auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: lampje remvoering blijft branden

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4 TDI

beste forummers

Gisterenavond ben ik door een gat in de weg gereden. Op dat moment ging het waarschuwingslampje van mijn remblokken branden. Nu blijft het branden. Ik heb aan beide kanten mn wielen eraf gehad en aan de bestuurderskant zit een sensor, passagierszijde niet. Het was trouwens langs de passagierszijde die de schok gekregen heeft. Remblokken zijn nog goed en als ik het kabeltje doorverbind (het stekkertje van de remblokken uitgetrokken dus) blijft het lampje ook branden. Ik zie de kabel wel naar boven gaan, maar weet iemand waar ie uitkomt? Misschien dat de kabel ergens aan het begin is losgeschoten of zo? Of als er iemand nog andere ideeën heeft? Ik weet het niet meer hoe dit op te lossen in alle geval...

Geplaatst door

germanaaizer (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je het stekkertje los trekt , verbind er niets door , je zult even een brugje moeten maken.

sorry, ik had duidelijker moeten zijn. Ik heb de pinnetjes doorverbonden door er een schroevendraaier tegen te houden, het resultaat blijft echter hetzelfde: lampje blijft aan, gepaard met een pieptoon.

Je remolienivau is ook goed , vlotter is niet vast geslagen in je remoliepotje ?

remolieniveau is goed, heb ik ook nagekeken, maar een vlotter ben ik, toen ik de remolie vervangen heb een dikke maand geleden, niet tegen gekomen. Wel een 'filter' om eventueel vuil op te vangen?

Aan je dop zit toch een plastic tuitje , daarin zit je vlotter of ik moet het helemaal mis hebben.

aan mijn dop zit niets, er hangt wel een stekker aan het reservoir, (die zal dan denk ik aangeven als er te weinig remolie inzit?) maar die krijg ik niet zomaar los. Heb vandaag de remklauw er eens afgenomen, maar niks abnormaals te zien, draadje voor de slijtindicator hangt ook nog gewoon vast.

Dus aan het dopje zit alleen een stekker , als je de dop er dus af draaid , zit er aan de onderkant van de dop niets ? daar moet normaal een tuitje/buisje aan hangen , ligt dit niet in je remoliereservoir ?

De stekker zit aan de achterkant van het remoliereservoir, de dop vooraan. Een maand geleden heb ik de remolie ververst en toen hing er ook niets aan de dop vast. Het enige wat ik zo direct kan zien als ik de dop eraf doe, is een filtertje. Het waarschuwingslampje vd remblokken is aan gegaan toen ik door een put ben gereden met het voorwiel aan de bestuurderskant.

Oke duidelijk de stekker zit aan het reservoir en niet aan de dop .
Trek de stekker er eens af en kijk wat er gebeurt met de stekker los en met de stekker doorverbonden met een draadje.

gisteren de paravan verwijderd om het kabeltje voor de slijtindicator vd remblokken na te kijken op eventuele kabelbreuk. Bij het terug monteren van de paravan wat te hevig geweest met als resultaat dat de voorruit gebarsten is. Wordt vanavond nog vervangen en het lampje probleem ga ik ook maar laten oplossen door mijn garagist voor ik nog meer brokken maak.

EDIT:

zojuist telefoon gehad van de garagist. De ruit zit erin, maar nu werkt het instrumentenpaneel niet meer waardoor de auto dus ook niet meer start. Ik heb de garagist hem rijdend zien binnen zetten en buiten een nieuwe voorruit plaatsen is er niets aan gebeurd. Weet iemand of een tweedehands instrumentenpaneel makkelijk in te leren is of moet je hiervoor echt naar een officiele vw garage?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.