Volkswagen Lt 35: lekage turbo en flens turbo en uitlaatspruitstuk

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 5cill

hallo
ik heb na veel overwegen en gezoek op internet toch mijn vw lt laten tunen best fijn die extra pks en koppel
maar dat was voor korte duur na 40km klapte mij turbo uit elkaar ik dacht 2ton gelopen turbo zal wel op geweest zijn.
nieuwe turbo er in vermogen goed alleen lekte hij bij de flens van de turbo naar het uitlaat spruitstuk alles geprobeerd met pakking,uitlaat gumgum,vlak laten freesen koud op koud zoals de dealer zegt. zoekend met zeepsop kom ik er achter dat die nieuwe turbo begon te lekken ik leverancier gebeld die zegt mag absoluut niet lekken. turbo terug gestuurd nieuwe turbo gekocht (nr2) die er in gezet dacht dat hij dicht was. gaan rijden na een tijd hard gereden te hebben tanken en niet meer starten startmoter van binnen weggesmolten nieuwe startmoter er in en reed weer alleen lekkage krijg ik niet weg. toen dacht ik meschien te veel druk de n75 vervangen de n18 vervangen nieuwe uitlaat nog niet lt uit laten lezen kwam er code 17946 magneetklep brandstofafsluitng (109) onderbroken of kortsluiting met massa p1538 magneetklep vervangen nog lek en tweede turbo lekt ook alweer wie weet hier misschien een oplossing voor ik word er onderhand een beetje gek van
gr jeroen

ik snap het niet

Geplaatst door ik snap het niet (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen LT? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden

Is je uitlaatspruitstuk niet gescheurd~??

kaleido 1 (1600) PRO, 9 jaar geleden

Inderdaad lekt hij niet in de buurt van de flens , Hoe is hij getuned en hoeveel ?, zou haast denken dat dit niet helemaal juist is uitgevoerd , dit in verband met allerlei klachten die op duiken , ga er van uit dat er voor het tunen geen klachten waren.

ik snap het niet (0), 9 jaar geleden

uitlaat spruitstuk ziet er goed uit.
achteraf ging hij voor dat ik hem liet tunen af en toe in de noodloop ongeveer 1 keer per 2 weken ik wist toen nog niet wat noodloop was en deed het contact aan en uit en was het weer ok.
de eerste turbo is het schoepje aan de uitlaat kant er uit geklapt die andere twee gaan lekken op de pakking waar hij deelbaar is
ze hebben de computer er uitgehaald en daar iets in verandert ik heb de lichtste versie gedaan ongeveer 25pk en 50 koppel dit zou zonder problemen moeten kunnen zijden ze
ik denk zelf dat hij teveel druk opbouwt of ze druk niet kwijt kan maar hoe dat kan snap ik niet wat denken jullie van de lmm?

ik snap het niet (0), 9 jaar geleden

ik heb ook een rookmachine op het hele systeem gehad dan zie je niks maar als de moter loopt lekt hij wel?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.