Volkswagen Lt 28: Volkswagen LT 2.4 diesel 6 cylinder startprobleem

Bouwjaar: 1984, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.4l 6 cyl.

Mijn LT start erg slecht. Er zit een nieuwe accu in, en de startmotor is vervangen. Maar nog steeds krijg ik em amper (of niet) aan. Als je em aan trekt loopt ie binnen 10 meter.. Als ie warm is start hij ook meteen. Dus ik dacht aan de gloeipluggen. Ze worden per 3 van stroom voorzien. Op 1 kabeltje meet ik 10,5 volt, op de ander 9,5. Zou dit het probleem kunnen zijn? Dan nog een andere vraag. Hoe kan ik doormeten of de pluggen nog goed zijn?
Groetjes, Ron

rollosonic

Geplaatst door rollosonic (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen LT? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

martijn v o (0), 9 jaar geleden

De pluggen zelf zonder kabel even doormeten.
Ik zou de pluggen eruit halen en dan via het gat even de compressie meten.

Punt (35) PRO, 9 jaar geleden

Die spanning op die gloeiers moet de accuwaarde halen. Zoek die zekeringen op en /of maak een schakeling buitenom. Ook om te zien of dat de oorzaak is .

Dat de brandstof terug zakt kan ook een oorzaak zijn!

Zo hoogdravend is die techniek niet .

Verder is de startsnelheid belangrijk .

Als de motor aan slaat komt er dan veel rook vrij ?

10 Meter trekken om de motor aan te laten slaan is veel te lang .

Kijk ook naar de dikke kabel bevestigingen . Warm worden van die bevestingen na het starten is al een teken van weerstand.!!

Succes met de oplossing.

rollosonic (0), 9 jaar geleden

Het zou best kunnen dat de brandstof terug zakt.. Hoe voorkom ik dit? En ja, er komt veel rook vrij als de motor aan slaat.

Punt (35) PRO, 9 jaar geleden

Met al die rook verdenk ik de gloeiers.

Motor koud en met een paar draden verbinding maken met de plus van de accu. Het spettert iets, dus maak de verbinding vast bij de accu en een losse verbinding aan de gloeiers .eventueel aantikken met een schroevendraaier ............ Een sec. of tien.

Ze gebruiken 20 amp koud gebruik dus een stevig snoertje . Vonken maken bij een accu is altijd link , knalgas laat zo de accu uit elkaar springen.

Heb het twee keer gezien en dat vergeet je nooit meer !!


Vroeger hm, ging dat gloeien vaak handmatig. Dus als je er niet uit komt maak ook zoiets met een paar relais ,voor iedere 3 gloeiers EEN relais die je binnen met een schakelaartje bedient.

Ron verzin een list . Succes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.