De vele problemen die ik reeds gehad heb met de VW Sharan blijken niet op te houden. Laatst hebben ze de wagen naar huis moeten slepen vanuit Frankrijk omdat de poulie van de krukas verschoven was. Sindsdien heb ik de indruk dat de wagen een stuk van z'n vermogen kwijt is. (in alle toerentallen is het alsof ik met de handrem aan rijd) Ik heb ook de indruk dat wanneer ik sportief rijd, en flink doortrek in de toeren, het lijkt te beteren (dit slecht voor korte duur). Mijn inziens maakt de motor ook meer lawaai als vroeger (alsof met een grote verkoudheid)
Ik heb de wagen laten uitlezen, maar er zijn geen fouten gevonden. (wel stond de brandstofpomp iets te laat, en is deze juist gezet)
Kan het zijn dat ik door mijn defect van februari de katalysator zo erg bevuilt heb dat deze defect is (de autostrade stond zwart van de rook uit mijn uitlaat)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Neen, ik ben naar een totaal vreemde garage gegaan.
De monteur die er mee gereden heeft heeft niets abnormaals gevonden aan de wagen.
Mijn wagen heeft 145.000km (wel weinig autosnelweg)
Ik ben eerste eigenaar, en heb alle kilometers zelf gereden. Ik voel dat er iets mis is, maar ik weet niet wat. Mijn grootse ergernis is het gebrek aan koppel bij bv 120km/u in vijfde (of sneller) -
Heeft deze VW-garage jouw auto ook in onderhoud gehad voor de problemen in Frankrijk? Heeft deze garage de auto daarna ook gerepareerd?En vind de monteur van deze garage ook dat de auto niet goed trekt of vinden zij dat hij perfect loopt?
En tot slot hoeveel kilometer heeft jouw auto gereden?
Ik ben vandaag naar de VW-garage gegaan.
Met de meetapparatuur in de wagen gereden...geen foutmeldingen...LMM is OK....brandstofpomp staat juist...turbodruk is OK......
Als ik verder doorga over de timing, dan zeggen ze dat de timing juist staat.
Mijn garage heeft een nieuwe LMM gegeven om eens te vergelijken. (ik stel geen beterschap vast)
21 jaar
ik denk dat je gelijk hebt en dat de motortiming onjuist is.dat zou ik eerst maar eens laten checken.
21 jaar
Als je garage zegt er verder niets aan te kunnen doen zou ik je adviseren eens voor een second opinie te gaan! Zoals je het beschrijft lijkt mij niet de katalysator de oorzaak, maar is de distributieriem niet juist gemonteerd.Dan krijg je inderdaad vaak een iets lawaaierige motor en minder power.
Vraagje: kan men deze motortiming niet uitlezen?
Bij het uitlezen stelde men enkel vast dat de brandstofpomp iets te vroeg stond. Zou ik dan beter de distributieriem vervangen en de assen juist zetten volgens de merktekens op de assen? (of controleren beter gezegd)
21 jaar
hallo, dat is nou juist het probleem. Er zit geen vast teken op het nokkenastandwiel en ook niet op de krukaspoulie/krukastandwiel.Om de distributieriem op tijd te leggen heb je speciaal gereedschap nodig.
21 jaar
Kan men de diagnose niet stellen door de computer aan de wagen te hangen. Kan men zo de timing niet controleren? Ik kan met de huidige distributieriem nog 40.000km doen. Het ware jammer ze vervangen, en dan vast te stellen dat het toch iets anders is.
Wat kan het nog allemaal zijn? (variable schoupen van de turbo, turbodruksensor,....)
21 jaar
Ik heb al vaak gelezen dat er vermogen problemen zijn na het vervangen van de distributieriem.Bij ons in het bedrijf hebben deze klacht nog nooit gehad,nadat de riem vervangen is.Eigenlijk moet de pompinspuiting altijd gecontroleerd worden,nadat je de riem vervangt.Ik las dat ze pomp wel iets verstelt hebben,maar nog niet het gewenste resultaat had.Zelf denk ik dat de vorige antwoorders gelijk hebben en zal ik als monteur het ook in timming zoeken.De timming is niet met een uitleeskast te controleren.Je kan alleen zien of de inspuitingtijdstip correct is en dat hebben ze al gedaan.Wel kan je met een uitleeskast de turbodruk en andere meetwaarde's bekijken.
Als advies ; laat de auto bij een andere garage nkijken.
Waar ik mij ook aan erger is het gebrek aan koppel bij bijvoorbeeld wanneer ik 120 à 130 km/u aan het rijden ben, en ik het gaspedaal volledig indruk, de auto nagenoeg niet reageert (terwijl er vroeger toch een lichte acceleratie merkbaar was)
Is dit ook een symptoom van deze slechte timing?
