auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: Lawaai van remtrommel achter

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

Mijn rechterachterwiel maakt lawaai als ik rem! Dit zijn waarschijnlijk trillingen van de remmen, denk ik toch. De remmen zijn nog z.g.a.nieuw, ik heb de trommels laten afdraaien, veertjes vernieuwd, ingevet.. het is iets beter nu maar ik hoor ze nog af en toe!! wat is er toch mis?

Geplaatst door

peter615 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de trommels uitgedraaid zijn dan moeten er overmaat remschoenen in anders is de straal van de voeringen kleiner dan de straal van de trommels en raken ze niet voldoende.

Hendrik4290 0
badge

17 jaar

trommels niet vergenoeg van achter uitgedraaid,zit een rand in waar de remschoenen overheen schiet,
monteer maar eens de trommel van de linkerkant naar de rechterkant en het geluid zal weg zijn

hendrik,
ik laat tamboers ook uitdraaien en monteer altijd een origeneel setje erop,
nooit problemen mee gehad

groeten davy

davy2038 0
badge

17 jaar

Trommels uitdraaien?? Heren waar zijn we mee bezig?? Er mag maar 2 mm uitslijten, als je aan het uitdraaien toe bent zit je vaak al aardig in die richting van "versleten"

En de prijs van een setje nieuwe; ik zou de oude gewoon bij de ijzerboer brengen en lekker nieuw pakken.

audia4 0
badge

17 jaar

waarom geen trommels uitdraaien?
nog geen problemen mee gehad,en praat niet over trommels die 6 paar remschoenen versleten heeft
en meet de max dikte op na uitdraaien ,met het oog kan je toch wel vaststellen of deze nog uitgedraaid kunnen worden of niet
kun je de kosten toch nog beperken,
heb wel iets van als je ze laat uitdraaien monteer dan er nieuwe schoenen op,
groeten davy

davy2038 0
badge

17 jaar

harry heeft wel gelijk, remtrommels uitdraaien niet aan beginnen!! let wel.. we praten hier over remmen daar gaan we doorgaans niet op bezuinigen. ach en wat kosten nou een paar trommels ? je moet wel heel erg op de centen zitten wil je trommels gaan uitdraaien.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

heb in een bosch dienst gewerkt en daar draaiden we er ook uit kun je niet voorstellen bank draaiden soms bijna de hele dag,
kan je wel vertellen als de er terug kwamen dat het probleem was dat het achterste niet ver genoeg was weggedraaid,
heb je een jonge wagen,kun je best nieuwe monteren ben ik met jullie eens
maar ben verder gegaan op dit topic,
de wagen is wel 14jaar oud,wat is de bedoeling van deze wagen,veronderstel de kosten te beperken(anders zal er wel een nieuw set remschoenen opgekomen zijn) en toch nog goed te kunnen door rijden
groeten davy

davy2038 0
badge

17 jaar

trommels uitdraaien begin ik niet aan. voor die prijs waar ik ze voor koop daar kun je ze niet voor uitdraaien. of een auto nou 4 of 14 jaar is doet feitelijk niet ter zake.... remmen moeten goed kunnen en blijven funtioneren onder alle omstandigheden...

gr,
paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

en zoals hendrik in #4 al zei; het kost je gewoon remvermogen doordat de straal van de voering en de trommel niet meer hetzelfde zijn.

[quote=fastbreakrijder]en zoals hendrik in #4 al zei; het kost je gewoon remvermogen doordat de straal van de voering en de trommel niet meer hetzelfde zijn.[/quote]
Vroegah in de tijd dat de kever nog in elke straat met minstens 15 broertjes en zusjes stond werden de trommels wel uitgedraait, overmaatse remvoeringen sloeg je toen zelf op de oude remschoenen, met klinknageltjes en dan ffe lekker langs de schuurband met het asbest om er een zoekkantje aan te maken en de scherpe zijkant ffe bij te werken......... Economisch verantwoord in de jaren 70.......

Nu naar de wegwerpmaatschappij anno 2007; Remvoeringen opklinken; wie doet dat nog?? Kun je ze nog los tegen rendabele prijs krijgen?? (behalve voor de echte oldtimers dan). Overmaatse remvoeringen voor modernere wagens?? Ik ben ze al jaren niet tegen gekomen.......

De prijzen van die handel nieuw zijn dusdanig laag dat al het werk van uitdraaien, overmaatse voeringen enz. echt niet meer lonend zijn. Dan het eindresultaat dat vaak matig is.... (trillen en onrond o.i.d) Je kunt hem nou eenmaal op zo'n remmendraaibankje nooit 100% zuiver opspannen, nieuwe remtrommels (ook schijven) in produktie fabrieken worden in een opspanning totaal gedraaid.


En te kleine nieuwe voeringen in een uitgedraaide trommel is knoeiwerk, je oppervlak van het frixiemateriaal dat de trommel raakt is veel te klein, en verglaast na 3x remmen. Helaas werkt ie de 1e 20 km wel goed (nog niet verglaast) en denken mensen dat ze het ei van columbus hebben gevonden. Daarna komt de "sleet" er in en raken mensen heel langzaam aan een auto gewend die niet remt achter.
Totdat ie dan 1 jaar verder bij de apk boer staat, dan kan de boel weer vervangen worden.

EEN TROMMELREM KAN ALLEEN GOED WERKEN EN BLIJVEN WERKEN ALS DE REMSCHOEN OVER HET HELE OPPERVLAK AANLIGT!!

audia4 0
badge

17 jaar

en zo is 't...

oke duidelijk zal mijn werkmethode aanpassen
bedankt voor de info
groeten davy

davy2038 0
badge

17 jaar

Het is niet een kwestie van besparen hoor! want de voorste remmen heb ik volledig vernieuwd (schijven, blokjes en remolie) maar ik dacht dat afdraaien even goed was voor trommels!! thanks in ieder geval, zal ze dan maar vervangen!

peter615 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.