close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Vento: lampje oliedruk gaat branden

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: AEE

Hallo, het volgende doet zich voor. Als ik een snelwegrit gereden heb gaat daarna bij stationair lopen het olieampje op het dashboard branden. Er zit genoeg olie in de motor volgens peilstokcontrole en ik heb onlangs de oliedruksensor boven in de kop vervangen. Nu zit er ook een oliedrukschakelaar in volgens ELSA database. Wat doet deze schakelaar, waar zit die precies en als deze vervangen wordt is dan mijn probleem opgelost. Dit probleem doet zich trouwens niet voor als ik een rit langs B-wegen gemaakt heb, dan blijft het lampje uit. Bij de garage vertelden ze dat het ook een elektrische storing kan wezen, wordt er allemaal niet veel duidelijker van.

M.vr.gr.

Torsten Kort

Geplaatst door

torstenjankort (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo, mijn advies is om de oliedruk te meten op het moment dat het olie lampje gaat branden, mogelijk is de oliedruk aan de lage kant, kans op motorschade. Is de oliedruk okee, ga dan verder zoeken. Groet Jan227

Jan227 30
badge

13 jaar

Marcel Beekman had het over twee sensoren 1 voor de hoge en 1 voor de lage druk. Er zit in mijn Vento 1 sensor (blauw) in de kop die ik heb vervangen en er zit er 1 achter onder het gasklephuis. Aan de voorkant van de motor waar het oliefliter zit is geen sensor te bekennen.
Groeten Torsten

Vandaag weer met het probleem oliedruklampje bezig geweest. De oliedruk was goed dus daar kon het niet aan liggen. Een half jaar geleden heb ik een lekke koppakking gehad en gerepareerd. Boven in het kleppendeksel zat toen een boel sludge dus ging ik er vanuit dat die rommel ook in het carter kon zitten. Een fles Toralin motorsysteemreiniger gekocht, auto warm gereden en reiniger toegevoegd aan de motorolie en 15 min. stationair laten draaien (lampje brandde toen constant), daarna gelijk alle olie eruit laten lopen inclusief het oliefilter vervangen. Nieuwe olie erin en vooralsnog is het probleem opgelost (lampje blijft uit). Dus ik denk dat het oliepomp gaasje verstopt zat of een oliekanaaltje. Misschien een tip voor diegene die het zelfde probleem hebben en geen zin hebben om het carter te verwijderen.

Groeten Torsten

maar is het nu ook opgelost want je hebt niets kunnen ontdekken, en als er een kanaal of het zeef is verstopt dan is er geen druk dus geen smering
let daar wel op succes jan

jan5047 0
badge

13 jaar

Hallo Jan 5047, vandaag zo'n 150 km gereden lange en korte stukken in totaal. Lampje blijft uit en motor loopt veel rustiger dan voorheen. In ieder geval bedankt voor alle tips, zodra er zich weer een probleem voordoet (hoop ik niet) dan meld ik me weer bij Problem Car. Bedankt.

Groeten Torsten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.