21 jaar
Nog even enkele bijkomende inlichtingen:
* wagen rookt niet abnormaal
* wagen haalt nog steeds de topsnelheid (doet er wel wat langer over)
Hoelang denken jullie dat een goede garage nodig heeft om een juiste diagnose te stellen?
21 jaar
iemand die een beetje bekend is met deze reparatie maakt dat in een uurtje in orde.
21 jaar
Ben je overtuigd dat het hier gaat om slechte timing. (wetende wat je weet natuurlijk)
Dank U,
21 jaar
zwarte rook komt door verkeerde timing, je zei dat de krukaspoelie verschoven was. Zoals eerder gezegd heeft deze auto geen vaste merktekens. Je moet het met speciaal gereedschap afstellen. Het zou dus kunnen zijn dat je brandstofpomp wel goed staat tov je krukas maar niet tov je nokkenas of andersom. Ik weet dat bij de golf 3 veel problemen waren met loslopende krukaspoelies. Misschien is dit bij jouw auto ook het geval. Nog even over de riem, je kunt de oude die nog 40.000 mee kan nog wel even gebruiken om te proberen, maar ik zelf zou hem vervangen, je hebt toch alles los liggen.
naar aanleiding van de info die je tot nu toe hebt verstrekt ga ik er nog steeds vanuit dat de timing niet goed is.
maar er zijn meer dingen waar je op moet letten te weten
1 is de krukas voor het monteren van het nieuwe tandwiel goed afgevlakt.(indien dit niet gebeurd slingerd na montage de krukaspoulie)
2 is er een nieuw tandwiel en een nieuwe krukasbout gemonteerd en op het juiste koppel aangetrokken.(geen 90NM+90graden maar 90NM+180graden+locktite aan de bout.indien dit niet op deze manier wordt gemonteerd kan de bout weer loslopen. AL VAKER MEEGEMAAKT)
Laat hier even goed naar kijken.
21 jaar
Beste, je vraagt van ons advies en die heb je gekregen en het is natuurlijk mogelijk dat er iets anders aan de hand is, maar zoals door een aantal professionals opgemerkt: GA of LAAT DE TIMING EERST CONTROLEREN.Je hebt de problemen gekregen na het vervangen van de bewuste losgelopen krukaspoelie en als het voor die tijd goed was en direkt na de reparatie niet goed MOET je de oorzaak in erste instantie bij de reparatie zoeken.Alstublieft ga dit eerst laten checken en geef dan weer een berichtje terug, want anders praten we er over een week nog over en dat mag wel, maar niet zonder nadere onderzoekgegevens.
OK, Ik zal eerst de timing eens laten controleren in de garage.
Ik zal mijn bevindingen doorgeven
De reden waarom ik voor eens stuk zeker wil zijn, is dat ik al zo veel kosten aan deze wagen gehangen heb, en dat ik het beu ben. (meer dan 4000 kosten voor een wagen van 4 jaar)
(climatronic defect,verdamper defect, ventilatoren van airco beide defect,aflopen krukaspoulie,slecht lakkwaliteit,deurcontacten x3,motor voor automatische ruiten,stabilisator en spoorstangen,...)
Bij de volgende grote kost vliegt hij de deur uit.
21 jaar
Climatronic defect en ook de verdamper is een bij alle VW-mensen bekent iets.Tot een bepaalde leeftijd voor coulance te repareren, anders inderdaad zeer prijzig.Lakgarantie zit er ook op en mag je dus ook eigenlijk niet doorberekend worden.Kortom ik vraag me af of je garage wel zijn best doet voor jou, want wij zijn geen dealer, maar proberen toch echt wel iets te regelen als er een niet normale slijtage of probleem bij zo'n jonge auto komt.
Ik heb in contact gestaan met de importeur in Belgie (Dieteren), en zelfs zij willen niets doen.
Ik hoop dat het inderdaad de timing is, anders zal het weer rap iets zijn van 1200 (zoals de meeste stukken van deze wagen)
21 jaar
Ga naar DE dieselspecialist BUCHLI in Harderwijk , die hebben een vermogenstestbank , en die komen gegarandeerd achter het probleem , het is een zeer proffesioneel bedrijf , niet goedkoop , maar het is het waard , echt een aanradertje , ben er zelf ook geweest naar volle tevredenheid.
21 jaar
hoeveel euro was je toen kwijt eer het euvel van de baan was?
21 jaar
Het gebruik v.d vermogenstestbank kost 125 euro , en de specialist kost 58 euro per uur.
De luchtmassameter kostte 277 euro (goedkoper als bij de VW Dealer)dit betrof een Bosch LMM , Deze specialist is ook official Bosch vertegenwoordiger.
Ik was totaal incl LMM 612 euro kwijt.
Maar als ik de onkosten van jou bekijk die je al gemaakt heb , valt dit wel mee.
Een goede diagnose is het halve werk.
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar