteking wel juist staat.Ze moeten hiervoor wel in bezit zijn van een uitleeskast.
Het is weer in orde. De brandstofpomp bleek ook nog stuk te zijn...
Was weer een leuke rekening...
21 jaar
Mooi dat het is opgelost.
Één vraagje nog,wat was er precies stuk aan,want dit had ik namelijk niet verwacht.Wel dat het aan je brandstofsysteem lag,maar niet aan de pompopbrengst van de pomp.Zelf wel een keer gehad dat de branstofdrukregelaar(die op de motor zit) stuk was.Hierdoor sloeg ie koud wat slechter aan en het brandstofverbruik was hoger.Hij kwam trouwens wel door de APK uitlaatgas meting heen.
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar